Mørch Pickupper

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Barf »

Hehe, jeg synes faktisk din udgave af Coming back to life er rigtig fin. Og jeg er jo nok bare ikke målgruppen for Jens Varmløses "varmløse" spil. Bevares, han er sikkert en rigtig dygtig guitarist, men det ligger bare så langt fra mit lydideal, som det overhovedet kunne.

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="KrænDyt"]

Lidt OT: Har dine nogensinde haft tilbøjeligheder til at feede nemt? Synes jeg har haft lidt bøvl med mine de sidste par jobs. Hvilken størrelse pots har du i din? (Kan det ikke godt have noget med det at gøre?).[/quote]
Hvad potmeter størrelse der sidder deri skal jeg være dig svar skyldig i... Men når det så er sagt trænger de til en voksning... :) Så det er også en af de ting der står på min "husk at bestille tid hos Johnny"-liste...[/quote]
[quote="Sasha"]Nej, mikrofoni og potmeterstørrelser har vist ikke noget med hinanden at gøre. Få dem voksbehandlet istedet. Dét er der vist mere perspektiv i.[/quote]


Jeg tænkte nok det var sådan noget. Så må jeg også hellere komme ned til ham en tur. Kan pickupper bare sådan "miste" voksen?
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Sasha »

Narh, de mister nok ikke ligefrem den gamle voks. Men det er ikke noget særsyn, at pickupper bliver mikrofoniske med tiden. Dét, det handler om, er jo, at selve tråden i pickuppens spole ikke sidder 200% fast, og derfor kan resonere. Om det skyldes stød og rystelser gennem årene, eller hvad der egentlig er den dybereliggende grund, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men en hurtig tur i "suppen", og så er de som regel fine igen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mørch Pickupper

Indlæg af Michael Vajhøj »

Umiddelbart gør den måde MS4/III'erne er lavet på at jeg tror de nemmere 'løber tør' for voks end så mange andre... Men tror også at det er det der er med til at få dem til at lyde som de gør... :-)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen