Membran rep på 12'' enhed

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af CobraPizza »

Hej kære GF'ere

Jeg har en membran der er flækket ude i kanten af metalrammen, på en 12'' enhed.. jeg har endnu ikke smidt den i et kabinet og tjekket hvor meget det påvirker lyden, men er der mulighed for reperation? Det er ca 1/3 af hele kanten der er gået.. kan det løses med gaffa tape?

På forhånd tak
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af Sasha »

Gaffa er næppe vejen frem.

Er det selve pappet, der er revnet? I så fald kan man somme tider lime det sammen igen. Jeg har gode erfaringer med at bruge hvis snedkerlim (for at få så blød en limfuge som muligt), putte en lille smule på f.eks. en tændstik og så blot lige fugte de to brudflader (idéen er selvfølgelig at bruge så lidt lim som overhovedet muligt) og derpå klemme dem sammen. Det er noget, man skal give sig god tid til! Og selvfølgelig: Jo mindre skade, jo bedre kan man slippe fra sådan en reparation. Over en vis størrelse kan det næppe svare sig at forsøge sådan en reparation.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Gaffa er næppe vejen frem.

Er det selve pappet, der er revnet? I så fald kan man somme tider lime det sammen igen. Jeg har gode erfaringer med at bruge hvis snedkerlim (for at få så blød en limfuge som muligt), putte en lille smule på f.eks. en tændstik og så blot lige fugte de to brudflader (idéen er selvfølgelig at bruge så lidt lim som overhovedet muligt) og derpå klemme dem sammen. Det er noget, man skal give sig god tid til! Og selvfølgelig: Jo mindre skade, jo bedre kan man slippe fra sådan en reparation. Over en vis størrelse kan det næppe svare sig at forsøge sådan en reparation.[/quote]

Det er selve pappet , lige ved metal rammen, hvor det laver den første fold opad..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til ekspert udi dette med reparationer af højttalermembraner. Så jeg tror, at jeg vil afstå fra at kloge mig yderligere på at stille fjerndiagnoser på noget, som jeg ikke har set.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Hmm...

Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til ekspert udi dette med reparationer af højttalermembraner. Så jeg tror, at jeg vil afstå fra at kloge mig yderligere på at stille fjerndiagnoser på noget, som jeg ikke har set.[/quote]

hvis jeg smider nogle billeder op imorgen, kan du give mig din mening? du er selvfølgelig holdt ansvarsfri :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af Sasha »

Jah, det kan da ikke skade at prøve...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]Jah, det kan da ikke skade at prøve...[/quote]

Her er de så

Billede
Billede
Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Membran rep på 12'' enhed

Indlæg af Sasha »

Hvis det første billede indikerer skadens omfang, vil jeg nok tillade mig at tvivle på, at der er meget håb om, at det kan lade sig gøre at redde den. Men du kan da prøve. Du har ligesom alt at vinde - intet at tabe...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen