Latterlige og fuskede annoncer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Det er ikke, uanset hvordan man vender og drejer det, lovligt at sælge ulovlige kopivarer i Danmark.

Med ulovlige kopier menes kopier, der krænker patenter eller andre rettigheder fra, typisk, mærkevarefirmaer.

Du må gerne købe en kopi og også importere den. - Du må bare under ingen omstændigheder sælge den igen.

Mvh;
Morten Lyse

PS; det er i denne tråd værd at bemærke, at Gibson logo af flere omgange også har været med åbent o, så det ligner et u. (b har også været åbent, der har manglet prik over i'et osv osv..) Så hvornår det er en GibsUn, eller bare en halvsløj GibsOn-kopi er ikke helt simpelt at afgøre.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Peter C »

Og nu er den så Aage i brugtsalg.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Kimling »

Måske nærmere til WTF-tråden
http://www.dba.dk/elguitar-jackson-kell ... -77010952/
... og anses af mange for en af de eneste rigtige heavy-spader
???
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

Kimling skrev:Måske nærmere til WTF-tråden
http://www.dba.dk/elguitar-jackson-kell ... -77010952/
... og anses af mange for en af de eneste rigtige heavy-spader
???
Jeg elsker når folk ekspandere deres meninger til at gå fra dem selv (måske med en medløber eller to) til at blive MANGE!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Morten_Lyse »

Oven i købet en af de eneste rigtige heavy-spader. Dermed står døren da på vid gab for, at man så rigeligt kan byde ind med alternativer..

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Kimling »

Ja, for da findes jo kun en 3-4 stykker udover en Jackson Kelly?
Man kan vist opliste herfra og til verdens ende med andre alternativer
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

Spøjst ... 1995? ... der har jo ikke været noget fedt heavy siden da ... tilfælde? ... I think not.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Kimling »

[quote="SustainerPlayer"]Spøjst ... 1995? ... der har jo ikke været noget fedt heavy siden da ... tilfælde? ... I think not.[/quote]

[youtube]1XZGHOxnCto[/youtube]

Sæt dig så ind og hør Necrophagist. Og hvis du ikke kan lide det, er du tudsegammel :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Anonym »

[quote="Kimling"]

Sæt dig så ind og hør Necrophagist. Og hvis du ikke kan lide det, er du tudsegammel :D [/quote]

Heavy døde faktisk allerede, da Vivian Campbell blev medlem af Def Leppard.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Runem »

Kors man.

Ham her er ret aktiv på DBA, hvor han bl.a. sælger T-Rex pedaler... <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/t-rex-demo-pedaler-sp ... pedaler-sp ... -75879815/</a><!-- m -->

Et er, at jeg er imponeret over, hvor mange demo-pedaler, han altid har. Derudover står han også bag guitarmærket "Fentura", som sikkert nok er ganske legalt. Men det lugter sgu lidt...

Men så er det jo godt, at de har så meget styr på tingene og præsenterer det lækkert på en hjemmeside, som ikke ligner noget, der er lavet i en campingvogn et sted i Østeuropa.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guitarcompany.dk/info.html"> ... fo.html</a><!-- m -->

Ja... Stave- og kommafejl er selvfølgelig en ting... Men hold da kæft, hvor er det øm salgsteknik...

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Izzy »

[quote="Runem"]Kors man.

Ham her er ret aktiv på DBA, hvor han bl.a. sælger T-Rex pedaler... <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/t-rex-demo-pedaler-sp ... pedaler-sp ... -75879815/</a><!-- m -->

Et er, at jeg er imponeret over, hvor mange demo-pedaler, han altid har. Derudover står han også bag guitarmærket "Fentura", som sikkert nok er ganske legalt. Men det lugter sgu lidt...

Men så er det jo godt, at de har så meget styr på tingene og præsenterer det lækkert på en hjemmeside, som ikke ligner noget, der er lavet i en campingvogn et sted i Østeuropa.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guitarcompany.dk/info.html"> ... fo.html</a><!-- m -->

Ja... Stave- og kommafejl er selvfølgelig en ting... Men hold da kæft, hvor er det øm salgsteknik...[/quote]


Dér har jeg også prøvet! Det er noget fusk fordi alle hans pedaler mangler det der som står nedest hvor der står "T-REX Engineering Denmark", men man kan se det på hans billeder på annoncerne. Jeg havde købt en T-Rex Gristle King for at prøve hvad de var for nogen og jeg endte med at sende den tilbage til ham, fordi der var så meget som ikke passede sammen. Både det som står nedest og lyden var bare noget skidt.
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Sindberg
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sindberg »

"Dér har jeg også prøvet! Det er noget fusk fordi alle hans pedaler mangler det der som står nedest hvor der står "T-REX Engineering Denmark", men man kan se det på hans billeder på annoncerne. Jeg havde købt en T-Rex Gristle King for at prøve hvad de var for nogen og jeg endte med at sende den tilbage til ham, fordi der var så meget som ikke passede sammen. Både det som står nedest og lyden var bare noget skidt."

Så det du siger, er at han har fået lavet en ordentlig stak kopier af T-rex pedaler, hvor de så havde glemt at skrive "T-REX Engineering Denmark", men alt andet passer på en prik. Det kunne jo også være at der rent faktisk findes udgaver af pedalen, hvor det ikke er skrevet, og at du bare ikke kommer overens med lyden af en Gristle King. Jeg synes heller ikke Gristle King er nogen specielt godt lydende pedal. Har du i øvrigt haft alle hans pedaler i hånden, siden du kan sige at der ikke står "T-REX Engineering Denmark" på dem alle?

Prøv at kig hos Thomann, her står der heller ikke noget på pedalen:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/trex_gristle_k ... ing.htm</a><!-- m -->

Og Runem, fordi hjemmesiden ikke ligner en million, behøver firmaet jo ikke at lugte.

Skal lige siges, at jeg kender intet til firmaet, har aldrig handlet der og ved ikke hvem ejeren er, men jeg synes måske at det er en smule lavt at hænge manden/firmaet ud, når der reelt ikke er noget at hænge det ud for. Priserne på DBA er jo heller ikke ublu.

Man kan vel til nød sige at hjemmesiden er en smule latterlig, henvist til emnets overskrift.

Er ikke ude på at blive uvenner med nogen.

Ha´en god dag.

JS

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Runem »

[quote="Sindberg"]"Dér har jeg også prøvet! Det er noget fusk fordi alle hans pedaler mangler det der som står nedest hvor der står "T-REX Engineering Denmark", men man kan se det på hans billeder på annoncerne. Jeg havde købt en T-Rex Gristle King for at prøve hvad de var for nogen og jeg endte med at sende den tilbage til ham, fordi der var så meget som ikke passede sammen. Både det som står nedest og lyden var bare noget skidt."

Så det du siger, er at han har fået lavet en ordentlig stak kopier af T-rex pedaler, hvor de så havde glemt at skrive "T-REX Engineering Denmark", men alt andet passer på en prik. Det kunne jo også være at der rent faktisk findes udgaver af pedalen, hvor det ikke er skrevet, og at du bare ikke kommer overens med lyden af en Gristle King. Jeg synes heller ikke Gristle King er nogen specielt godt lydende pedal. Har du i øvrigt haft alle hans pedaler i hånden, siden du kan sige at der ikke står "T-REX Engineering Denmark" på dem alle?

Prøv at kig hos Thomann, her står der heller ikke noget på pedalen:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/trex_gristle_k ... ing.htm</a><!-- m -->

Og Runem, fordi hjemmesiden ikke ligner en million, behøver firmaet jo ikke at lugte.

Skal lige siges, at jeg kender intet til firmaet, har aldrig handlet der og ved ikke hvem ejeren er, men jeg synes måske at det er en smule lavt at hænge manden/firmaet ud, når der reelt ikke er noget at hænge det ud for. Priserne på DBA er jo heller ikke ublu.

Man kan vel til nød sige at hjemmesiden er en smule latterlig, henvist til emnets overskrift.

Er ikke ude på at blive uvenner med nogen.

Ha´en god dag.

JS[/quote]

Pudsigt at oprette en ny bruger for at tage afstand fra en kritik i en tråd på et forum, der i den grad kører på lavt blus, når du ingen relation har til foretagenet.

Nu er det mest "latterligheden", jeg poster på vegne af. Så jeg har såmænd intet i klemme med stedet. Men det behøver du jo ikke tage på veje af, når du ikke har nogen relation til virksomheden.

Og jo - i mine øjne er en hjemmeside, der sejler i vammel sælger-sovs og elendig grammatik ensbetydende med et foretagende, der lugter. Om ikke andet så af manglende professionalisme - og det er da det første, jeg forventer, når jeg skal handle med nogen.

Sindberg
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sindberg »

Nu kan jeg jo ikke kommentere på noget uden at være oprettet. Jeg er jævnligt på denne side, har været det i flere år, men har ikke rigtig kommenteret noget siden det gamle gearfreak eksisterede - derfor kunne jeg ikke logge mig ind her.

Som jeg skrev er jeg ikke ude på at være uvenner med nogen - jeg ville blot påpege at manden i sine DBA annoncer jo ikke gør noget åbenlyst forkert, hvorfor der ikke er noget grund til at disse ham.

Ja hjemmesiden er ikke den mest proffesionelle, men derfor er der jo ikke belæg for at sige der er fusk med i spillet - er der nogen der har købt noget hos ham og blevet snydt? så er der jo belæg.

Izzy har åbenbart købt en pedal hos ham, som Izzy mente ikke var helt i orden. Som jeg læser det, så kunne han ikke lide lyden, men derfor behøver der jo ikke at være noget galt med pedalen.
Jeg har aldrig hørt, i den tid T-rex har eksisteret, at der skulle være lavet tro kopier af deres pedaler. Izzy kunne åbenbart levere pedalen tilbage uden problemer, så som firma må noget da virke, når returretten opretholdes.

Og ja vi kan godt blive enige om at hjemmesiden er latterlig, men du starter med at kommentere hans salg af pedaler på DBA, og jeg kommenterer så blot at der ikke er nogen grund til at rakke ham ned, når han ikke har gjort noget galt.

Men som sagt, lad os nu ikke begynde at skændes om det - vi har alle ret til vores mening - du kom med din, jeg kom med min - det behøver vi jo ikke at skændes over.

Og nej, jeg har ingen relationer til firmaet, som jeg først fik kendskab til med dit indlæg.

Mvh.
JS

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Izzy »

Jeg handlede med ham sidste år. I første omgang skrev jeg en mail om der fulgte noget kvittering med, men der var der ikke fordi pedalerne var demo pedaler som er direkte taget fra T-REX. Så ville jeg prøve at købe alligevel.

Jeg havde ingen muligheder for at køre ud til den adresse der står inde i dba så jeg skrev at jeg kun kan komme med offentlig transport. Så kom han med pedalen til Helsingør station pakket ind i en pap kasse som ligeså godt kan være skåret ud fra en flytte kasse. Jeg fik sendt min pedal tilbage inden længe efter, så jeg har egentlig ikke tabt noget af mine penge.

i kan jo selv prøve at handle med ham for at se hvad det er for noget. Her snakker jeg om erfaringer. Man kan ikke forsvare noget man kan ikke kan stå for, og jeg vil ikke stå for ham gutten som sælger derinde.

- Izzy
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Sindberg
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Sindberg »

Fair nok Izzy og Runem

Det lyder suspekt - jeg giver mig. ;)
Som forhandler burde han jo i det mindste selv give dig en kvittering.

Så ikke mere om den sag -

Ha stadig en god dag.

JS

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Runem »

[quote="Izzy"]Jeg handlede med ham sidste år. I første omgang skrev jeg en mail om der fulgte noget kvittering med, men der var der ikke fordi pedalerne var demo pedaler som er direkte taget fra T-REX. Så ville jeg prøve at købe alligevel.

Jeg havde ingen muligheder for at køre ud til den adresse der står inde i dba så jeg skrev at jeg kun kan komme med offentlig transport. Så kom han med pedalen til Helsingør station pakket ind i en pap kasse som ligeså godt kan være skåret ud fra en flytte kasse. Jeg fik sendt min pedal tilbage inden længe efter, så jeg har egentlig ikke tabt noget af mine penge.

i kan jo selv prøve at handle med ham for at se hvad det er for noget. Her snakker jeg om erfaringer. Man kan ikke forsvare noget man kan ikke kan stå for, og jeg vil ikke stå for ham gutten som sælger derinde.

- Izzy[/quote]

Jeg kan sige så meget, at T-Rex ikke har handlet med manden bag dette firma. De ved ikke, hvorfra han har pedalerne, og det er i hvert fald værd at nævne, at T-Rex ikke yder nogen form for garanti på disse pedaler.

Ikke dermed sagt, at pedalerne ikke er reelle nok, men det er i hvert fald ikke helt fint i kanten. Forklaringen på at der ikke står det samme på pedalerne, som der gør på nye T-Rex pedaler, er, at det er gamle modeller.

T-Rex har tidligere rettet henvendelse til manden bag firmaet og bedt ham fjerne det fra sin hjemmeside, da han solgte dem med garanti. En garanti, som T-Rex ikke stod bag. Dette er ulovligt. Han har så fjernet dem fra siden og sælger istedet pedalerne på Dba.dk, hvor andre regler gælder.

Han gør ikke noget ulovligt i at sælge pedalerne, med mindre han lover garanti på dem. Da han teknisk set optræder som privatperson på dba.dk. Ikke desto mindre lover han et års garanti på Georg-L tingene - hvilket de færreste private ville gøre.

Jeg lavede lidt research på det og snakkede med en repræsentant fra T-Rex. Mest fordi, jeg ville have styr på, om de havde noget med ham at gøre.

Det er jo fint, hvis han behandler kunderne ordentligt og tager defekte pedaler mv. tilbage. Men i mine øjne bevæger vi os i grænselandet mellem det latterlige og fuskede...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af CobraPizza »

http://www.dba.dk/guitarkabinet-marshall/id-77814908/

5000 for et Marshall Kab med G12-75? Come on...
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Latterlige og fuskede annoncer

Indlæg af Swampthing »

Jamen det har jo opvarmet for Jon Bon Jovi, så den kaster jo nok lidt stardust af sig hver gang man spiller på den. :P

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen