Problem med London Fuzz

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Problem med London Fuzz

Indlæg af KHoldt »

Hej guys. Det er ved at være lang tid siden, jeg har været herinde og nørde lidt. Men I har jo aldrig været i vejen for at hjælpe, så jeg tænkte, at det her sted ville være det rigtige. Jeg har et problem med min London Fuzz - pedal. Og det har egentlig altid været der, siden jeg købte den, men nu irriterer det mig altså bare. Problemet er, at LED-lampen ikke lyser, hvis pedalen er tændt. Min far (som er håndværker, og derfor mener han ved alt) siger, at det er den 'blå boks', der er noget i vejen med. Hvad siger I? Og hvor dælen skaffer man sådan en? OG kan man selv gøre det? (læs: kan min far gøre det?)
Jeg har lige taget nogle crappy-billeder med min mobil, så I har en idé om hvad, jeg mener.

Billede

Billede

Altså den her 'blå boks' (som er lidt irriterende og vender forkert)
Billede

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Swampthing »

Uden at vide særlig meget om elektronik, er dette dit LED(med rød cirkel omkring)
Den burde kunne skiftes for et par kroner, ellers kontroller lige de lodninger og ledninger der fører til den.
Den blå boks er vist bare til din on/off knap.
Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Sasha »

Det var jo nok lige en god idé at tjekke, om der er spænding over lysdioden, før man tager fat med hammer og mejsel og flår den ud...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Morten M »

Kan der være byttet om på på plus og minus ved monteringen af dioden?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Sasha »

Det kan der såmænd sagtens, forudsat at den aldrig har virket. Det kan også være, at der er en lille grøn marsmand, som har parkeret sin måne-... - øh, marsbil, så strømmen ikke kan komme forbi. Eller måske er der blot tale om ualmindeligt dovne elektroner i lige netop dén ledning? Vi ved det ikke!

Men går man lidt metodisk til værks, er det nu garanteret meget nemmere at indkredse fejlen, fremfor at vi sidder her og gætter....
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Morten M »

Næh, - men så er et par tips til fejlfinding givet.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af JSThomsen »

..... og hvis din far er håndværker, så kan du godt regne med at han ved alt :lol:
Jeg ved ikke hvem der oprindeligt har sagt det, men jeg hørte engang da jeg var i lære at: "Der findes ikke den ting Vorherre og en håndværker ikke kan lave". Men din far kan sikkert også betjene et multimeter og så skal I nok få fundet fejlen :D

Beklager OT ;)

Mvh Jan

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Sasha »

Jamen, er der ikke også noget med, at ham Vorherre har én eller anden ting med tømrere? Eller er det i virkeligheden deres koner? Var der ikke noget med en tømrers kone, som "fik med den forlængede arm", så det stod efter med jomfrufødsler, og hvad har vi..?

Det kan selvfølgelig være, at det er helligånden, der har invaderet den formastelige pedal?

Nuvel, jeg skal ikke prale af at være Vorherre og da slet ikke håndværker. Så jeg skal ikke kloge mig på dén slags... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af KHoldt »

Min far er godt nok smed, men han mener stadig, han kan alt.. Hvilket faktisk er irriterende, for piger/kvinder har altså en trang til engang i mellem at shoppe amok i ikea eller et andet sted, men dét er da spild af penge; "Jeg skal nok lave det til dig"
Anyways, den kloge daddy siger, at 'den blå boks' har 8 ben, hvor 2 af disse ben er defekte. Giver det mening? Og er det overhovedet muligt? Jeg aner ikke en dyt, og det gør min far nok heller ikke, selvom han mener det. :)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvis du "bare" mangler en ny kontakt kan du bare sende en frankeret svarkuvert til mig - jeg har nok en liggende som jeg ikke skal bruge... Har vist egentligt så meget ragelse liggende som jeg ikke skal bruge, så burde da rydde op i stedet for at sidde her...

Anyway - du kan bare sende en frankeret svarkuvert til mig:

Michael Vajhøj
Bispensgade 151
9800 Hjørring

Du må nok hellere smide 16 kr. på i porto så vi er på den sikre side og du ikke får et strafgebyr pålagt af den flinke postmand... :)

/Michael
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Michael Vajhøj »

Og skulle der være en anden der mangler en har jeg nok en mere liggende... :)
RoadHigh.dk

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af KHoldt »

Fedt, det er sødt af dig Michael! :)
Du får en frankeret svarkuvert engang i næste uge - jeg kan vist ikke nå at sende den inden. Tusind tak!

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af KHoldt »

Michael var så sød at sende mig to kontakter. Pedalen er nu kommet hjem fra en af min fars kollegaer, som er elektriker, men pedalen dur sgu stadig ikke - og nu er den helt gal. Dioden har fået en anden farve, og DEN virker da.. Men når jeg tænder pedalen siger det et ordentlig "puff" og min guitars lyd siger ingenting. Har den kære elektriker sat den forkert sammen, eller er den bare kaput?
Billede

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Lund »

det ser noget sjusket ud. DEn der modstand har ihvertfald ingen grund til at hænge i luften med så lange ben... husk (og tjek) at der ikke opstår utilsigtede forbindelser...

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af KHoldt »

Tak :)
Findes der et diagram til hvordan en pedal skal sættes sammen? Så er det jo bare at printe den ud og give den med.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Sasha »

Mon ikke man kommer temmeligt langt med et diagram over en "stinkende normal" Fuzz Face, som findes i rigt maal spredt med let haand ud over det ganske internet? Det ville jeg umiddelbart tro..
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af KHoldt »

Ville det her diagram virke?

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Problem med London Fuzz

Indlæg af Sasha »

Nu er det jo for det foerste ikke et diagram. Og for det andet beskriver det tilslutningerne til et helt andet printlayout end i din pedal. Saa jeg tror egentlig, at det forvirrer meren, end det gavner...

Sidst men ikke mindst ser det umiddelabart ud som om, at det gaelder for en pedal, som koerer paa plus 9 volt. Hvis jeg ikke husker helt galt, koerer saadan en London Fuzz paa minus 9 volt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen