Båndekko med DIN-indgang

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af DarkoPage »

Hey!

Jeg har fået mig en Dynacord Echocord Mini, båndekko, men da jeg købte den tog jeg ikke højde for at ind- og udgangene var DIN-stik.

De ser sådan her ud:

Billede

Og da jeg ikke har lyst til at sætte jack-indgange i den for at bevare originaliteten, i tilfælde af at jeg vil sælge den igen, har jeg jo brug for et par adaptere.

Jeg har ikke før stødt på DIN-stik, så jeg har ikke den store forstand på dem. Men jeg har fundet denne her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_k ... bler/din_k ... 15_da.html</a><!-- m -->

Vil den kunne gøre arbejdet?

På forhånd, tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu har jeg selv sådan en tingest. Og der er noget med, at man lige skal se sig for, HVORDAN dette din stik bliver transformeret til et jackstik. Så jeg ville ikke pr. automatik gå ud fra, at det bare passede sammen. Men det er jo svært at sige, når der ikke er angivet benforbindelser i linket. Jeg er dog bange for, at man nok skal ud i nogle "skræddersyede" løsninger...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af DarkoPage »

Hvad har du selv gjort?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af Sasha »

Jeg lavede mig selv nogle adapterkabler. Men jeg går stadig med en plan om simpelthen blot at sætte jackbøsninger i den. Den repræsenterer såmænd ikke den helt store vintage-værdi for mig - ihvertfald ikke én, som ville blive ødelagt ved at opgradere dens brugsværdi adskilligt. Men på den anden side: Jeg bruger den nu meget sjældent, og jeg er lige blevet lovet en billig, rørdrevet Binson. Så nu må vi se, om disse hærværksplaner bliver til noget...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jeg lavede mig selv nogle adapterkabler. Men jeg går stadig med en plan om simpelthen blot at sætte jackbøsninger i den. Den repræsenterer såmænd ikke den helt store vintage-værdi for mig - ihvertfald ikke én, som ville blive ødelagt ved at opgradere dens brugsværdi adskilligt. Men på den anden side: Jeg bruger den nu meget sjældent, og jeg er lige blevet lovet en billig, rørdrevet Binson. Så nu må vi se, om disse hærværksplaner bliver til noget...[/quote]
Åh Binson... Poul fra mit gamle band havde engang en hel røvfuld Binson ekko maskiner... incl P.A søjler men Polle skylde penge for et trommesæt, så Musikbixen i Kolding fik det hele... :(

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af DarkoPage »

Ja, Binson lavede nogle dejlige maskiner... Jeg er også den glade ejer af en Echorec (jeg kan ikke lige huske modelnummeret, men det er en rød rack-sag... Dog ikke med rør).

Drømmen er nu en gammel rørdrevet Echorec, En Roland Space Echo og en Echoplex. Sammen med fuzzpedaler er delaypedaler og echomaskiner nok min største mani.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af Sasha »

Tjah, jeg har da også nogle stykker af dem - bl.a. også en Roland Space Echo (der dog er ét eller andet knas med, som jeg skal have kigget på ved lejlighed). Fuzz-pedaler haves også i forholdsvist rigt mål. Men jeg vil nu ikke beskrive mig selv som manisk på nogen af delene. Jeg ville dog svært gerne have en Echoplex engang. Men nu må vi se, om jeg falder over én til en hæderlig pris. Båndekkoer er som udgangspunkt noget, man skal have gratis (eller ihvertfald møj, møj billigt)... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Båndekko med DIN-indgang

Indlæg af DarkoPage »

Ja, mine har i hvert fald været ret billige, i forhold til hvad folk sætter dem til nu om dage... Binson'en byttede jeg mig til for en gammel transistorcombo, hvilket jeg (næsten) havde det dårligt med. :D Echocord'en gav jeg dog 900,- for, hvilket jeg ikke synes er alt for dyrt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen