TS808 + hjælp.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sylvester
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

TS808 + hjælp.

Indlæg af Sylvester »

Hej GF'ere!

Det er dælme længe siden jeg har skrevet et indlæg eller bare været med på sidelinjen når der råbes! Håber I gider hjælpe alligevel :)
Nu sidder jeg i situationen hvor min TS808 RI switch driller. Der er al for let/meget kontakt i switchen (tror jeg). Når jeg de-/aktiverer pedaler omkring pedalen slår den fra og til. Hvis der bliver trampet i nærheden eller blot jeg giver pedalen et let puf skifter den on/off. Er der nogle som kender til den praktiske fremgangsmetode hvis det skal fikses? Synes at have hørt, at der sidder en skinne el. lign. man kan fjerne og derved ændre på hvor meget fjederen er spændt op.
Problemet er at jeg ikke tør give mig i kast med det før Sasha eller en anden har godkendt :)

Kys og kærlighed!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af MacG »

Sasha is the man. Min var også sær, og der opdagede han vist en variant af TS-9-switch-fejl han IKKE havde set før. Men nu spiller den.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Sasha »

Nu må jeg starte med at tage det forbehold, at jeg faktisk aldrig har haft næsen i sådan en reissue TS808. Men forudsat at den er lavet som andre Tubescreamers, er det højst sandsynligt selve den dér lille tis-kontakt, som aldrig har været tænkt til brug som en fodkontakt, men derimod som taster på gammeldags mobiltelefoner og lignende, der er gået over sidste salgsdato. Ein neue muss drin... Og dét til den stolte sum af fire kroner! Hvis det har mulighed for at surfe forbi det midtjyske, skal jeg såmænd gerne proppe en ny i, mens du venter.

MacG havde på forunderlig vis formået at få den lille fjeder, der fysisk forbinder "trædepuden" med selve kontakten, til at falde af. Og dén variant havde jeg ganske rigtigt ikke set før. Men nu har MacG også imponerende store fødder... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Nu må jeg starte med at tage det forbehold, at jeg faktisk aldrig har haft næsen i sådan en reissue TS808. Men forudsat at den er lavet som andre Tubescreamers, er det højst sandsynligt selve den dér lille tis-kontakt, som aldrig har været tænkt til brug som en fodkontakt, men derimod som taster på gammeldags mobiltelefoner og lignende, der er gået over sidste salgsdato. Ein neue muss drin... Og dét til den stolte sum af fire kroner! Hvis det har mulighed for at surfe forbi det midtjyske, skal jeg såmænd gerne proppe en ny i, mens du venter.

MacG havde på forunderlig vis formået at få den lille fjeder, der fysisk forbinder "trædepuden" med selve kontakten, til at falde af. Og dén variant havde jeg ganske rigtigt ikke set før. Men nu har MacG også imponerende store fødder... :-)[/quote]

Og du ved hvad man siger om folk med store hænder, fødder og næser... ;)

Som jeg husker det var det dig der fik den fjeder til at komme i klemme da du skiftede kontakten... (Som i det tilfælde vistnok ikke fejlede noget...)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Swampthing »

[quote="MacG"]

Og du ved hvad man siger om folk med stære hænder, fødder og næser... ;)

[/quote]

At de ikke kan stave til "store" ? :P

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af MacG »

[quote="Swampthing"][quote="MacG"]

Og du ved hvad man siger om folk med stære hænder, fødder og næser... ;)

[/quote]

At de ikke kan stave til "store" ? :P [/quote]

Det´da det..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Swampthing »

Hellere dét end at have sære hænder, fødder og næser.... :?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Swampthing »

Hellere dét end at have sære hænder, fødder og næser.... :?

Brugeravatar
Sylvester
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Sylvester »

Fedt Sasha! Jeg bor i Århus? - Er du ikke fra Skanderborg eller deromkring? For så er det jo en snild sag :)

Og du har fuldstændig ret i det med kontakten! - det ligner en trædepude eller et amputeret støtteben?

(Tak for jeres venlighed og søde svar ;) )

P.S.: Store fødder store sko?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af MacG »

[quote="Sylvester"]Fedt Sasha! Jeg bor i Århus? - Er du ikke fra Skanderborg eller deromkring? For så er det jo en snild sag :)

Og du har fuldstændig ret i det med kontakten! - det ligner en trædepude eller et amputeret støtteben?

(Tak for jeres venlighed og søde svar ;) )

P.S.: Store fødder store sko?[/quote]

Indeni blik kontakten sidder der en billig lille switch:

Billede

Not really Rock´N Roll uanset skostørrelse..

De dør tit, nogengange ikke helt, men sådan lidt tilfældigt om de gider være med den dag.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Swampthing »

Mon ikke det er derfor Keeley skifter den firkantede kontakt ud med en anden ?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af MacG »

[quote="Swampthing"]Mon ikke det er derfor Keeley skifter den firkantede kontakt ud med en anden ?[/quote]

Nej. Det er for at lave dem true bypass.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Sasha »

Narh, er ikke én eller anden form for "not quite so elegant" udførelse af true bypass, han roder rundt med..?

Edit: For langsom.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Narh, er ikke én eller anden form for "not quite so elegant" udførelse af true bypass, han roder rundt med..?

Edit: For langsom.[/quote]

Som altid.. ;)

Men er det ikke noget med at den måde bypass er lavet på i de her bæster æder så meget signal at det er en del af lyden, eller er det deres buffere ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TS808 + hjælp.

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Narh, er ikke én eller anden form for "not quite so elegant" udførelse af true bypass, han roder rundt med..?

Edit: For langsom.[/quote]

Som altid.. ;)

Men er det ikke noget med at den måde bypass er lavet på i de her bæster æder så meget signal at det er en del af lyden, eller er det deres buffere ?[/quote]

Nu er det jo som regel bedst både at slå og grine sidst. Så jeg ved snart ikke...

Men m.h.t. bypass, så kan de to ting vist ikke helt skilles ad. Nu skal jeg absolut ikke gøre mig til ekspert udi Tubescreamere. Men der udkæmpes da drabelige religionskampe om, hvilken udgangsbuffer, der farver lyden fedest - dén i en TS-808 eller dén i TS-9 (udgangsbufferen er den eneste principielle forskel mellem de to modeller, selv om komponent-tolerancer nok i virkeligheden spiller en langt større rolle). Og når bypass-signalet til enhver tid bliver moset igennem denne udgangsbuffer OG oven i hatten også en indgangsbuffer - jah, så følger vel af et par logiske slutninger, at dét, der kommer ud på den anden side, ikke er helt pletfrit længere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen