Noise Gates?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

Hej hej
Så fik jeg stillet op i øvelokalet og mit super-avancerede-rig-of-doom (Guitar -> Pitchblack -> Keeley SD-1 -> Trace Elliot Speed Twin H50 :lol: ) lyder temmelig fedt. Jeg får dog en masse hvin og hylen fra det, hvilket ikke er så underligt med de gainsettings, jeg bruger :)
Jeg skal jo så ud og have fat i en gate af en art. Jeg forestiller mig, at den vil komme til at sidde i FX-loopet for både at tage støjen fra guitaren, Keeleyen og Tracens preamp.
Er en Boss NS-2 bare vejen frem? Eller skal jeg måske satse på den lidt dyrere MXR Smart Gate? Eller en ISP Decimator?
Hvad er jeres erfaringer?

mvh
Kim
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Sasha »

Var det ikke en bedre idé at starte med at kigge lidt på, om ikke dine pickupper er mikrofoniske, hvis det er hvin og hyl, som er problemet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jens Larsen
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Jens Larsen »

Hej Kimling

Hvis det brae er for at kunne lukke af for lyden når du ikke spiller fungerer en Boss NS2 fremragende. Dog er det meget vigtigt at indsætte støjkilderne i pedalens "loop", for ellers fungerer den ikke rigtigt.

VHJens :-)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"]Var det ikke en bedre idé at starte med at kigge lidt på, om ikke dine pickupper er mikrofoniske, hvis det er hvin og hyl, som er problemet?[/quote]

Det kan selvfølgelig godt være, men jeg tror mest på, at det bare er helt almindeligt feedback, jeg døjer med.
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Sasha »

Nu ved jeg ikke, hvad du kalder "almindelig feedback"..? Men hvis det er mikrofonisk feedback - altså de dér skingre hyl, som man ikke kan stoppe ved at dæmpe strengene - så ville jeg starte ved årsagen til problemet: Pickupperne.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

Jeg kan sagtens dæmpe det ved at røre strengene :)
En anden sag er så, at jeg snarest muligt skal have nogle BareKnuckles til guitaren :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Jejak »

Jeg er super tilfreds med min Boss NS2 - bruger den til at dæmpe feedback i et setup lignende dit og det klarer den fint.

Ps. Kan du ikke give en lille anmeldelse af din Speed Twin H50 (hvordan den fungerer i metalsammenhæng)? Sidder selv og lurer lidt på én lige pt. :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

Så vidt jeg husker, har I vist også øvelokale i Mono? Du skal da i hvert fald være velkommen til at kigge ind og prøve den en dag :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Jejak »

Ja det har vi! Uha, det lyder jo ikke dårligt - så kan du jo også prøve en NS2..
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

Det ville jo egentlig være helt smart :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Jake »

ISP Decimator-pedalerne synes jeg fungerer rigtig fedt. De duer rigtig godt til at "stramme op" i lyden også, så breaks, osv., ikke er plaget af baggrundssummen.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

[quote="Jake"]ISP Decimator-pedalerne synes jeg fungerer rigtig fedt. De duer rigtig godt til at "stramme op" i lyden også, så breaks, osv., ikke er plaget af baggrundssummen.

Mvh Jake[/quote]

Satans, det er jo de dyreste, jeg har kigget på :lol:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Smittefar »

men det skulle jo altså også være cremen - jeg har aldrig hørt andet, end at Decimatoren var den, de andre gerne ville være.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af JesperB »

Jeg ville også finde ud af hvor støjen kommer fra isf at købe en noisegate.. Eller bare skrue ned for gain-knappen.. Sidste udvej er at købe en Decimator, som er rigtig fin..
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Kimling »

Jamen, jeg tvivler såmænd ikke på, hvor støjen kommer fra :) Guitar med rimelig hotte PUer -> Keeley SD-1 -> Trace Elliot med gain på kl 12 på rytmekanalen -> Lille øvelokale = Feedback :)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af Pickles »

Jeg kan varmt anbefale Decimatoren også. Jeg ved ikke, om man kun kan få den nyere udgave i dag, men jeg gav ca. en tusse for min pr. postordre fra England.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Noise Gates?

Indlæg af CobraPizza »

Der er jo den nye, hvor man kan tilslutte den til både effektloopet på forstærkeren og alt muligt..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen