Soul n' slide

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Soul n' slide

Indlæg af shm »

good vibes

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... r_embedded</a><!-- m -->

peace!

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Vinta »

fedt og fed måde hammond kommer ind på

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Derek Trucks spiller sgu altid fedt :D

halvt OT spørgsmål: Når man spiller i åben stemning, som jeg går ud fra han gør. Stemmer man så guitaren om hver gang man spiller i ny toneart? - Hvis man stemmer i åben G, kan jeg da forestille mig det er lidt vanskeligt at spille en sang i f.eks. Eb :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Barf »

Tak for link. Det lyder rigtig, rigtig dejligt.

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af JesperB »

Det var sgu fedt, tak for linket! :)
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Sasha »

[quote="Kaptajn Kropp"]Derek Trucks spiller sgu altid fedt :D

halvt OT spørgsmål: Når man spiller i åben stemning, som jeg går ud fra han gør. Stemmer man så guitaren om hver gang man spiller i ny toneart? - Hvis man stemmer i åben G, kan jeg da forestille mig det er lidt vanskeligt at spille en sang i f.eks. Eb :) [/quote]

Han gør ikke - han spiller hele l.... i åben E. Men ellers er capo´en jo også opfundet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Smittefar »

Jo tak - d' fee' :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Søren »

Derek Trucks spiller så lækkert!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af MacG »

Derek Trucks er fantastisk. Da vi så ham sammen med Clapton var jeg dybt imponeret.

Jeg kan vældigt godt li´det her klip. Læg mærke til de to herrer, der ikke spiller slide, da Derek Trucks sætter i gang.

De er ved at få whiplash, og læg mærke til hvor de prøver at regne ud hvad han har gang i... ;)

[youtube]cvPdnZ80Eaw[/youtube]

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Søren »

[quote="MacG"]Derek Trucks er fantastisk. Da vi så ham sammen med Clapton var jeg dybt imponeret.

Jeg kan vældigt godt li´det her klip. Læg mærke til de to herrer, der ikke spiller slide, da Derek Trucks sætter i gang.

De er ved at få whiplash, og læg mærke til hvor de prøver at regne ud hvad han har gang i... ;)

[youtube]cvPdnZ80Eaw[/youtube][/quote]

Haha, jeg har også nørdet dét klip mange gange :) Især da John Mayer laver den dér dur-progression til sidst under DT's solo. Så kan man da ikke andet end komme i buksen.. :gay-imgay:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af Sasha »

Det er sjovt: Jeg kunne sagtens undvære Mayer i dén sammenhæng (også i dén). Men det er vel næppe noget nyt?

Ja,ja - sådan er der jo så meget... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Soul n' slide

Indlæg af MacG »

[quote="Søren"][quote="MacG"]Derek Trucks er fantastisk. Da vi så ham sammen med Clapton var jeg dybt imponeret.

Jeg kan vældigt godt li´det her klip. Læg mærke til de to herrer, der ikke spiller slide, da Derek Trucks sætter i gang.

De er ved at få whiplash, og læg mærke til hvor de prøver at regne ud hvad han har gang i... ;)

[youtube]cvPdnZ80Eaw[/youtube][/quote]

Haha, jeg har også nørdet dét klip mange gange :) Især da John Mayer laver den dér dur-progression til sidst under DT's solo. Så kan man da ikke andet end komme i buksen.. :gay-imgay:[/quote]

Tænk: Jeg synes det Mayer og Frusciante spiller er fuldstændigt standard blues efter bogen, men det Trucks sådan bare lige smider rundt med er helt uden for boxen, og fuldstændigt vildt i sådan et lamt jam. Og det ser ud til at de to andre også synes det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen