Starten på et nyt (gammelt) projekt (FÆRDIG! Side 4)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Dannyboy »

[quote="GuitaRasmus"]
Dannyboy: Ikke på vilkår. ;-) Iøvrigt kommer du jo aldrig til at spille andet end strat'er. ;-)[/quote]

Jeg spiller faktisk ret meget Les Paul for tiden :)

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af nerøs »

det ser godt nok godt ud.... det er lige før man NÆSTE kan fristes til at kigge lige efter noget tele aktrigt :-) spiselt det du har fået lavet der hvor falsen sider på kroppen....

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Izzy »

Den er endt med at blive nice! Tillykke med den!
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Petunia »

WAUV - himmel hvor er den flot! Men du må ikke relice den - det vil være voldtægt!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Pluto »

Det er dælme en flot krop du har fået lavet.Ja nu tror i nok at jeg også syntes den ska reliceres ,men det er lige før jeg syntes det er synd.
Tillykke herfra og det bliver spændende med relicen.Skal du selv udføre det?
Jeg prøvede med meget lidt held at relicere en Hansen strat ,så det er ikke så nemt at lave "naturligt" som mange tror. :o
Sorte strater lyder bare bedst..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Pluto"]Jeg prøvede med meget lidt held at relicere en Hansen strat ,så det er ikke så nemt at lave "naturligt" som mange tror. :o[/quote]

Det tror jeg nu heller ikke, der er mange, der tror - det er jo nok også derfor at det er meget sjældent, men ser en relic, der ser naturlig ud ;)

Men jeg har en god og banebrydende idé til at lave relic: Hvis nu man bare bruger sin guitar helt vildt meget og hvis man ikke har tid til at bruge den så låner man den hele tiden ud til en, der vil, så bliver den reliced af sig selv :o

Spøg til side: Jeg synes godt nok også det er en flot krop, du er endt med der, Rasmus. Den færdigsamlede guitar er jeg mere i tvivl om - den ser jo meget fed, men der er nogle detaljer, der springer lidt i øjnene. Men hey - det er jo bare fordi, den er helt sin egen!

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Odgaard »

Som andre allerede har skrevet: Den er flot.
Den kan jeg da kun glæde mig til at se på nærmere hold til en omgang Gathering.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af GuitaRasmus »

Mange tak for de pæne ord - jeg er også meget begejstret for den, og glæder mig meget til at give den gas på den i aften.

Pluto: Nej, Solle laver relic'en på den. Jeg har en idé om hvad man skal gøre, men det er sådan en af de ting, hvor det bestemt ikke gør noget at man har masser af erfaring - og det har Solle på dette område.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Pluto »

Har solle en hjemmeside så man måske lige kunne se noget af det han går og laver?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Pluto"]Har solle en hjemmeside så man måske lige kunne se noget af det han går og laver?[/quote]

Ja men den er virkelig ringe: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.solleguitars.dk/">http://www ... ars.dk/</a><!-- m -->
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af GuitaRasmus »

Han er ved at få lavet en ny, men han har masser af billeder af sit arbejde liggende - du kan bare skrive og spørge. :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Rasmus »

Hvor meget løber sådan en kropfætter op i? :)

Det ser ret godt ud!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"]Hvor meget løber sådan en kropfætter op i? :)

Det ser ret godt ud![/quote]

Mange tak. Prisen synes jeg du skal snakke med Solle om. :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Smittefar »

Hold da op, hvor er den blevet flot - Smukt arbejde af Solle - Tillykke tillykke
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Pluto"]
Jeg prøvede med meget lidt held at relicere en Hansen strat ,så det er ikke så nemt at lave "naturligt" som mange tror. :o[/quote]

Det er da rimelig ligetil.. man spiller på den..

Den ser virkelig nice ud, dog er den helt hvide slagplade på en eller anden måde malplaceret.. måske skulle den i tur i en omgang kaffe?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Sasha »

Sådan en kaffe-beige slagplade, der på ingen måde ligner en "rigtig" gammel slagplade, ser nu væsentligt mere malplaceret ud, hvis du spørger mig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af GuitaRasmus »

Så er jeg kommet hjem fra jobbet, og det var sgu fedt. Det meste af første sæt (2x30 års fødselsdag, så ingen lydprøve) gik på at skrue lidt på eq, osv, men den lyder rigtig, rigtig fedt. Og hold da op, den er levende - det er lige før at den kan "løbe fra en" mht. feedback - jeg har aldrig spillet live på en hollowbody, så det skal jeg lige vænne mig til - men det er fedt at man kan finde de der sweetspots hvor tonen bare feeder og sustainer uendeligt.

Rigtig god oplevelse. Men jeg skal en tur i øvelokalet inden næste job, så jeg lige kan lære den rigtig godt at kende sammen med en forstærker der står og koger lidt.

Mht. slagpladen, så er den ikke kridhvid - billederne snyder lidt. Det er den farve Fender kalder parchment.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af Jacob »

Tillykke med den Rasmus, den ser sgu godt ud (af en bastard at være ;) )

Lige ét spørgsmål: Hvad gør "rimlig' rar - rimlig rå"-switchen? PU-split?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Jacob"]Tillykke med den Rasmus, den ser sgu godt ud (af en bastard at være ;) )

Lige ét spørgsmål: Hvad gør "rimlig' rar - rimlig rå"-switchen? PU-split?[/quote]

Takker. :) Nej, det gjorde den på min gamle Tokai tele. Her er det bare den switch der skifter mellem bridge (som jeg primært bruger til knas) og neck plus middle (som jeg primært bruger til clean)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Starten på et nyt (gammelt) projekt (Update #1)

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg synes da lige at I skulle have det færdige resultat med. :-) Den er, som nævnt i opturstråden, blevet relic'ed af Solle, og jeg har brugt god tid på at justere den superlækkert op. Nu havde jeg den med på job igår, til ilddåb, og min opfattelse fra øvelokalet har ikke rykket sig spor. Den er den fedeste, mest velspillende, vellydende og responsive guitar jeg nogensinde har haft mellem hænderne. Jeg er fantastisk glad for den. Kæmpe ros til Solle - jeg kan varmt anbefale ham til enhver.

(det er iøvrigt okay, hvis man hader relic - jeg synes det er super fedt på denne guitar. :-) )

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen