Ny makeup på en gammel dame

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Pluto »

Ja jeg har lige fået malet min 77 strat nede ved Hansen.Der er kommet nye potmetre og switch ( 3 way) og ledninger er skiftet.Så er den blevet støjisoleret.Som
nogen måske kan huske var den lilla/grøn metalic før og det var ikke org fandt vi ud af. Inde under metal lakken var den vinrød som så heller ikke er en Fender farve.Hansen kom frem til den konklusion at den sansynligvis er født med klar lak, da træet og årerne var rigtig flot.Men jeg vil have en olympic white og det blev den så.I hvad efter Hansens verden i medium relic. ;)

Billede

Billede

Billede

Billede
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Pluto »

Lige et link til hvordan den så ud

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/3 ... ?hilit=</a><!-- l --> flash af en gammel dame
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Sasha »

Med de helligdage, den har, håber jeg ikke, du har betalt for en fuld lakering... :-)

Jeg kan dog ikke helt forstå, at du, når nu du alligevel var i gang, ikke valgte at få ændret halsmonteringen til en fire-punkts, som ifølge min opfattelse er langt mere stabilt end det nuværende tre-punkts.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Smittefar »

Det er en flot farve, som står godt til halsen - Den der relic kommer jeg aldrig til at forstå, men det behøver jeg heller ikke :)

Tillykke med det nye resultat
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Med de helligdage, den har, håber jeg ikke, du har betalt for en fuld lakering... :-)

Jeg kan dog ikke helt forstå, at du, når nu du alligevel var i gang, ikke valgte at få ændret halsmonteringen til en fire-punkts, som ifølge min opfattelse er langt mere stabilt end det nuværende tre-punkts.[/quote]

Nu har jeg ikke haft den så længe, så jeg ved ikke hvad der sker på sigt.men indtil videre har den været klippestabil og der har ikke været antydning af problemer
hvad det angår.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Sasha »

Ja, okay, så er der jo ingen grund til at ændre det. Jeg skal dog gerne erkende, at lige netop det her med halsmonteringen for mig er lidt af et "religiøst" ankepunkt på 70´er Fendere. Og jeg har da også fået det ændret på samtlige mine guitarer fra denne periode.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Snake Boots »

Det klær den super godt med det farveskift!

Med så flotte årer (som du fortæller om/man kan se antydet) ville jeg nok have valgt en for for hvid see-through finish. Men det er godt nok en skam med det relic (siger jeg som selv har en fender reliced strat).

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Barf »

Hvorfor 3-way og ikke 5-way switch?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Sasha »

Det er jo ikke alle, som har behov for at lyde som Mark Knopfler... :-)

Gad vide, hvad en opgradering af vibrato-systemet ville gøre for dens lyd?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Anonym »

Tillykke med dét. ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Pluto »

Jeg bruger stortset kun bridge og neck pick up og meget sjældent midlle pick upen.Så jeg syntes faktisk en 5 vejs er mere til besvær hvis man i kampens hede ikke lige får den slået helt op eller ned.
Og jeg har fået låst tremoloen eller vibratoen ,fordi den bruger jeg heller ikke.Så som den er nu oasser mig fint og jeg har jo også bestilt det på den måde.Til orientering har jeg fået loddet en lus i så jeg kan bruge tone potmtret på bridge pick upen ligesom jeg har fået lavet på alle mine andre strater.Det bruger jeg så meget sammen med volume potten.
Nu er den måske også relicered en anelse mere end jeg havde tænkt ,men jeg elsker jo smadre guitar. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Rasmus »

Den ser fed ud! Flot farve, men jeg tror nu at jeg ville have undladt så voldsom relic, og så have nøjedes med en tynd nitro. Min HMH(non-relic) er næsten liges banket, man kan bare ikke se det, fordi den er i natur. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]
Og jeg har fået låst tremoloen eller vibratoen ,fordi den bruger jeg heller ikke.[/quote]

Joh, men derfor indvirker kvaliteten af materialerne i blokken og slæderne jo stadig på lyden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Pluto »

Jeg er ikke specielt begejstret for strat i natur farve ,men kan derimod godt lide en tele i natur.
Det kan være jeg skifter blokken på et senere tidspunkt ,men jeg syntes umildbart den lyder fed
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]
Det kan være jeg skifter blokken på et senere tidspunkt [/quote]

Så gør dig selv dén tjeneste også at skifte slæderne i samme ombæring. De dér støbte 70´er-fætre lyder bare ikke så godt som så meget andet - f.eks. et sæt Callahams eller noget i dén stil. Kaster du sådan en 70´er-Fender slæde ned på et bord, siger det bare "plak". Gør du det samme med f.eks. en Callaham, kan du simpelthen tydeligt høre forskel: Sidstnævnte "synger" meget mere, når den rammer bordpladen - "plinnnggg" :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Ja, okay, så er der jo ingen grund til at ændre det. Jeg skal dog gerne erkende, at lige netop det her med halsmonteringen for mig er lidt af et "religiøst" ankepunkt på 70´er Fendere. Og jeg har da også fået det ændret på samtlige mine guitarer fra denne periode.[/quote]
Det var ikke sådan man kunne lokke dig til at smide et før/efter billede op, for det lyder da umiddelbart som noget der er lidt problematisk at lave en æstetisk acceptabel løsning på... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Sasha »

Well, nu har jeg - så vidt jeg lige kan huske - ikke nogle "før-billeder" liggende. Men det har jo så været cirka, som det ser ud på Plutos. Jeg skal ved lejlighed tage et par "efter-billeder".

Men det er da rigtigt, at der typisk lige er sådan en lille "halvmåne", som gaber lidt ud under den ene kant på den nye halsmonterings-plade. Nu betragter jeg primært guitarer som et stykke funktionelt værktøj. Så personligt kan jeg såmænd sagtens leve med det. Men ellers skulle man nok have købt en guitar med en firepunkts-montage fra start... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Well, nu har jeg - så vidt jeg lige kan huske - ikke nogle "før-billeder" liggende. Men det har jo så været cirka, som det ser ud på Plutos. Jeg skal ved lejlighed tage et par "efter-billeder".

Men det er da rigtigt, at der typisk lige er sådan en lille "halvmåne", som gaber lidt ud under den ene kant på den nye halsmonterings-plade. Nu betragter jeg primært guitarer som et stykke funktionelt værktøj. Så personligt kan jeg såmænd sagtens leve med det. Men ellers skulle man nok have købt en guitar med en firepunkts-montage fra start... :-)[/quote]
Hehehehe - det var nu også mest fordi jeg havde svært ved at forestille mig hvordan det kunne laves så det bare var nogenlunde pænt...
Skal også ærligt indrømme at den guitar jeg har herhjemme som jeg synes er pænest er den der for mindst spilletid... Burde egentligt sælge skidtet da den ikke er blevet spillet på i et par år, men så er det jo det der smaddersentimentale skidt dukker op hver gang man gør sig de tanker... :)
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny makeup på en gammel dame

Indlæg af MacG »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Sasha"]Well, nu har jeg - så vidt jeg lige kan huske - ikke nogle "før-billeder" liggende. Men det har jo så været cirka, som det ser ud på Plutos. Jeg skal ved lejlighed tage et par "efter-billeder".

Men det er da rigtigt, at der typisk lige er sådan en lille "halvmåne", som gaber lidt ud under den ene kant på den nye halsmonterings-plade. Nu betragter jeg primært guitarer som et stykke funktionelt værktøj. Så personligt kan jeg såmænd sagtens leve med det. Men ellers skulle man nok have købt en guitar med en firepunkts-montage fra start... :-)[/quote]
Hehehehe - det var nu også mest fordi jeg havde svært ved at forestille mig hvordan det kunne laves så det bare var nogenlunde pænt...
Skal også ærligt indrømme at den guitar jeg har herhjemme som jeg synes er pænest er den der for mindst spilletid... Burde egentligt sælge skidtet da den ikke er blevet spillet på i et par år, men så er det jo det der smaddersentimentale skidt dukker op hver gang man gør sig de tanker... :) [/quote]

Halspladen med 3 huller er smallere, men lidt længere end den til 4.. Og de 2 øverste huller sidder tættere sammen. Det betyder at der skal dyvles i både krop og hals for at gøre det ordentligt, og der kigger en lille bue frem nederst fra det bagerste hul... (Den kan barnlige sjæle så kaste sig over..)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen