Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alternativ

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alternativ

Indlæg af martin h »

Halløj

Er der nogle der har erfaringer med Koch Studie tone?
Jeg har længe indspillet med Line 6 Pod Xt/X3, men er ved at være godt og grundigt træt at den skarpe digitale lyd. Udfordringen er at jeg bor i lejlighed, er B-menneske og som mange andre er nødt til at tage hensyn til mine omgivelser...
Når jeg læser om alle de små og billige Rør lyder det jo som om det er guds gave til os guitarister alle sammen, men hvad er jeres erfaringer ?

Martin

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af Smittefar »

Altså, jeg synes jo Koch Studiotone er en fantastisk forstærker, og recording out er OK, men heller ikke mere - I Scene/lyd/... forummet ligger der en mikrofontest, hvor vi har brugt min Studiotone med alle mikrofonerne og recording out er der også indspillet med, så kan du selv få en fornemmelse for tingene.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af Sasha »

Og man skal nok næppe foregøgle sig selv, at man i en lejlighed kan komme særligt langt med at udnytte den naturlige forvrængning fra den, selv om den "kun" er på 20 watt (mener jeg, det er? ). 20 watt virker pludselig meget, MEGET højt i en lejlighed, hvor naboer o.l. forsøger at få deres retfærdige nattesøvn.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af Smittefar »

Man kan slå højttaleren fra i studiotone - den har indbygget power skal, så man kan godt fyre effekt rørene helt ud
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af Sasha »

Jo-jo, det var måske lidt indforstået i mit sidste indlæg, at det handlede om, hvis man nu gerne ville sætte sig ud over "recording out"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af Smittefar »

Ok - ja, den har alle dage spillet for højt til lejlighed
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
martin h
Smoke On The Water
Indlæg: 69
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af martin h »

Tak for svar. Jeg må lytte til dine indspilninger hr Smittefar ;o)
Kunne man evt kører Recording out igennem en Pod X3, eller via lydkortet og bruge kabinet modeleringen der ligger i Line 6 Pod Farm plug in, når man ikke spiller gennem dens egen højtaler?

Mvh
Martin

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af AnotherDan »

Mesa har efter min mening klart det bedste recording out, deres kabinet emulering er langt bedre end andet jeg har prøvet.
Jeg bruger hovedsageligt en V-Twin når jeg indspiller hjemme, syntes det er glimrende...
Jeg glæder mig dog til at rode med "direct out" på min nye forstærker, og så bruge kabinet emuleringer på computeren.
Bah

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer med Koch studie tone, eller billigere alterna

Indlæg af strattitude »

Jeg har prøvet en del forskelligt til direkte indspilning, men der er nu ikke noget der slår at mice en forstærker op.
Jeg har dog også fået OK resultater med en Tech 21 Blonde pedal. Men om det er bedre end det Line 6 du har i forvejen skal jeg ikke kunne sige.

EN forstærker lyder ofte bare bedst når den får lidt at leve af. Det er nok både rørene og højttaleren der har det sådan.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen