Pedalboard tråden

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Stevi »

[quote="Runem"][quote="Stevi"][quote="Runem"]
Jo til vinklede strømstik :D . Skal bare lige finde nogen, som laver daisy chains med vinklede stik....

Og den sidste hætte er nu på. Troede, hunden havde ædt den, men den gemte sig bare godt i rodet på gulvet.


Nå, det tog ikke mange minutter på google...
http://www.visualsound.net/index.php/pr ... _cable_mc8

Kender i nogen forhandlere i eu?[/quote]
Sådan et tjekket board fortjener da en ordentlig gang strøm og ikke sådan noget daisy-chain. 2 stk. Voodoo Labs PP, så er du kørende :-) Og der følger vinkelstik med :-)[/quote]

Hvad forskel ville det gøre, mener du? Der er jo ingen grund til nøjes, når der sidder for en mindre formue ovenpå boardet... Kunne vel også bare købe en enkelt og have den med min t-rex[/quote]
Jeg tænkte bare at med isolerede outputs til hver pedal slap man ihvertfald for at tænke over eventuelle brumsløjfer :-)
See you in heaven if you make the list

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

Det kan der være noget om. Men har dog ikke oplevet problemer. Kunne være sjovt at teste om en ekstra psp ville ændre på noget

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Prøv at finde et lokale med lysdæmper eller lysstofrør - hvis du ikke kan høre, at dit setup brummer, så bliver jeg overrasket.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Smittefar"]Prøv at finde et lokale med lysdæmper eller lysstofrør - hvis du ikke kan høre, at dit setup brummer, så bliver jeg overrasket.[/quote]

Enig. Sådan noget skidt kan sgu få alt til at snurre... Men jeg er ikke sikker på, en PSU med isolerede udtag vil hjælpe på det. Min voodoolab PP2 afhjælper ikke det brum jeg har i mit spillerum ude i laden, hvor jeg har lysstofrør.
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Den burde altså tage det meste - har du prøvet at daisy chaine alle dine pedaler i samme rum?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af KrænDyt »

Ret skal være ret. Jeg har hverken prøvet at daisy chaine eller prøvet med en strømforsyning uden isolerede udtag. Så det kunne meget vel gøre tingene meget værre. Jeg kan bare konstatere, at det brummer med min nuværende PSU.
"I've got blisters on my fingers...!"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Smittefar"]Prøv at finde et lokale med lysdæmper eller lysstofrør - hvis du ikke kan høre, at dit setup brummer, så bliver jeg overrasket.[/quote]

Har sådan set allerede en ekstra strømforsyning fra t-rex liggende, så det skal da lige prøves, om jeg kan høre forskel.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Undskyld jeg spørger dumt måske. Men hvorfor skulle en strømforsyning med isolerede udgange afhjælpe dét problem, at lysstofrør indstråler brum i éns grej? Jeg kan forstå, at sådan en fætter kan afhjælpe brumsløfter mellem de enkelte ingredienser i anlægget. Men indstrålet brum? Kan den så også afhjælpe verdens sultproblemer o.l, nu vi er i gang?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Undskyld jeg spørger dumt måske. Men hvorfor skulle en strømforsyning med isolerede udgange afhjælpe dét problem, at lysstofrør indstråler brum i éns grej? Jeg kan forstå, at sådan en fætter kan afhjælpe brumsløfter mellem de enkelte ingredienser i anlægget. Men indstrålet brum? Kan den så også afhjælpe verdens sultproblemer o.l, nu vi er i gang?[/quote]

Vi kan da prøve at sende nogle strømforsyninger til afrika og se, om de æder dem...

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"]Hæhæ, det er sgu fedt, Rasmus! Du er vist den eneste, der kører med mere tarvelige boards end mig :-D[/quote]
Det er noget værre noget, før jeg mødte dig havde jeg styr på det! Jeg havde et toptjekket board, men du har vist haft dårlig indflydelse på mig :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"]Hæhæ, det er sgu fedt, Rasmus! Du er vist den eneste, der kører med mere tarvelige boards end mig :-D[/quote]
Det er noget værre noget, før jeg mødte dig havde jeg styr på det! Jeg havde et toptjekket board, men du har vist haft dårlig indflydelse på mig :) [/quote]

You have come a long way, my young padawan :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GodSpeedDK »

Mit board ser pt. således ud (minus wah):

Billede

Det dækker mit behov fint lige nu, men jeg har lige et spørgsmål: Er der nogen der kan gennemskue, hvor der er eventuelle buffere henne i kæden, er de placeret "rigtigt", og ville jeg få noget ud af at bytte rundt på pedalerne/anskaffe mig en buffer og smide ind et sted?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="GodSpeedDK"]Mit board ser pt. således ud (minus wah):

Billede

Det dækker mit behov fint lige nu, men jeg har lige et spørgsmål: Er der nogen der kan gennemskue, hvor der er eventuelle buffere henne i kæden, er de placeret "rigtigt", og ville jeg få noget ud af at bytte rundt på pedalerne/anskaffe mig en buffer og smide ind et sted?[/quote]

Der er i hvert fald buffere i de fleste boss-pedaler, så mon ikke også i dine.

Ved ikke lige, hvordan det er med Cry-babyen. De farver i hvert fald tit lyden ganske meget.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Runem"]

Der er i hvert fald buffere i de fleste boss-pedaler, så mon ikke også i dine.

Ved ikke lige, hvordan det er med Cry-babyen. De farver i hvert fald tit lyden ganske meget.[/quote]

Som sagt, så er wah'en ikke i kæden længere. Så den farver i hvert fald ikke noget :)

Den grønblå Boss (PN-2) er også væk - den er heller ikke sat til, på billedet - så kæden er som følger:

Guitar -> Polytune -> OCD -> Boss OD-3 -> Reptile -> Tremster -> forstærker

Polytune har true bypass, og Boss'en har buffer, hvis ikke jeg tager meget fejl. Men hvad med de tre andre?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Barf »

OCD'en har (vist) også true bypass, og hvis ikke jeg tager helt fejl, er din Tremster udstyret med en buffer.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Runem »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Runem"]

Der er i hvert fald buffere i de fleste boss-pedaler, så mon ikke også i dine.

Ved ikke lige, hvordan det er med Cry-babyen. De farver i hvert fald tit lyden ganske meget.[/quote]

Som sagt, så er wah'en ikke i kæden længere. Så den farver i hvert fald ikke noget :)

Den grønblå Boss (PN-2) er også væk - den er heller ikke sat til, på billedet - så kæden er som følger:

Guitar -> Polytune -> OCD -> Boss OD-3 -> Reptile -> Tremster -> forstærker

Polytune har true bypass, og Boss'en har buffer, hvis ikke jeg tager meget fejl. Men hvad med de tre andre?[/quote]

I mine ører er der kun behov for en decideret buffer, hvis der er stor forskel i styrke og klarhed på din lyd, når du har guitaren direkte i ampen og kører gennem boardet. Da jeg smed en loop-master på boardet gik det galt, da jeg havde 100% true bypass. Og der var jeg i hvert fald ikke i tvivl!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"]Undskyld jeg spørger dumt måske. Men hvorfor skulle en strømforsyning med isolerede udgange afhjælpe dét problem, at lysstofrør indstråler brum i éns grej? Jeg kan forstå, at sådan en fætter kan afhjælpe brumsløfter mellem de enkelte ingredienser i anlægget. Men indstrålet brum? Kan den så også afhjælpe verdens sultproblemer o.l, nu vi er i gang?[/quote]
Brumsløjfer er jo kun brumsløjfer fordi de virker som antenner for indstrålet brum
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Sasha »

Nej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Jake »

[quote="Smittefar"][quote="Sasha"]Undskyld jeg spørger dumt måske. Men hvorfor skulle en strømforsyning med isolerede udgange afhjælpe dét problem, at lysstofrør indstråler brum i éns grej? Jeg kan forstå, at sådan en fætter kan afhjælpe brumsløfter mellem de enkelte ingredienser i anlægget. Men indstrålet brum? Kan den så også afhjælpe verdens sultproblemer o.l, nu vi er i gang?[/quote]
Brumsløjfer er jo kun brumsløjfer fordi de virker som antenner for indstrålet brum[/quote]

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loo ... tricity%29
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pedalboard tråden

Indlæg af Smittefar »

Alle mulige elektriske apparater udsender elektromagnetiske støj - lysstofrør og lysdæmpere er nogen af de værste.

Elektromagnetismen fortæller os, at når man har et strøm loop, så vil der induceres en strøm i loopet, der er proportional med den tidslige variation af magnetfeltet gange arealet af loopet divideret med omkredsen af loopet.

Elektromagnetisk støj er et magnetfelt, der varierer i tid og oftest med 50hz med danske installationer.

Edit: der kommer en del fejl når man prøver at skrive ovenstående på en telefon :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen