Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]NG! <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pedaler/fullt ... ii.html</a><!-- m -->[/quote]

Har du prøvet den op imod "værdige alternativer"..?

Det er jo lidt sjovt: Mike Fuller fra Fulltone har jo nærmest bogstaveligt talt "wrtitten the book" omkring udvælgelse af transistorer til fuzzpedaler, hvis man vil bygge dén ud af de 20 fuzz-pedaler i forretningen, der lyder godt, uden også at skulle bygge de 19 andre. Og han har fat i den lange ende! Men stikker man næsen i hans egne pedaler - evt. af nysgerrighed over, hvorfor de sublektivt virker adskilligt dødere i sværen end pedaler, som er bygget efter hans beskrivelser, kan man jo konstatere, at han langt fra "walks the talk", når det gælder det hér med transistor-udvælgelse...[/quote]

Altså nu har jeg ikke prøvet lige præcis MK II udgaven, men har prøvet et par MK I'ere. Nogen ville måske sige jeg havde de fuzz pedaler jeg skulle bruge, men det ændrer ikke på at jeg synes at MK I'eren er en fed pedal, selvom jeg ved du flere gange har ytret at dens transistorer er lidt døde i sværen ;)

Men når du nu siger "værdige alternativer", tænker du så Sunface dial fuzz?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det kunne være ét bud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

[quote="Rasmus"]

Nogen ville måske sige jeg havde de fuzz pedaler jeg skulle bruge....

[/quote]

Skal det nu også være et argument? :lol:

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Odgaard"][quote="Rasmus"]

Nogen ville måske sige jeg havde de fuzz pedaler jeg skulle bruge....

[/quote]

Skal det nu også være et argument? :lol:[/quote]

Ihvertfald ikke et alment gyldigt! Men altså... jeg forstår nok ikke min kærestes forbrug af sko/tøj... og hun forstår nok ikke mit forbrug af fuzz pedaler... :lol:

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Kimling »

NG:
Billede

Hvilket er ganske utroligt irriterende, da der virkelig er få ting i denne verden, jeg hader mere end 5 Finger Death Punch
Create a sense of purpose around which you base your faith

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

NG: en ny krop! Den jeg Har er godt nok ubrugelig! :'(

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Nicolai »

Jeg har været igennem et hav af guitarer (i tankerne) det sidste års tid. Men én guitar(model), der kontinuerligt bliver ved med at poppe op i baghovedet som én, jeg må og skal eje- det er og bli'r en 60er style 3 tonet sunburst strat. Så må den Gretsch og nye amp sgu vente!
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af thomasrytter »

NG: En bunke owl straps fra souldier. Dyre men cool! 8-)

Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="thomasrytter"]NG: En bunke owl straps fra souldier. Dyre men cool! 8-)

Billede[/quote]

De er sku' da ret sjove. Hvor kan man få dem?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Peter C »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.souldier.us/index.php">http: ... dex.php</a><!-- m -->

Tror jeg :-D

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

NG: Fuzz byggesæt, gerne flere, helst mange :D

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Starcaster »

[quote="Rasmus"][quote="thomasrytter"]NG: En bunke owl straps fra souldier. Dyre men cool! 8-)

Billede[/quote]

De er sku' da ret sjove. Hvor kan man få dem?[/quote]

Jeg købte en ugle strap på special for 45 bobs fra <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.luckyguitarstraps.com/">http ... ps.com/</a><!-- m -->

Der er ingen lige nu, men det ka da være de får dem igen... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Odgaard"]NG: Fuzz byggesæt, gerne flere, helst mange :D [/quote]

Sjovt så forskelligt, man kan have det: Jeg forsøger af al magt at kringle mig udenom at skulle bygge fuzz og alle de frustrationer, som uvægerligt lægger sig direkte i kølvandet på det utilregnelige skrammel. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Nicolai »

[quote="Sasha"][quote="Odgaard"]NG: Fuzz byggesæt, gerne flere, helst mange :D [/quote]

Sjovt så forskelligt, man kan have det: Jeg forsøger af al magt at kringle mig udenom at skulle bygge fuzz og alle de frustrationer, som uvægerligt lægger sig direkte i kølvandet på det utilregnelige skrammel. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige... :-)[/quote]


Kan du fortælle lidt om, hvornår (hvis overhovedet) du bruger sådan én? I mit hovede er det sådan en "nu skal guitaren fandeme forvrænges her fra og til Kina"-effekt, hvor jeg kan forstille mig, at guitarens egentone må være yderst begrænset? Men nu kommer jeg jo også med mange års lytten til BA i bagagen, og mens jeg da ikke skal udelukke, at de HAR brugt en fuzz i ny og næ, er deres live setup, for så vidt angår drives og andre former for dist., meget begrænset.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Nicolai"] I mit hovede er det sådan en "nu skal guitaren fandeme forvrænges her fra og til Kina"-effekt, hvor jeg kan forstille mig, at guitarens egentone må være yderst begrænset? [/quote]

Jah, sådan er der jo mange, som ser på det... :-)

I mine øjne er det dog en om ikke direkte forkert, så ihvertfald noget éndimensionel opfattelse af, hvordan en fuzz er/ kan bruges.

Men én ting er sikkert: Det er en ting, man bruger, når det ikke skal være for nemt! :-) For imens at "fandens forvrængning herfra og til Kina" er ret nemt at opnå med de fleste fuzz-pedaler, kan man få meget mere - og tør jeg sige "meget mere musikalske resultater" - ud af af sådan en fætter, hvis man beskæftiger sig lidt med sagen og øver sig i at bruge den. Jeg kan godt lide dét faktum, at det er en effekt med kant og ikke en ting, man køber om eftermiddagen, og så er man forholdsvis sikker på, at det lyder hæderligt, når man bruger den på et job samme aften.

Men min idé er - selvfølgelig fristes man nok til at sige - at opnå den dér Hendrix-ting, hvor fuzz´en lægger sig som en direkte forlængelse af forstærkerens forvrængning - måske ikke helt ulig dén måde, som mange forsøger at få deres "normale" forvrængere til at gøre? Her kunne nok siges meget om, at havde Jimi-drengen ikke brugt en Fuzz Face til at skabe fantastiske lyde med, så havde dette "simple beyond belief-kredsløb" nok i dag været meget lidt andet end noget, som man trak lidt på smilebåndet over. Men et par eksempler - blandt mange - på fed brug af fuzz kunne være:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Sidstnævnte er nok ret tæt på, hvordan jeg mener, at en Strat bør lyde :-) At det så sjældent gør det, når folk sætter en fuzz i røveren af deres Strat... Ja, dét siger nok mere om "piloten" end noget andet :-)

Edit: Også mange fine fuzz-toner her, selv om der er klippet lidt i sagerne. Som du kan se, er noget af hemmeligheden at have kontrol over guitarens volumeknap:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Stevi »

NG: Rickenbacker 360
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Odgaard »

Med hensyn til bygning af fuzzpedaler, så skulle jeg selvfølgelig også have skrevet, at jeg samtidigt ønskede mig de mange timers fritid til at eksperimentere med hver enkelt pedal. Hvilke indstillinger virker med hvilken guitar osv. osv.. Jeg er helt enig med Søren i, at fuzz ikke bare er en effekt, man lige bliver dus med i løbet af en eftermiddag. Og i mine ører lyder fuzz heller ikke spændende, hvis det ikke er spændt foran en allerede halvbeskidt/beskidt lydende forstærker.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Odgaard"]Med hensyn til bygning af fuzzpedaler, så skulle jeg selvfølgelig også have skrevet, at jeg samtidigt ønskede mig de mange timers fritid til at eksperimentere med hver enkelt pedal. Hvilke indstillinger virker med hvilken guitar osv. osv.[/quote]

Det ovenstående giver jo kun mening, hvis det forudsættes, at man er forbi det punkt, som afgør, at visse indstillinger overhovedet giver lyd :-) Og så er vi slet ikke nået til at tale om vellyd endnu...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

[quote="Sasha"] Som du kan se, er noget af hemmeligheden at have kontrol over guitarens volumeknap:

[/quote]
Fælles for de fuzzer jeg har haft har været, at de lød bedst og mest organisk med fuzz skruet helt op og vol skruet helt eller næsten helt op. Og så ned for guitarens vol-knap. Selvom man slet ikke har brug for de mængder af forvrængning som dette giver med guitaren på max vol. Meget mere træ-agtig organisk ren 60'er-agtig lyd.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Snake Boots »

[quote="Sasha"] Som du kan se, er noget af hemmeligheden at have kontrol over guitarens volumeknap:

[/quote]
Fælles for de fuzzer jeg har haft har været, at de lød bedst og mest organisk med fuzz skruet helt op og vol skruet helt eller næsten helt op. Og så ned for guitarens vol-knap. Selvom man slet ikke har brug for de mængder af forvrængning som dette giver med guitaren på max vol. Meget mere træ-agtig organisk ren 60'er-agtig lyd. Med fuzz-kontrollen og/eller vol-kontrollen sat på 1/2 eller lavere lyder en fuzz tynd. Eller i hvert fald dem, jeg har haft.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen