Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Indlæg af Peter C »

Jeg bruger 2 pedaler, en DD-3 og en phaser, men hvordan ville i sætte det sammen, for at det virkede optimalt?

Min forstærker har 3 loops. Et serielt, et parallelt og et foot-switchable parallelt.

Jeg vil helst undgå for mange kabler, hvordan gør I?

:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Indlæg af Sasha »

Phaser´en foran forstærkeren. Og så den anden i loopet - sikkert i dét, der kan kobles til og fra.

Men jeg gør slet ikke sådan noget...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Indlæg af Jackie van Hippie »

What he said. Dog virker et parallelt loop, ved at du kan blande det direkte signal fra din forforstærker med hvad end du har i dit loop (DD3). Så prøv at putte din DD3 i her og så putte et kort patch kabel til "Diret out". På den måde muter du de guitar signalet gennem pedalen og har kun selve delay'et tilbage. Så kan du blande de to uden at DD-3'eren piller ved din grundlyd. Om du så kan høre forskel på bare at have den i det serielle loop? Sikkert ikke, men prøv begge dele og se om der er en forskel :)
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Indlæg af Sasha »

Kan man ikke bare skrue helt op for delay istedet for at rode rundt med ekstra kabler mm. ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nej, den har ikke en mix kontrol, men en volume for delay'et så hudt jeg visker, jeg har aldrig så meget delay på min, højst et kort slapback eller lidt længere echo. Men hvis jeg tager fejl giver det jo samme resultat.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvordan ville I sætte pedalerne sammen i loopet??

Indlæg af Sasha »

Det kan sagtens tænkes, du har ret...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen