HMH - omlakering

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="VilhelmNielsen"]Det der trækker ned for mig er helt klart hardtail. Af en eller anden grund ville jeg ikke købe en strat med hardtail.[/quote]

Nah, men den er altid lidt svær. Hardtail trækker helt sikkert op for mig, så der er ingen garanti for, at det havde gjort den store forskel.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af GodSpeedDK »

Idéen om omlakering er droppet. Jeg dumper prisen i stedet ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Starcaster »

Nu har jeg aldrig haft en HMH i hænderne, men hvis jeg var i din situation, ville jeg få Henning til at male den om. Den ville helt sikkert stige i værdi og måske endda komme med i din egen flok af go-to-guitars. Nogle gange kan sådan en "process" give én et forhold til et instrument - sådan lidt: en vild tiger, som skal tæmmes - hvis det giver mening? Derudover vil Henning kunne lave en rigtig fed finish, helt efter dine præferencer. Dette kan selvf. ses som endnu en unødvendig investering, men så stor en udgift synes jeg heller ikke det er. Slet ikke hvis guitaren er super kvalitet og spiller godt i forvejen. Håber det får en lykkelig udgang! :)

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Dale »

Det ville jo ikke være særlig smart at smide 3,5 k. efter den hvis Mikkel ikke har tænkt sig at beholde den. At dumpe prisen synes jeg var det rigtige valg.
Jeg prøvede engang en HMH Strat som var sat til 14 k. i en musikforretning (det var endda før Hansen-boomet), den var mildest talt ligegyldig. Kedelig lyd, virkelig død i sværen, ikke særlig god at spille på og finishen var under middel. Den påvirkede mig så meget at jeg ikke har værdiget Hansen's nyere projekter (efter hans navneskift og det føromtalte boom) et blik. Nu har den anden guitarist i bandet så prøvet sådan en satan og var meget begejstret, så måske det er på tide at glemme den forfærdelige oplevelse med den HMH...
Jeg håber og tror at din er bedre Mikkel :) .
When You see W. C. Fields.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Runem »

[quote="Dale"]Det ville jo ikke være særlig smart at smide 3,5 k. efter den hvis Mikkel ikke har tænkt sig at beholde den. At dumpe prisen synes jeg var det rigtige valg.
Jeg prøvede engang en HMH Strat som var sat til 14 k. i en musikforretning (det var endda før Hansen-boomet), den var mildest talt ligegyldig. Kedelig lyd, virkelig død i sværen, ikke særlig god at spille på og finishen var under middel. Den påvirkede mig så meget at jeg ikke har værdiget Hansen's nyere projekter (efter hans navneskift og det føromtalte boom) et blik. Nu har den anden guitarist i bandet så prøvet sådan en satan og var meget begejstret, så måske det er på tide at glemme den forfærdelige oplevelse med den HMH...
Jeg håber og tror at din er bedre Mikkel :) .[/quote]

Henning er af præcis samme holdning. Han så efter eget udsagn gerne, at de gamle guitarer bare forsvandt, da de slet ikke repræsenterer det, han står for efterhånden. Øvelse har i dette tilfælde gjort mester. Man kan fint finde en af de gamle HMH, som er fed nok, men ifølge manden selv er de gamle sager ikke noget at råbe hurra for.

De gik desuden også for en helt anden pris end instrumenterne fra Hennings hånd gør i dag. HMH'erne stod ifølge Henning mellem 5.000 og 10.000 kr. Det er jo et problem for Henning, når folk rask væk sælger de gamle for langt mere, end de engang kostede en kunde fra ny. At nogle lidt mere kreative typer (for ikke at bruge et grimt ord) har formået at tiltuske sig Hansen-logoer (altså de nye) og klaske dem på de gamle modeller, er bare endnu en træls kendsgerning, som Henning også er træt af.


Mht. Godspeeds spade, tror jeg også, at nedsættelse af prisen er den rigtige løsning. Ingen tvivl om at det garanteret er en fin guitar. Men engang imellem må man jo også sande, at man har brændt sig på en brugthandel.

Synes den nuværende pris for Godspeeds guitar er ganske fornuftig. Så mon ikke det nok skal få den ønskede effekt.

Men du (Dale) har da forhåbentlig en positiv overraskelse til gode, hvis du ikke har haft snitterne i en af Hennings nyere spader. Det er bestemt fede guitarer.

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Dale »

Det har bare ikke gjort det bedre med de Tele Paul's og relic... Jeg synes ærlig talt ikke at hans guitarer er pæne. Nu må jeg simpelthen bare få prøvet sådan en svend så jeg måske endelig forstår galskaben.
When You see W. C. Fields.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Runem »

[quote="Dale"]Det har bare ikke gjort det bedre med de Tele Paul's og relic... Jeg synes ærlig talt ikke at hans guitarer er pæne. Nu må jeg simpelthen bare få prøvet sådan en svend så jeg måske endelig forstår galskaben.[/quote]

Før var det kvaliteten du anfægtede, nu er det udseendet... Det er jo to forskellige ting :)

Kvaliteten af instrumenterne er i hvert fald i orden i dag. Hvis man ikke kan lide, hvordan de ser ud, er det jo en anden sag.

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Dale »

Ja, for gud forbyde da at man kunne have noget imod mere end en ting ved en guitar :) .
When You see W. C. Fields.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Runem »

[quote="Dale"]Ja, for gud forbyde da at man kunne have noget imod mere end en ting ved en guitar :) .[/quote]

Pointen er jo netop, at du skulle tage at prøve dem. Den slags har det jo sjovt nok med at virke lidt flottere, når de lyder fantastisk og er lækre at spille på. Men det må jo være dit tab, hvis et enkelt dårligt eksemplar har ødelagt det for dig...

Håber din første kvinde var god nok til, at du ikke skrottede dem også :teasing-neener:

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: HMH - omlakering

Indlæg af Dale »

Jeg har jo netop også planer om at prøve en, ved lejlighed. De er ikke just at finde på hvert et gadehjørne.
When You see W. C. Fields.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen