Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Peter C »

Jeg er yderst tilfreds med min BYOC DS-1, men er altid nysgerrig for at prøve mere. Hvad ligger i samme liga som en DS-1'er?

:)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af AnotherDan »

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med samme liga...
Men en Marshall Shredmaster kan måske være noget... (den laver BYOC også en fin klon af)

Hvor meget gain har du på ds-1'eren?
Jeg har fået rigtig optur over at have genopdaget den første marshall guv'nur pedal, men den har ikke lgieså meget gain som ds-1 og shredmasteren, men den har præcis nok til mig...
Bah

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Snake Boots »

Har du prøvet en Ibanez eller Mazon sd-9?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af kraen »

Ikke i samme liga (men nok nærmere ligaen over): Suhr Riot - den er så fed, at jeg ikke kan få armene ned. Par den med en Suhr Koko Boost og så har du alt det gain, du skal bruge.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Pluto »

Jeg har en japansk ds 1 og det er min absolute favorit distorsion.Jeg har så lige bestilt en keeley ds 1 og vender lige tilbage med sammenligning når jeg har fået den.
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Peter C »

Jeg bruger den til lave den forvrænget lyd på min 2204 tyk og heavy (preampen er på 10). Forvrængningen står på ca 7/10 på DS-1'eren.

@Pluto: Sådan en japansk én kunne jeg godt tænke mig. :-D

@Snake Boots: Nej, jeg har aldrig prøvet sådan én. Ville den kunne lave en tyk og fed forvrængning?

@AntoherDan: Det kunne være, man skulle prøve at lave sådan et par kloner fra BYOC, kan ske? :-D

@kraen: Bliver den ikke lige moderne nok? Synes, jeg har hørt nogle demoer, hvor den er meget moderne i lyden.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af JGreen »

OD1 med en boost pedal efter fungerer fint for mig.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af JesperB »

SD-9 er super-fed..
- Jesper Barrit

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Snake Boots »

[quote="Peter C"]

@Snake Boots: Nej, jeg har aldrig prøvet sådan én. Ville den kunne lave en tyk og fed forvrængning?

[/quote]
Der er masser af forvrængerpedaler, som kan lave en tyk og "fed" forvrængning. Det er er så spørgsmålet om det er en lyd man kan lide og ikke mindst arbejde med. SD-9'en fungerer godt for mig fordi den er meget anslagsfølsom og bliver ren når man spiller svagt eller skruer ned på guitaren. Og så lyder den lidt mindre pedal-dåset end de fleste andre dist-pedaler, jeg har erfaring med. Men det er stadig bare en pedal... Gennem en fed rørforstærker som sveder lidt, så lyder det meste jo egentlig ret godt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Sasha »

[quote="Peter C"]

Ville den kunne lave en tyk og fed forvrængning?
[/quote]

Det er nu sjovt: "Tyk og fed forvrængning" er nok ét af de sidste karaktertræk, som jeg forbinder en DS-1 med. Men det er nok bare mig, der spiller den forkerte liga...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"][quote="Peter C"]

Ville den kunne lave en tyk og fed forvrængning?
[/quote]

Det er nu sjovt: "Tyk og fed forvrængning" er nok ét af de sidste karaktertræk, som jeg forbinder en DS-1 med. Men det er nok bare mig, der spiller den forkerte liga...

:-)[/quote]

Hehe.

Hvad ville du så forbinde med tyk og fed forvrængning?

:)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Pluto »

ja jeg må indrømme at min ds 1 ikke er så tyk som min reeza i lyden ,men et eller andet rigtigt gør den især med en booster efter hele tiden.
Og min keeley skulle gerne blive leveret idag eller imorgen kan jeg se på tracking koden.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilke pedaler ligger i samme liga som en DS-1

Indlæg af Sasha »

[quote="Peter C"][quote="Sasha"][quote="Peter C"]

Ville den kunne lave en tyk og fed forvrængning?
[/quote]

Det er nu sjovt: "Tyk og fed forvrængning" er nok ét af de sidste karaktertræk, som jeg forbinder en DS-1 med. Men det er nok bare mig, der spiller den forkerte liga...

:-)[/quote]

Hehe.

Hvad ville du så forbinde med tyk og fed forvrængning?

:) [/quote]

Det ved jeg såmænd ikke rigtigt. For det er så individuelt, hvad man kalder "tyk og fed forvrængning" (tydeligt illustreret i denne tråd). Jeg ville dog mene, at det var noget, som havde en væsentligt tykkere mellemtone end sådan en DS-1. Måske noget Tubescreamer-agtigt, som sparker til en Marshall? Måske noget rørdrevet (- ikke at rør i sig selv er nogen garanti for vellyd!) , som gør det samme? Det er ihvertfald typisk dét, jeg bruger. Om det så er "den tykke dreng", vi har på banen, må andre vurdere. Jeg synes, det lyder fedt. Men det afhænger i høj grad af forstærkeren, som følger efter...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen