Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Smittefar »

... "Kom tilbage nu"

men så måtte min gamle gæve guitar også lade livet helt og holdent

Billede
Billede
Billede
Billede

:angry-devil: :angry-fire:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Sasha »

Et krankt sidste ord at få...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af shm »

Det har John Hiatt skrevet en sang om......

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Sasha »

Tjah, vi er vel flere, som i sine unge dage i et bedugget øjeblik har prøvet at lade en ellers udmærket guitar ende sine dage på et bål. Først synes man, at det er pissesjovt, og at man er en fandens karl, som "er skiderebelsk og den ondelyneme giver fuck-fingeren til enhver form for materialistisk tankegang". Dagen efter står man så typisk og føler sig lidt - ja, nærmest dum, ikke..? Det var så ligesom dén guitar...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Morten_Lyse »

Skulle jeg påpege den væsentligste fejl i min egen opvækst, og det være sig udelukkende mit eget ansvar, ville det nok være at jeg til tider har været sådan liiige rigeligt snusfornuftig. Måske kendt den mulige konsekvens af mine handlinger inden jeg gik i gang og samtidigt været i stand til så at ligge låg på diverse udskejelser. - Nu om dage kunne jeg så måske godt savne om man havde haft hænderne knapt så pænt "foldet i skødet"(vredet i bekymring,) og lavet et par dumheder man kunne tø-hø'e over at have overlevet.

Jeg tror dog, at kaster jeg mig ud i det her, på den anden side af de 30, vil det virke som en panik-ting hvor der vil blive tænkt "tatovering-og-hash-ja-hvad-bliver-det-næste-han-skal-vel-ha'-Porsche-for-at-vise-(sig-selv)-at-han-er-en-fa'ens-ka'l-der-stadigt-kan-score.." - Jeg må søge bekræftelse på en anden måde, then.

Men derfra og til at brænde en guitar; well, I just don't get it.. (Hvorfor har du købt den, når den ikke er bedre..??)

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan læse, at nogen af jer har brug for at høre lidt mere historien.

Guitaren købte jeg, da jeg var 11 eller 12 år gammel for penge jeg havde sparet op ved at arbejde på min farmor og farfars gård - Det er ca. 22 år siden i dag. Guitaren kostede vist ca. 4000 kroner i Aage Jensen

I mellemtiden har jeg dog fået andre akustiske guitarer, der er bedre, og som jeg holder mere af. Derfor er denne guitar langsomt men sikkert blevet til min festivalguitar. Nogle år tilbage skete der det, at jeg i en brandert kom til at sove med hovedet på guitarens hals, og det havde den kedelige konsekvens, at den delvist flækkede.

I lørdags skete der så det (ved endnu en fest), at guitarhovedet fik et lille slag, og så flækkede halsen endeligt fuldstændigt. Jeg har på ingen så mange følelser for denne guitar, at jeg så meget som et sekund overvejede at få den repareret eller hænge den op på væggen - Derfor tog jeg i festens navn den klarsynede beslutning at brænde guitaren på det bål, vi alligevel havde gang i.

Og det fortryder jeg ikke et sekund. Guitaren fik et fint endeligt i forhold til det liv, den havde 'levet'.

:)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]... "Kom tilbage nu"

[/quote]

Hvis der nogensinde blev spillet "Kom tilbage nu" på én af mine guitarer, ville jeg også være nødt til at brænde den. I skam.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]... "Kom tilbage nu"

[/quote]

Hvis der nogensinde blev spillet "Kom tilbage nu" på én af mine guitarer, ville jeg også være nødt til at brænde den. I skam.[/quote]

Det vil jeg teste ved næste Gathering! Eller .. det ville jeg have gjort, hvis jeg kunne spille "kom tilbage nu".

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Barf »

Jeg kan den godt, og jeg skal nok spille den så kedeligt og konformt som overhovedet muligt på alle Mikkels guitarer.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af GodSpeedDK »

You bastards!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="GodSpeedDK"]You bastards![/quote]
Et ord: Vikingarna... :angry-devil:
RoadHigh.dk

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af mos »

[quote="Sasha"]Tjah, vi er vel flere, som i sine unge dage i et bedugget øjeblik har prøvet at lade en ellers udmærket guitar ende sine dage på et bål. Først synes man, at det er pissesjovt, og at man er en fandens karl, som "er skiderebelsk og den ondelyneme giver fuck-fingeren til enhver form for materialistisk tankegang". Dagen efter står man så typisk og føler sig lidt - ja, nærmest dum, ikke..? Det var så ligesom dén guitar...[/quote]

:D Jeg har personligt oplevet den ultimative afbrænding til en festival en gang, vi sad ved et bål, det var ganske hyggeligt da der pludselig kom lidt uventet underholdning forbi, en frisk fyr som var godt og vel påvirket iført rygsæk og guitar, han satte sig resulut ned, tog guitaren frem og forsøgte at frembringe et eller andet, da hans forventninger ikke helt blev indfriet ja så kunne han jo ligeså godt brænde guitaren, dette syntes han i midlertid var meget sjovt, så han åbnede sin rygsæk og begyndte at brænde tøj og andre spændene ting af, det hele endte med, at han til sidst tog sine underbukser af smed dem på bålet og gik nøgen væk, godt gal i skralden over at han nu ikke havde mere at brænde af :clap: :dance:
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den sidste sang, den spillede var ... (flash)

Indlæg af Sasha »

Gad vide, om han ikke også har "tænkt sit", da han vågnede..? Om ikke andet, så "Hva´ fa´en har jeg gjort af mine underbukser? " eller noget i den stil?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen