Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Rasmus"]ng; En Dobro![/quote]
Os mig...[/quote]
Jeg har kigget lidt på de her 2
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/GOLD-TONE-PBR-D ... TONE-PBR-D ... 2eb7cbfc8d</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com/itm/GOLD-TONE-PBR-P ... TONE-PBR-P ... 19c8d0fc96</a><!-- m -->

Den ene i ren mahogny, og den anden med maple hals og top og bund.

Jeg var på tour' de' dobro' i dag, og prøvede Deluxen. Der sad vist halvslatne strenge på i butikken, og jeg synes egentlig ikke finishen var så flot, som den "std" jeg prøvede i går. Den var til gengæld vildt fed og flot. Men de lyder meget forskelligt.
Standardmodelle lød meget "vamere/mørkere" end delux modellen, som havde noget mere top.

Jeg prøvede også en af de dyrere Beard, og den var knap så pæn i det som Gold tone modellerne, men det er jo smag og behag. Det er vist ikke dét der er udslagsgivende for mig.

Dog er det svært at forestille sig hvordan et instrument vil udvikle sig over tid. Men jeg tror det er et ret godt køb sådan en Gold tone.

Men priserne er skruet godt i vejret herhjemme. Selv hvis man vælger at bestille fra USA og betaler sin told og moms, så kan man spare omkring 3.000kr.
:s hock:

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Muppet »

NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Muppet"]NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den![/quote]
Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Muppet"]NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den![/quote]

Hvorfor lige netop fra 70´erne - dén periode, hvor der er længst mellem de gode Fendere? Men det var måske slet ikke en Fender, du tænkte på? Nå, de fleste kopier fra samme periode er nu også sjældent var at spilde mange ord på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Rasmus"][quote="Muppet"]NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den![/quote]
Billede[/quote]

Var det ikke den, der var Floyd Rose-modificeret? :P

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Rasmus"][quote="Muppet"]NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den![/quote]
Billede[/quote]

Var det ikke den, der var Floyd Rose-modificeret? :P [/quote]

jeg tror mere det er Kahler! :D

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Peter C »

Den er MEGA fed!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

Den er Judas Priest-ready!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Den er Judas Priest-ready![/quote]

Den kan kun spille blues. :angel:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="SustainerPlayer"]Den er Judas Priest-ready![/quote]

Den kan kun spille blues. :angel: [/quote]

Problemer med intonationen?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Anonym »

[quote="Rasmus"]Den kan kun spille blues. :angel: [/quote]

Priest er indbegrebet af blues.

[youtube]1cILBcpv2fw[/youtube]

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"][quote="SustainerPlayer"]Den er Judas Priest-ready![/quote]

Den kan kun spille blues. :angel: [/quote]

Problemer med intonationen?

:-)[/quote]
Nu ved jeg ikke om du refererer til sadlernes pladser på billedet, men jeg har justeret den siden... bare ikke godt nok! :clap:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nææh, det var mere sådan en generel betragtning om, hvilke egenskaber, der kunne få en given guitar til kun at egne sig til blues... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Rasmus"]Den kan kun spille blues. :angel: [/quote]

Priest er indbegrebet af blues.

[youtube]1cILBcpv2fw[/youtube][/quote]

Enten er det bare mig, der ikke er godt nok orienteret, eller også sætter dét klip simpelthen nye standarder for, hvor dårligt en guitar kan bringes til at lyde...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]
Enten er det bare mig, der ikke er godt nok orienteret, eller også sætter dét klip simpelthen nye standarder for, hvor dårligt en guitar kan bringes til at lyde...[/quote]

Det er bare dig ;) :music-rockout:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Nåh, OK.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Muppet
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Muppet »

[quote="Sasha"][quote="Muppet"]NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den![/quote]

Hvorfor lige netop fra 70´erne - dén periode, hvor der er længst mellem de gode Fendere? Men det var måske slet ikke en Fender, du tænkte på? Nå, de fleste kopier fra samme periode er nu også sjældent var at spilde mange ord på.[/quote]

Jeg er vil med kombinationen af det store hovede og en lækker sunburst finish ;) Så må jeg vel bare finde den ene strat som blev lavet ordentligt/heldigt? :roll:

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hvad var egentligt idéen med 3-bolts halsfæstningen i 70'erne? At spare en skrue per guitar?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Muppet"][quote="Sasha"][quote="Muppet"]NG: Sunburst strat fra 70'erne. Mmmmh giv mig den![/quote]

Hvorfor lige netop fra 70´erne - dén periode, hvor der er længst mellem de gode Fendere? Men det var måske slet ikke en Fender, du tænkte på? Nå, de fleste kopier fra samme periode er nu også sjældent var at spilde mange ord på.[/quote]

Jeg er vil med kombinationen af det store hovede og en lækker sunburst finish ;) Så må jeg vel bare finde den ene strat som blev lavet ordentligt/heldigt? :roll:[/quote]

Jeg ville så personligt hellere stile efter perioden ´65-´71. Men igen: Fender har på ethvert givent tidspunkt lavet både gode og virkeligt dårlige guitarer. Så lad være med at hænge dig for meget i årstal. Jeg ville istedet gå efter at finde mig en vellydende Strat, som var fed at spille på...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Jackie van Hippie"]Hvad var egentligt idéen med 3-bolts halsfæstningen i 70'erne? At spare en skrue per guitar?[/quote]

Arh, mon ikke det i virkeligheden er "micro tilt" systemet, som er den grundlæggende årsag..? I´d think so.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen