GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af itsaysvuff »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://pedaler.eu/webshop/catalog/produ ... alog/produ ... cts_id=710</a><!-- m -->

Jeg forstår ikke hvordan denne strømforsyning fungerer.. Under billedet står der at den leverer strøm til 50 pedaler - men hvor udgange er der på den? Det kan jeg ikke se.. Den ser jo ekstremt lille ud.. Og hvad mener de med at den "heals itself"?

Det er smart det at den fungerer over hele verdenen..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Marketing bull...., som hævder, at alle andre strømforsyninger ikke skulle være regulerede - eller ihvertfald som minimum meget dårligt regulerede. Det er vist lidt af en påstand, som inkluderer nogle ret betragtelige overgeneraliseringer og "skæren alle over én kam".

Hvis den holder, hvad al den fine snak lover, kan den levere 5Ampere = 5000 miliampere. Så hvis dine pedaler hver trækker 100 mA, så KAN den rent faktisk trække 50 pedaler. Der er så selvfølgelig ikke udgange til dem alle. Men så må man parallelkoble flere pedaler på hver udgang. Men hov: Er trenden for tiden ellers ikke, at gør man dét, så sker der alverdens ulykker fra at himlen falder ned (ihvertfald i sønderjylland), til at man dør af alle de resulterende brumsløjfer, som holder i kø, hvis man ikke bruger strømforsyninger med isolerede outputs? I should think so. Så hvis man nu vitterligt ikke HAR 50 pedaler, man skal have trukket samtidig, ville man måske nok kunne bruge de samme penge bedre?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Smittefar »

Det var dog en sjældent set mængde bullshit på så lidt plads - anyways, som Sasha skriver, så skal man altså daisy chaine alle sine pedaler for at få strøm til 50 (eller bruge de der distributors, der er en smart måde at gøre det samme).

'Self-healing fuse' betyder bare, at det er en sikring, der mærker efter om systemet overopheder (eller laver overstrøm), så slår den fra, men når temperaturen så er faldet igen, så slår sikringen til igen - Det er der absolut intet specielt i.
Modded guitars were crap right out of the factory

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af itsaysvuff »

Tak! det var det med "Distributor" jeg manglede.. Ellers gav det jo ingen mening..

Men i har ret - det er store og egentlig ikke særlig meget indhold - foreksempel - hvor mange udtag er der på en af de der distributor?

Jeg synes da den virker smart nok mht. til udland og indland..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Smittefar »

Det kan næsten alle de andre også - næsten alle switchmode strømforsyninger kan tage 100-240V og få det samme ud. De fleste andre strømforsyninger, der ikke kører switchmode, har en lille switch til at skifte mellem 110 og 230V. Jeg ville bruge pengene på en BBE SupaCharger eller Voodoolab PP2+
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af fortytwo »

[quote="itsaysvuff"]Tak! det var det med "Distributor" jeg manglede.. Ellers gav det jo ingen mening..

Men i har ret - det er store og egentlig ikke særlig meget indhold - foreksempel - hvor mange udtag er der på en af de der distributor?

Jeg synes da den virker smart nok mht. til udland og indland..[/quote]

Der er 5 udtag, men den der spilt kablet, og sæt det i løsning, ville jeg godt nok ikke lave et pedalboard med, det tager alt for lang tid at fejlfinde på, når det går ned under en koncert..

Og så er det da smart nok, at den kan klare fra 110V-250V, bortset fra, hvis man en gang gerne vil til Japan og spille, hvor de kun har 100V.. Den kan sikkert også godt klare det, meeeen..

Jeg ville, som Smittefar også siger, gå efter en PP2+, eller en Burkey..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Eller måske en Cioks Schizophrenic, hvis prisklassen skal være lidt mere i samme boldgade...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Lund »

husk at være opmærksom på at en schizophrenic max kan levere 75 ma pr output... det vil sige at du faktisk er afskåret fra at kunne køre en hel del digitale pedaler ( f.eks. digital delay) jeg har selv den strømforsyning og synes den er super, men jeg måtte parallelkoble output 1 og 2 for at kunne få nok kraft... det gav jo så 150 ma og min delay trækker 86... det er muligt fordi schizo er opbygget med tre kerner hvor out 1+2 , 3+4 , 5+6 deler dem. du skal dog selv lave kablet da det ikke er på markedet endnu.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Ja, man skal selvfølgelig altid med at tjekke, at enhver given strømforsyning er dén opgave, som den skal løfte, voksen. Og det er typisk ret smart at gøre det, før man tyer til svinelæderet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Lund »

jep men det sker ofte, for mig ihvertfald, at den opgave der skal løftes kan forandre sig... så det man tjekkede dengang kan være noget helt andet nu :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men så længe man blot holder sig fra digitalt djævelskab - men det er der vel heller ingen, som tager sin lyd seriøst, der kunne finde på at bruge, er der ? :-) - plejer man nu nok at kunne klare sig med en Schizophrenic langt henad vejen, selv om der skulle ske udskiftninger...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men så længe man blot holder sig fra digitalt djævelskab - men det er der vel heller ingen, som tager sin lyd seriøst, der kunne finde på at bruge, er der ?

:-)[/quote]
Du kaldte? ;-)



Sent from my iPhone using Tapatalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Det ved jeg ikke... Følte du dig kaldet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg har en PP2+ og jeg er lidt i tvivl om hvad man gør hvis man skal til USA og spille - er der en switch som tidligere nævnt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Skal du da dét?

Der findes forskellige versioner af Pedal Power 2 til henholdsvis det amerikanske og det europæiske marked, som er beregnet til de forskellige spændinger de respektive steder. Om det så i virkeligheden dækker over ret meget mere, end hvor én bestemt ledning er sat til inde i kassen, skal jeg ikke kunne sige dig. Men det lader til, at hvis du ikke selv er i stand til at åbne kassen og vurdere denne side af sagen, så må du ud at købe dig en USA-version, hvis du skal derover og spille.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg skal på en mindre europaturné i starten af næste år, og måske bliver der også noget i USA.. Men det var nu mere bare for at vide det..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Du kan selvfølgelig også bruge en lille 110 -> 230 volts transformator mellem de amerikanske stikkontakter og dit pedalboard, hvis det skulle være. Det kunne jo tænkes, at der var andre ting - forstærkere mm. - som i forvejen skulle drives med sådan én...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af itsaysvuff »

God idé,

men bare for lige at cleare - så er der samme volt i hele europa, ikke?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: GigRig Generator - jeg forstår det ikke

Indlæg af Sasha »

Jo, efter en harmoniseringsproces for nogle år siden, hvor man gjorde op med de 240 volt på de britiske øer og 220 volt på kontinentet, er spændingen nu nominelt 230 volt over det hele.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen