Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

Fedt fedt fedt - dén glæder jeg mig godt nok til kommer på gaden!

<!-- m --><a class="postlink" href="http://line6.com/m5/">http://line6.com/m5/</a><!-- m -->

Den kan erstatte min Nova Modulator og meget mere til, som en alt i en multieffekt.

Edit: Og den ER så på gaden! <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/line6_m5.htm"> ... _m5.htm</a><!-- m --> Hermed bestilt. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Anonym »

Uha - sejt. Smart-Harmony-in-a-box. Gotta have.

Hillemænd Rasmus. Du har jo fuldstændigt taget GAS ud af loopet, når du handler så resolut. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]
Den kan erstatte min Nova Modulator og meget mere til, som en alt i en multieffekt.

[/quote]

Du ved simpelthen på forhånd, hvordan den lyder..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Martin »

Har selv kigget lidt på den. Den får meget ros blandt bassister, særligt dens oktav/pitch effekt.
Så vidt jeg har forstået, kan man dog kun bruge én effekt af gangen..? Hvis det er tilfældet, er det lidt af et turn-off for mig personligt.
Five Fingers - Five Strings

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Anonym »

[quote="Martin"]Har selv kigget lidt på den. Den får meget ros blandt bassister, særligt dens oktav/pitch effekt.
Så vidt jeg har forstået, kan man dog kun bruge én effekt af gangen..? Hvis det er tilfældet, er det lidt af et turn-off for mig personligt.[/quote]

Så er der jo M9 & M13?

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Martin »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Martin"]Har selv kigget lidt på den. Den får meget ros blandt bassister, særligt dens oktav/pitch effekt.
Så vidt jeg har forstået, kan man dog kun bruge én effekt af gangen..? Hvis det er tilfældet, er det lidt af et turn-off for mig personligt.[/quote]

Så er der jo M9 & M13?[/quote]

Ja, det er rigtigt, men størrelsen er noget af det, der tiltaler mig mest ved M5. :)
Det kunne være fedt, hvis man kunne gemme et antal presets med flere effekter samtidig, og så bladre i gennem dem med fodkontakten. Men det ser ud til Line 6 har taget den i en lidt anden retning, hvilket sikkert også er brugbart for mange.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"][quote="GuitaRasmus"]
Den kan erstatte min Nova Modulator og meget mere til, som en alt i en multieffekt.

[/quote]

Du ved simpelthen på forhånd, hvordan den lyder..?[/quote]

Ja, for jeg har haft både en M13 og M9 i hænderne masser af gange, og synes de er superfede (til de lidt mere flippede effekter), men størrelsen har afholdt mig fra at sætte en på brættet. Denne her er PRÆCIS hvad jeg har håbet på de ville lave. (og det er samme processor og samme lyde som de større maskiner - bare færre presets.)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Sasha »

Ja, OK - så giver det mere mening.

Nu du skriver "lidt mere flippede effekter" - hvad skal man så lige lægge i dét?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Ja, OK - så giver det mere mening.

Nu du skriver "lidt mere flippede effekter" - hvad skal man så lige lægge i dét?[/quote]

Den klarer de almindelige som chorus, flanger, phaser, tremolo, delay, mm helt fint, men der hvor den kommer til at komme til sin ret (for mig), er sådan noget som de mere spacy reverbs (octo, shimmer og particle (kig evt. på Line 6's hjemmeside for eksempler), samt nogle af filtermodellerne (growler og synth) - den kan lyde virkeligt spacy.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Sasha »

OK - tak for udredningen. Jeg tror - men det kan vel næppe komme bag på nogen? - at vi går efter "noget lidt forskelligt", når det kommer til de "lidt mere flippede effekter"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

Nå, jeg endte med at hente en i aage - først skal der ses Simpsons, så leger jeg med den.

(værsgo, Hans, til "taget ud af sammenhæng-tråden. ;-) )
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

Super fedt - den var lige jeg havde brug for. Superfede reverbs, modulationer og filtre til mit nye originalmusik-projekt. :-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]... mit nye originalmusik-projekt. :-)[/quote]

Og dét vil vi da gerne høre mere om/til?! :!: :?:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GuitaRasmus"]... mit nye originalmusik-projekt. :-)[/quote]

Og dét vil vi da gerne høre mere om/til?! :!: :?:[/quote]

Jamen, jeg tror ellers jeg har nævnt det en enkelt gang i opturstråden, men ikke forklaret nærmere;

Jeg har lavet originalmusik for en 8-9 år siden med et band, og skrev alle sangene, men vi kom aldrig rigtigt op over de 10 koncerter, fordi vi ville i forskellige retninger. Så gik der balle i den, og jeg havde egentligt ikke lyst til at lave eget musik meget længe. Pludselig en dag for 1½ måneds tid siden fik jeg lyst til det igen, og jeg fik fat i en god veninde, der synger pissefedt, og hun var helt frisk på ideen. Jeg har så det sidste stykke tid skrevet videre, omarrangeret nogle af sangene, og taget de bedste bidder fra nogen af dem, og samlet, osv. Herudover har jeg gravet mit indspilningsudstyr frem, og sidder næsten hver aften og programmerer trommer, synths, og indspiller guitarer. Jeg er så småt ved at lære det dersens Cubase, og det er fedt. :-)

Genren er hård pop (tænk radiovenligt rock, dog lidt hårdere end man ellers hører), med hit-omkvæd, kvindelig vokal, og danske tekster. Projektet hedder Masheena (sangerinden hedder Sheena, jeg synes det var et sjovt twist)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]
Genren er hård pop (tænk radiovenligt rock, dog lidt hårdere end man ellers hører), med hit-omkvæd, kvindelig vokal, og danske tekster. [/quote]

Hey! Dén idé er taget! Det kan du godt glemme - find på noget selv!! :evil:

:)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

Bare rolig, med mig bag roret bliver det nok væsentligt mere 80'er rocket end du ville lave det. ;-)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]Bare rolig, med mig bag roret bliver det nok væsentligt mere 80'er rocket end du ville lave det. ;-)[/quote]

Det kan der være noget om ... jamen så har du min tilladelse - carry on! ;)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af Sasha »

Så det er sådan lidt "Sneakers tilsat lidt hårdere guitar" eller hur...?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kæmpe optur - lige hvad jeg havde ventet på fra Line 6!

Indlæg af GuitaRasmus »

Hehehehe... Det er sgu svært at klassificere det - jeg synes egentligt det lyder rimeligt moderne, men alle jeg spiller det for, siger det lyder 80'er. :-D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen