mod af delay pedal.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

mod af delay pedal.

Indlæg af Førslev »

jeg har en cm red repeat jeg er ret glad for. den lyder super nice i mit setup synes jeg.

der er dog det lille problem at den kun har en tids- og en repeatindstilling.

hvis jeg nu ville have et potmeter ekstra på hhv. time og repeats og en switch til at skifte imellem de to indstillinger og en lille diode der indikerer hvilken indstilling der er aktiv, ville det så være et svært eller dyrt mod at få lavet?

giver det overhovedet mening det jeg ønsker?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Sasha »

I princippet er det ikke svært at lave. Hvordan det så rent praktisk er til at komme til, tør jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har haft snitterne i den konkrete pedal.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Førslev »

Billede

at dømme efter det her billede burde der være god plads til potmetre, men det kommer til at knibe med plads til en footswitch. er jeg helt galt på den?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Sasha »

Mjah, og der kan også være flere andre ting, som taler imod det. Jeg tror ikke, at det var noget, jeg personligt ville rode mig ud i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Førslev »

øv... jeg synes bare at løsningen med to pedaler sluger lidt for meget plads på boardet...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvad med en brugt Line 6 DL4? De lyder skidegodt, fylder ikke meget mere end din RR, og har tre presets du kan gemme (inkl tempi) og taptempo.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Jake »

Det kan godt lade sig gøre - det med delaytiden er i hvertfald nemt, da potentiometeret blot fungerer som en variabel modstand i feedback-loopet, så det kan klares med et to-polet relæ. Men som Rasmus siger, så er der andre og væsentligt mere elegante løsninger.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Førslev »

jeg har overvejet den grønne line6. den lyder godt nok også godt. tror bare den har skræmt mig lidt i forhold til hvor mange funktioner den har. jeg er glad for K.I.S.S. konceptet, menmåske jeg skulle give den grønne en chance alligevel.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: mod af delay pedal.

Indlæg af Jake »

Jeg synes i hvertfald ikke, at den er svær at indstille. Tag ind i din musikbutik og tjek den ud. :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen