FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af IkkeMig »

I dag fik jeg lidt tid til at montere en manglende knap og lidt andre småting på min Hamer, så tog jeg lige et par billeder også.

Det er en Hamer Chaparral fra 1987 - mit seneste forsøg på at finde en rigtig 80'er-superstrat, som passer mig. Og den her gang er det vist lykkedes. Det er sjovt med et firma som Hamer for de laver åbenbart bare guitarer, jeg godt kan lide - jeg har ikke prøvet en endnu, jeg ikke havde lyst til at købe.

Så jeg købte den her ubeset og fik heldigvis, hvad jeg havde håbet på. Bortset fra, at den har en del flere skrammer, end jeg kunne se ud af billederne i salgsannoncen. Det går nok for selvfølgelig er der slid på en 25 år gammel guitar, der har været brugt - men det undrer mig ærligt talt en del, hvordan man fx laver de skrammer, der er ved kanten af hullet til FR'en? :lol:

Pickupperne er nogle Seymour Duncan-designede nogen. Humbuckeren har ret meget mellemtone og er egentlig let at få lidt forskellige lyde ud af med en passende mængde gain bagefter, men den har ikke voldsomt højt output, så den matcher også fint med midterpickuppen og kan sagtens bruges clean, hvis man har de lyster. Begge single-coils er ret lyse i lyden men har en flot klang - de lyder næsten lidt hen af de lipsticks, jeg havde i min Squier engang.

Den er fed at spille på, den ligner noget, der fortjener noget puddelrock og den lyder heldigvis derefter. Jeg er glad :)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af GodSpeedDK »

Kæft, den er grim ... så tillykke med den! :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af Anonym »

Ren awesomeness hældt på guitarform. :clap:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af GuitaRasmus »

Cool - den er ikke lige mig, men vi er vist også sjældent enige om guitarer. ;-)

Hvis du synes singlecoilsene er lige lyse nok, kan det jo være at det er fordi de er koblet til et 500kohm potmeter. Du kan jo evt. lave lidt fiksfakserier, så singlecoils møder 250k og humbuckeren 500k.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brun Sæbe
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af Brun Sæbe »

Fedt - jeg elsker amerikanske Hamers. Tillykke!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://soundcloud.com/provinsdrengen">h ... drengen</a><!-- m -->

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af Morten M »

Nice. Totalt retro :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af Anonym »

[quote="SustainerPlayer"]Ren awesomeness hældt på guitarform. :clap:[/quote]

+1

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: FirserFræserFlash (Hamer Chaparral 1987)

Indlæg af JGreen »

Haters be hating.

Jeg synes sku den er klassisk og elegant. Jeg ville ikke kunne spille en fornuftig strofe til at retfærdiggøre dens eksistens i mit arsenal, men den er en fryd at se. Den minder om de gode gamle Kramers man stod og kiggede småsavlende på i de unge dage.

Jeg har min gamle grønne Hamer Diablo liggende hjemme i sin kasse af samme årsag - og skulle jeg en dag fatte hvordan man laver Floyd Rose tricks, så kan det være den kommer frem i lyset igen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen