Den lille ny

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den lille ny

Indlæg af Stevi »

Så er der igen EL84'ere i mit setup:
Billede
Rick'en er også nytilkommen - fedt hegn, meget federe end jeg havde forestillet mig
Billede
Billede
Billede
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af GuitaRasmus »

Spændende... Hvad lyder sådan en Bad Cat hen ad - Vox?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Izzy »

Den strat der? Fortæl lidt om den?
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Izzy"]Den strat der? Fortæl lidt om den?[/quote]

Jeg vil egentlig hellere høre lidt om billedernes mere interessante emner. Bordet bad cat'en står på. Tæppet bordet står på. Parketgulvet under tæppet samt sofaen i baggrunden. Materialer, alder og brugsværdi, samt evt. gennemgå dine pensionsforhold.

Nej Izzy.

Rickenbackeren og Bad cat'en er dét du bør se på i denne tråd. Straten er fin og jeg spiller 75% strat, men i denne sammenhæng er den bare gabende uinteressant. - Endnu mere dens "specs."

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Sasha »

[quote="Stevi"]Så er der igen EL84'ere i mit setup:
[/quote]

Er det et dogme for dig? I givet fald - hvorfor?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den lille ny

Indlæg af Stevi »

Bad Catten hér er en Cub 2 med rumklang, og jeg vil nok beskrive den som en 15 watts AC30 Top Boost. EL84 er ikke et dogme, andet end at jeg synes de fungerer langt bedre i Matchless'/Bad Cats katodebiasede designs end f.eks. EL34 som min Chieftain har. Mange andre faktorer spiller ind, men i grove træk er det min oplevelse.

Straten er en limited edition Fender CS med brazilian rosewood og 10"-radius samt Abby-pickups. Lidt bells and whistles men i bund og grund bare en fed strat, som i denne serie er født med tortoise-slagplade. Farven er fiestarød, men svær at ramme på billedet.

Rickenbackeren er en 360 fra 2005 og virkelig et fedt hegn. Den minder lidt om Gretsch' hollowbodies i lyden.

Bord og sofa er fra Bolia, tæppe fra Ikea og gulvet er fyrreplanker fra de danske skove...
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Sasha »

[quote="Stevi"] EL84 er ikke et dogme, andet end at jeg synes de fungerer langt bedre i Matchless'/Bad Cats katodebiasede designs end f.eks. EL34 som min Chieftain har. Mange andre faktorer spiller ind, men i grove træk er det min oplevelse.
.[/quote]

I dén grad!

Nok også mere end rørtypen, hvis ellers det omkringliggende kredsløb er designet efter den pågældende rørtypes krav. Dét er så langt fra nogen selvfølge...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Morten M »

Har savlet over en Bad Cat siden et lydklip på YouTube med en Flying V et par år tilbage.

Er den prisen værd?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Stevi »

[quote="Morten M"]Har savlet over en Bad Cat siden et lydklip på YouTube med en Flying V et par år tilbage.

Er den prisen værd?[/quote]
I dén grad! Nu slap jeg også ret billigt, faktisk et godt stykke under halvdelen af hvad Woodsound tager for den. Jeg tror ikke at jeg ville have sluppet de 20K den står til i udsalg i DK, men de bliver de sikkert ikke solgt for alligevel.
Den er helt no nonsense - man kan koble EQ'en og mastervolumen ud, så man kun kører volume og cut (som opfører sig som en passiv tonekontrol).
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Sasha »

Nej, det ER en passiv tonekontrol - i lighed med de andre tonekontroller. Forskellen til disse er placeringen i kredsløbet. De "almindelige" tonekontroller sidder imellem to forforstærkertrin, hvorimod "cut" kontrollen sidder mellem fasesplitter og udgangstrin.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den lille ny

Indlæg af Morten M »

[quote="Stevi"]
Den er helt no nonsense - man kan koble EQ'en og mastervolumen ud[/quote]
Det giver vist visse muligheder med pedaler?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen