Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]Hæhæ, det er sgu fedt, Rasmus! Du er vist den eneste, der kører med mere tarvelige boards end mig :-D[/quote]

Det er da kun fordi, at denne konkurrence er så dybt tarveligt og dobbelmoralsk indrettet, at det kræves, at man i det hele taget har et board. Ellers ville jeg lammetæve med adskillige længder... :-)[/quote]

Ja, i sagens natur kræver board-konkurrencen en form for bræt, ligesom at en fodboldkamp kræver en fodbold. Væn dig til det ;-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Jamen, det kunne da være, at man i det gode vejr skulle gå ud og save sig en stump spånplade, som man kan hælde indholdet af Nettoposen ud på... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Jamen, det kunne da være, at man i det gode vejr skulle gå ud og save sig en stump spånplade, som man kan hælde indholdet af Nettoposen ud på... :-)[/quote]

Oh, how the mighty have fallen... :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Well, well, well...

Når jeg kommer i nærheden af min fukssvans igen, er solen heldigvis væk. Så mon ikke jeg er kommet på bedre tanker til dén tid..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"]Hæhæ, det er sgu fedt, Rasmus! Du er vist den eneste, der kører med mere tarvelige boards end mig :-D[/quote]

Ah jeg ved sgu ikke.. Prøv bare at se Eric Johnsons "board"
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]Hæhæ, det er sgu fedt, Rasmus! Du er vist den eneste, der kører med mere tarvelige boards end mig :-D[/quote]

Ah jeg ved sgu ikke.. Prøv bare at se Eric Johnsons "board"[/quote]

Men han er jo samtidig vildt optaget af, at det skal lyde på en helt bestemt måde, så han ikke tisser i bukserne. Det er utroværdigt :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"][quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]Hæhæ, det er sgu fedt, Rasmus! Du er vist den eneste, der kører med mere tarvelige boards end mig :-D[/quote]

Ah jeg ved sgu ikke.. Prøv bare at se Eric Johnsons "board"[/quote]

Men han er jo samtidig vildt optaget af, at det skal lyde på en helt bestemt måde, så han ikke tisser i bukserne. Det er utroværdigt :-)[/quote]

Nemli..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Det kan være, at han blot har indset, at de mest skramlede boards lyder bedst?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

Jeg vil lige flashe lidt også. Jeg forventer at kunne rejse til andre dimensioner med det board, jeg har samlet.

Det eneste, som mangler, er et custom interface, der skal monteres under boardet, hvor jeg samler line in, line out og så et ekstra line out fra min Adrenalinn III. Er træt af ikke bare at have samling på de kabler, som ligger omkring boardet.

Men det ændrer ikke på, hvad der nu sidder ovenpå boardet. Efter jeg fik looper og Deluxe buffer kører det bare helt ideelt. Kan ganske enkelt ikke høre spore nogen form for signaltab i forhold til, hvis jeg bare plugger direkte i ampen.


Og således blev resultatet:
Billede


Og under hjelmen, hvor jeg også lige skal have lidt mere styring på strømkablerne.
Billede


Kæden er som følger:

Buff-Deluxe (tuner out til Polytune) -> Loopmaster:

1. RMC-1 Wah
2. Keeley Comp
3. Keeley BD-2
4. Sweet Honey OD
5. Adrenalinn III
6. Ts-808
7. Boss RT-20
8. RC-Boost (fungerer som clean/mellemtone boost til solo)

Loopmaster -> Volume -> Deluxe Buffer -> Replica -> Roommate.

Pointen er i sidste ende, når jeg får mit interface, at deluxe bufferen er først og sidst i hele kæden, så jeg kan mute hele skidtet 100 procent.

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af andkrup »

for sadden! du er jo ikke færdig - der mangler to plastikhætter! !!1!

...og burde der ikke være vinklede strømstik i øverste række?????!!!

:D
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="andkrup"]for sadden! du er jo ikke færdig - der mangler to plastikhætter! !!1!

...og burde der ikke være vinklede strømstik i øverste række?????!!!

:D [/quote]
Jo til vinklede strømstik :D . Skal bare lige finde nogen, som laver daisy chains med vinklede stik....

Og den sidste hætte er nu på. Troede, hunden havde ædt den, men den gemte sig bare godt i rodet på gulvet.


Nå, det tog ikke mange minutter på google...
http://www.visualsound.net/index.php/pr ... _cable_mc8

Kender i nogen forhandlere i eu?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Velfriseret board til velfriseret musik - Tjah, det passer vel meget godt sammen?

Spånpladen får lov at forblive intakt lidt endnu...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

[quote="Runem"]
Jo til vinklede strømstik :D . Skal bare lige finde nogen, som laver daisy chains med vinklede stik....

Og den sidste hætte er nu på. Troede, hunden havde ædt den, men den gemte sig bare godt i rodet på gulvet.


Nå, det tog ikke mange minutter på google...
http://www.visualsound.net/index.php/pr ... _cable_mc8

Kender i nogen forhandlere i eu?[/quote]
Sådan et tjekket board fortjener da en ordentlig gang strøm og ikke sådan noget daisy-chain. 2 stk. Voodoo Labs PP, så er du kørende :-) Og der følger vinkelstik med :-)
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af drmaawenz »

Ville det have nogen interesse, hvis jeg flashede en plastikpose fra føtex? Jeg bruger efterhånden ikke andet end en tuner, og måske en wah når bølgerne går højt.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af kasperploug »

[quote="drmaawenz"]Ville det have nogen interesse, hvis jeg flashede en plastikpose fra føtex? Jeg bruger efterhånden ikke andet end en tuner, og måske en wah når bølgerne går højt.[/quote]
WHAT? Det er da dig der havde Moog osv osv..? Right? :P
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jejak »

[quote="kasperploug"][quote="drmaawenz"]Ville det have nogen interesse, hvis jeg flashede en plastikpose fra føtex? Jeg bruger efterhånden ikke andet end en tuner, og måske en wah når bølgerne går højt.[/quote]
WHAT? Det er da dig der havde Moog osv osv..? Right? :P [/quote]

Ja hvad sker der her? Har du helt droppet UFO-lydene?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af drmaawenz »

[quote="Jejak"][quote="kasperploug"][quote="drmaawenz"]Ville det have nogen interesse, hvis jeg flashede en plastikpose fra føtex? Jeg bruger efterhånden ikke andet end en tuner, og måske en wah når bølgerne går højt.[/quote]
WHAT? Det er da dig der havde Moog osv osv..? Right? :P [/quote]

Ja hvad sker der her? Har du helt droppet UFO-lydene?[/quote]
Ja, til begge spørgsmål. Ikke fordi jeg har solgt noget fra, men min lyd og behov har bare ændret sig, og der kan jeg sagtens nøjes med mindre. Derudover er jeg af den simple overbevisning, at publikum idag ikke er gearet til/gider ufolandinger og andet psych-lir.... og hvorfor fanden vil de også høre hvad der bliver sunget?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Anonym »

Tough crowd.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Velfriseret board til velfriseret musik - Tjah, det passer vel meget godt sammen?

Spånpladen får lov at forblive intakt lidt endnu...[/quote]

Skabt til formålet :D .

Men jeg kan nu godt finde ud af at knalde en guitar direkte i en forstærker også

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Stevi"][quote="Runem"]
Jo til vinklede strømstik :D . Skal bare lige finde nogen, som laver daisy chains med vinklede stik....

Og den sidste hætte er nu på. Troede, hunden havde ædt den, men den gemte sig bare godt i rodet på gulvet.


Nå, det tog ikke mange minutter på google...
http://www.visualsound.net/index.php/pr ... _cable_mc8

Kender i nogen forhandlere i eu?[/quote]
Sådan et tjekket board fortjener da en ordentlig gang strøm og ikke sådan noget daisy-chain. 2 stk. Voodoo Labs PP, så er du kørende :-) Og der følger vinkelstik med :-)[/quote]

Hvad forskel ville det gøre, mener du? Der er jo ingen grund til nøjes, når der sidder for en mindre formue ovenpå boardet... Kunne vel også bare købe en enkelt og have den med min t-rex

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen