Lidt lap steel... Og Orange...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Runem »

Leger med lapsteel... Og det skal folk naturligvis delagtiggøres i... Det nytter jo ikke, at det kun er min underbo, som lider...

Kommentarer er naturligvis velkomne. Men jeg vil på forhånd understrege, at jeg altså kun har haft min lap steel til rådighed i en meget begrænset periode!

Youtube-funktionen virker da vist ikke for godt. Så det bliver almindelige links.

http://www.youtube.com/watch?v=Ehn__BPM8ks

http://www.youtube.com/watch?v=ZhkolZu5hCY


:gay-imgay:

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Morten M »

Første tanke ved lyt: David Lindley. Om det så er fordi han tager standard fraseringerne (som er identiske med dine fraseringer) skal jeg ikke kunne sige.
Tanke/association2: Soundtracket til Paris Texas med David Lindley + Ry Cooder

Lyden skratter lidt. Masteringen for hård?

EDIT: Din underbo er priviligeret.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Runem »

[quote="Morten M"]Første tanke ved lyt: David Lindley. Om det så er fordi han tager standard fraseringerne (som er identiske med dine fraseringer) skal jeg ikke kunne sige.
Tanke/association2: Soundtracket til Paris Texas med David Lindley + Ry Cooder

Lyden skratter lidt. Masteringen for hård?

EDIT: Din underbo er priviligeret.[/quote]

Kender slet ikke David Lindley, men det skal jeg da straks tjekke ud så :) . Det er lidt svært at finde interessante folk på lapsteel, som ikke hjerner country i c6-tuning...

Har kørt optagelserne fra zoomq3 igennem windows movie maker. Det er tilsyneladende ikke særligt ideelt... Så ja, det er nok der skratteriet opstår...

Min underbo klager heller ikke :) Han spiller selv musik, så vi er ret large over for hinanden. Og når man slipper for høj tekno og den slags pjat, kan selv lap steel jo virke tilforladeligt :)


Edit: Sidder og ser videoer med David Lindley nu. Der er da i hvert fald noget at gå i krig med for mig :) )

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg synes du har rigtig fin lyd, men intonationen virker lidt off - som om du ikke når helt op på tonen. Keep at it - det er et fedt instrument. Jeg har desværre aldrig selv haft mod til at tackle det.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Runem »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg synes du har rigtig fin lyd, men intonationen virker lidt off - som om du ikke når helt op på tonen. Keep at it - det er et fedt instrument. Jeg har desværre aldrig selv haft mod til at tackle det.[/quote]

Jeps. Det er en del af udfordringen... Det er helt ufatteligt nemt at få en lap steel til at lyde forfærdeligt :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Sasha »

[quote="Runem"][quote="GuitaRasmus"]Jeg synes du har rigtig fin lyd, men intonationen virker lidt off - som om du ikke når helt op på tonen. Keep at it - det er et fedt instrument. Jeg har desværre aldrig selv haft mod til at tackle det.[/quote]

Jeps. Det er en del af udfordringen... Det er helt ufatteligt nemt at få en lap steel til at lyde forfærdeligt :) [/quote]

Sure is!

Jeg spiller så absolut også kun på lapsteel herhjemme - og helst alene. Det er i øvrigt det perfekte "foran fjernsynet-instrument"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"][quote="Runem"][quote="GuitaRasmus"]Jeg synes du har rigtig fin lyd, men intonationen virker lidt off - som om du ikke når helt op på tonen. Keep at it - det er et fedt instrument. Jeg har desværre aldrig selv haft mod til at tackle det.[/quote]

Jeps. Det er en del af udfordringen... Det er helt ufatteligt nemt at få en lap steel til at lyde forfærdeligt :) [/quote]

Sure is!

Jeg spiller så absolut også kun på lapsteel herhjemme - og helst alene. Det er i øvrigt det perfekte "foran fjernsynet-instrument"... :-)[/quote]

Jeps... Ideelt. Måske skulle man se sig om efter en kopholder og en fjernbetjenong af stål

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Starcaster »

Fede guitarer, setup og lyd! Nu gasser jeg endnu mere efter en Orange! :mrgreen:

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Runem »

[quote="Starcaster"]Fede guitarer, setup og lyd! Nu gasser jeg endnu mere efter en Orange! :mrgreen:[/quote]

Jeg kan da anbefale dig at prøve en Rockerverb. Er blevet rigtig glad for min. Det giver sig selv, den har det bedst med at spille højt :) Det er trods alt 50 watt. Men den lyder stadig godt ved "stue"-niveau.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af efrandsen »

Hvad er det for en lap steel, du bruger Rune? Jeg synes den musik jeg skriver på i øjebikket kunne være fedt med lidt lapsteel her og der nemli'. Jeg så på en, derfra hvor Hans Nissen bestilte hans 335-kopi, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvad de hedder? :D
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lidt lap steel... Og Orange...

Indlæg af Runem »

[quote="efrandsen"]Hvad er det for en lap steel, du bruger Rune? Jeg synes den musik jeg skriver på i øjebikket kunne være fedt med lidt lapsteel her og der nemli'. Jeg så på en, derfra hvor Hans Nissen bestilte hans 335-kopi, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvad de hedder? :D [/quote]

En Gretsch g5700.

Så er det bare om at få nogle ordentlige strenge til den. jeg overvejer lige at skifte wiering og potmetre ud, da det trods alt er ret billige komponenter. Selve instrumentet er dog cool nok og lyder faktisk ganske godt. :Overvejer lidt at smække en p90'er i den i stedet, for at få en lidt mere bluesy tone. Men synes såmænd den lyder gansk fint. Og til prisen er det alle tiders!

http://www.thomann.de/dk/gretsch_g5700_lap_steel.htm

Fandt min brugt... Eller dvs. stort set ubrugt, da vedkommende havde købt den og givet op :)

Værd opmærksom på forskellige strengtykkelser til forskellige tunings. Var skuffet over min, indtil det gik op for mig, at strengene var alt for tynde til åben G/D. De var til c6, som nok er den mest gængse tuning, men som jeg ikke har haft mod til at kaste mig over endnu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen