Shubb Deluxe vs G7th?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Sasha »

Tjah, jeg tror sgu´ heller ikke, at jeg ville være bekendt at vise mig offentligt med sådan én. Bare se på Vajhøj, det hensynsfulde væsen: Han bruger Shubb af selvsamme grund! Og han ved nok, hvordan man skal opføre sig, når man spiller til bal!

Nu skal jeg på ingen måde forsøge at give indtryk af af være i nær samme hensyns-liga som ham. Men trods alt har jeg en Shubb af samme årsag! Så den vil jeg da ikke tøve med at anbefale. Og dette er ét af de tilfælde, hvor man IKKE er én af de seje drenge, bare fordi man vælger den grimmeste!

At jeg så stort set aldrig har brugt min capo, er så en helt anden sag...

Men OK - let´s face the music: Man er nødt til at gøre sit hjemmearbejde ordentligt, hvis man vil have en god capo. Så det første, man skal spørge sig selv om, er selvfølgelig: Hvad bruger Bryan Adams? (Han må vel have både en Shubb og en G7, siden du er i tvivl, Nicolai? )

Clapton - den pæne mand - bruger (selvfølgelig) også Shubb:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Izzy »

En Shubb lyder bare bedst.

- lol Det er en joke. jeg har kun haft Shubb så den fungerer fint for mig
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Rasmus »

Når man har en G7th der virker så godt som den gør, så er det bare et værktøj, og så tænker man sku' ikke over hvordan den ser ud. :ugeek:

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

[quote="Rasmus"]Når man har en G7th der virker så godt som den gør, så er det bare et værktøj, og så tænker man sku' ikke over hvordan den ser ud. :ugeek:[/quote]

Kan man justere trykket på den, som man kan med Shubb, og passer Performance modellen til 7.25 radius?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Rasmus »

[quote="Nicolai"][quote="Rasmus"]Når man har en G7th der virker så godt som den gør, så er det bare et værktøj, og så tænker man sku' ikke over hvordan den ser ud. :ugeek:[/quote]

Kan man justere trykket på den, som man kan med Shubb, og passer Performance modellen til 7.25 radius?[/quote]

Ja, man kan godt justere trykket... om den model du nævner passer til 7.25 radius ANER jeg ikke! :D

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg bruger shubb, men vil egentlig lige biddrage til debatten med, at på guitarer med 7,25" radius er shubb C4 din ven. Jeg synes en "alm" capo skal strammes temmelig hårdt på min VRI '62 og selvom man gør det, står valget mellem at den dybe E rasler, eller D og G ikke stemmer særlig godt..

Og jo. Til run to you og hearts on fire skal der en capo på rytmeguitaren før det lyder som det skal..
Mvh,
Morten Lyse

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Tjah, jeg tror sgu´ heller ikke, at jeg ville være bekendt at vise mig offentligt med sådan én. Bare se på Vajhøj, det hensynsfulde væsen: Han bruger Shubb af selvsamme grund! Og han ved nok, hvordan man skal opføre sig, når man spiller til bal!
[/quote]
:D
RoadHigh.dk

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Rasmus »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Sasha"]Tjah, jeg tror sgu´ heller ikke, at jeg ville være bekendt at vise mig offentligt med sådan én. Bare se på Vajhøj, det hensynsfulde væsen: Han bruger Shubb af selvsamme grund! Og han ved nok, hvordan man skal opføre sig, når man spiller til bal!
[/quote]
:D [/quote]
Om nogen!!!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af fortytwo »

Jeg har med en del Kayser'er at gøre, og de har aldrig fejlet.. Så hvis jeg bare skulle vælte ind i en butik og snuppe en, ville det blive en Kayser..

Lige i øjeblikket, har jeg en del med Shubb's at gøre, og de fungere også upåklageligt, så dem har jeg også et par stykker af, rundt omkring..

G7'eren derimod har jeg aldrig haft med på arbejde, men når jeg er stødt ind i den hos andre, så syn's jeg, at den har virket klumpet.. Men fair skal være fair, jeg har ikke haft en med på job endnu, og det er altid den store test for mig..

Jeg er til gengæld vældig glad for den Dunlop Trigger jeg har derhjemme, den virker bare..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Anonym »

Har G7 i 12 strengs-versionen. Købte netop den da jeg på det tidspunkt også skulle bruge den på en 7-strengs guitar. Den virker jo supernemt - enhåndsbetjent - og failer aldrig. Og kan man ikke lide designets udseende, hænger det nok mere sammen den sædvanlige skræk for ting der er udviklet eller forbedret efter 1954 end egenlig dårlig smag.

Jeg har dog aldrig prøvet den på en 7,25" radius. Og hvorfor man skulle sætte en capo på et kosteskaft giver heller ingen umiddelbar mening.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="fortytwo"]Jeg har med en del Kayser'er at gøre, og de har aldrig fejlet.. Så hvis jeg bare skulle vælte ind i en butik og snuppe en, ville det blive en Kayser..

Lige i øjeblikket, har jeg en del med Shubb's at gøre, og de fungere også upåklageligt, så dem har jeg også et par stykker af, rundt omkring..

G7'eren derimod har jeg aldrig haft med på arbejde, men når jeg er stødt ind i den hos andre, så syn's jeg, at den har virket klumpet.. Men fair skal være fair, jeg har ikke haft en med på job endnu, og det er altid den store test for mig..

Jeg er til gengæld vældig glad for den Dunlop Trigger jeg har derhjemme, den virker bare..[/quote]

Du (eller rettere, dine rockstjerner) burde altså prøve en på job - jeg synes det er for fedt at den indstilles perfekt til halsens tykkelse, så man ikke behøver justere stemningen. Det er virkeligt et af de der designs hvor man bare tænker "Ja, selvfølgeligt."
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

[quote="fortytwo"]Jeg har med en del Kayser'er at gøre, og de har aldrig fejlet.. Så hvis jeg bare skulle vælte ind i en butik og snuppe en, ville det blive en Kayser..

Lige i øjeblikket, har jeg en del med Shubb's at gøre, og de fungere også upåklageligt, så dem har jeg også et par stykker af, rundt omkring..

G7'eren derimod har jeg aldrig haft med på arbejde, men når jeg er stødt ind i den hos andre, så syn's jeg, at den har virket klumpet.. Men fair skal være fair, jeg har ikke haft en med på job endnu, og det er altid den store test for mig..

Jeg er til gengæld vældig glad for den Dunlop Trigger jeg har derhjemme, den virker bare..[/quote]

Den er nem ja, men jeg synes, den fylder meget, og så "forskuber den også stemningen en anelse, synes jeg.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Telemaster »

Jeg har brugt og eksperimenteret rigtig meget med capo i tidens løb, og min halvstuderede konklusion er, ikke overraskende, at de forskellige modeller har deres respektive styrker og svagheder. Netop Shubb og G7th er rigtig fede. G7th er en tand nemmere at sætte på, men er altså ikke køn, IMO. Smag og behag, Hans ;-) Og så synes jeg faktisk, at Shubb lyder en anelse bedre. Bevares, det er i småtingsafdelingen og sikkert delvis indbildning, men ikke desto mindre værd at tage at med i overvejelserne, når man nu har startet en tråd om emnet.

Personligt havde jeg sgu nok købt en af hver for at prøve det af på egen (guitar)krop. Udskrivningen er jo til at overskue selv på et ret lille budget, så det virker meget oplagt, skulle jeg mene. To capoer er slet, slet ikke for meget :-D

Ellers er jeg ret enig med Fortytwo - Dunlop Trigger er fed. Kyser er jeg ikke helt så gode venner med, men de fungerer sgu meget fornuftigt, hvis man har tid til at stemme og småjustere lidt mere undervejs. Og så har de - ganske som Trigger - den indlysende fordel, at de kan sidde fast på guitarhovedet og se seje ud, når man ikke bruger dem :-)
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Anonym »

Vi havde hele denne debat i en af de gamle versioner af GearFreak. Dengang endte den sådan her:

Billede

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af GodSpeedDK »

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]
Og så synes jeg faktisk, at Shubb lyder en anelse bedre. Bevares, det er i småtingsafdelingen og sikkert delvis indbildning, men ikke desto mindre værd at tage at med i overvejelserne, når man nu har startet en tråd om emnet.

Og så har de - ganske som Trigger - den indlysende fordel, at de kan sidde fast på guitarhovedet og se seje ud, når man ikke bruger dem :-)[/quote]

Jeg tillader mig hermed at minde dig om dit mistroende ansigt, da jeg påstod at jeg kunne høre forskel på et jazz III plekter og et Dunlop nylon 1.0. :D

Iøvrigt kan man også sagtens sætte en G7th på hovedet af guitaren.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]
Og så synes jeg faktisk, at Shubb lyder en anelse bedre. Bevares, det er i småtingsafdelingen og sikkert delvis indbildning, men ikke desto mindre værd at tage at med i overvejelserne, når man nu har startet en tråd om emnet.

Og så har de - ganske som Trigger - den indlysende fordel, at de kan sidde fast på guitarhovedet og se seje ud, når man ikke bruger dem :-)[/quote]

Jeg tillader mig hermed at minde dig om dit mistroende ansigt, da jeg påstod at jeg kunne høre forskel på et jazz III plekter og et Dunlop nylon 1.0. :D

Iøvrigt kan man også sagtens sætte en G7th på hovedet af guitaren.[/quote]

Jeg tillader mig hermed at minde dig om, at det, der i virkeligheden fik mine øjenbryn til at bevæge sig op under pandehåret var, at du seriøst overvejede at modde dine plektre :-)

Og ja, man kan da sætte alle capoer fast på guitarens hoved, men det giver jo ingen mening, hvis det ikke ser sejt ud ;-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"]
Iøvrigt kan man også sagtens sætte en G7th på hovedet af guitaren.[/quote]
Ja, men den sidder bare ikke lige så godt som en Kayser, eller en Dunlop.. Og jeg har arbejdet med en del, som godt kunne li', at ha' deres capo i baglommen, så der faldt valget naturligt på en Shubb..

Det kan godt være en G7 er fed, og måske burde jeg virkelig prøve den af, men der er virkelig noget ved den, som indtil videre frastøder mig, og det er ikke udseendet.. Altså ikke kun..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Nicolai »

Men hvor køber man deluxe vers. af Shubb (altså S4)? Jeg kan sagtens finde C4, men ikke S4.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Shubb Deluxe vs G7th?

Indlæg af Anonym »

I Shubbs webshop?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen