Billig goldtop LP.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Billig goldtop LP.

Indlæg af JGreen »

Jeg har altid haft en svaghed for Goldtop les pauls. Det er sådan lidt småfetishistisk ved jeg godt, men min redning har altid været at jeg aldrig har fundet en der var god at spille på - og gudsketakoglov for det, for normalt rangerer de fra hunde- til grotesk dyre.

Men nu har de så lavet en Goldtop Studio 60s tribute LP med P90'ere, til knap 6k.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... ktriske-gu ... ld-to.html</a><!-- m -->

Til sammenligning er her VOS customshop versionen til 20k:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... ktriske-gu ... ldtop.html</a><!-- m -->

Så vidt jeg kan se er forskellen på de to at den billige er kamret, med 60'er hals og mat lak.

Nogen der har haft fingrene i en endnu?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig goldtop LP.

Indlæg af udepost »

umiddelbart er der ikke bindings på, og der står jo også at det er en studio...

/søren

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig goldtop LP.

Indlæg af MacG »

[quote="JGreen"]Jeg har altid haft en svaghed for Goldtop les pauls. Det er sådan lidt småfetishistisk ved jeg godt, men min redning har altid været at jeg aldrig har fundet en der var god at spille på - og gudsketakoglov for det, for normalt rangerer de fra hunde- til grotesk dyre.

Men nu har de så lavet en Goldtop Studio 60s tribute LP med P90'ere, til knap 6k.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... ktriske-gu ... ld-to.html</a><!-- m -->

Til sammenligning er her VOS customshop versionen til 20k:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/elektriske-gu ... ktriske-gu ... ldtop.html</a><!-- m -->

Så vidt jeg kan se er forskellen på de to at den billige er kamret, med 60'er hals og mat lak.

Nogen der har haft fingrene i en endnu?[/quote]

Jeg har spillet på nogen stykker. Kvaliteten af båndarbejdet er meget svingende, på et par af dem var kanterne af gribebrædtet tilsyneladende slebet med en sløv kniv.

Man skal ikke forvente samme kvalitet som en CS, men hvis man finder en der er lavet ordentligt færdig, så er det en meget sød guitar. Lidt flad i klangen, men fin nok.
Ikke voldsomt ophidsende.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig goldtop LP.

Indlæg af JGreen »

Well jeg tænker jeg kunne lave samme ting med den som jeg gjorde med min grønne: Skifte tuners, potmetre og eventuelt pickupper, få den shinet op og sat ordentligt op, og ende med en guitar der føles og lyder som en meget dyrere guitar.

Men det kommer helt an på hvordan træet lyder og føles.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig goldtop LP.

Indlæg af MacG »

[quote="JGreen"]Well jeg tænker jeg kunne lave samme ting med den som jeg gjorde med min grønne: Skifte tuners, potmetre og eventuelt pickupper, få den shinet op og sat ordentligt op, og ende med en guitar der føles og lyder som en meget dyrere guitar.

Men det kommer helt an på hvordan træet lyder og føles.[/quote]

Jeg spillede på en sort udgave i Aage/Odense i dag, og den lød ikke ret godt, og føltes billig. Meget papkasse over lyden. Men måske findes der en god en derude, men det to andre var ligeså slemme.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig goldtop LP.

Indlæg af JGreen »

Ja. Det minder lidt om min oplevelse tilbage da jeg købte min grønne. Den var den eneste i den sending der lød godt, og var markant lettere.

Så det er nok den sædvanlige gamle sang med at man skal være heldig at finde den rigtige.

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Billig goldtop LP.

Indlæg af strattitude »

Jeg har en Japan tokai Goldtop med P90'ere (til knap 7000). Dn havde faktisk hæderlige pickups, men har dog sat nogle Fralins i og ny elektronik, det er sgu en fed guitar nu!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen