Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Starcaster »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://dublin.gumtree.ie/c-Stuff-for-Sa ... uff-for-Sa ... Z332049715</a><!-- m -->
Ved ikke hvad "eksperterne" siger? Enhederne er vel ikke originale? Men ellers sysnes jeg det er en ok pris. Hvad siger I?

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Morten_Lyse »

Til prisen er det vist ok..!

Men hvad med fragt på sådan en sag..? Du skal jo nok også påregne lidt istandsættelse på sådan en gammel én, og med nye højttalere begynder prisen egentlig at krybe noget op, synes jeg. - Du kan få dig en fed amp ud af den, men jeg tror ikke du vil kunne tjene noget, hvis du senere kommer i tanke om at sælge..

Mvh;
Morten Lyse

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Starcaster »

Nu bor jeg heldigvis I Bray, hvor den er til salg, så jeg kan da hente den selv! ;)
Mht til enhederne fortjener den vel et sæt Celestion Blue eller tilsvarende Weber, som den vel var født med. Men om det er en årgang, der er værd at have, er jeg lidt i tvivl om. Nemlig mest ift driftomkostninger og holdbarhed har Vox jo lidt et omdømme. Men hvis ikke det er sådan en "nej, den må du ikke røre med en ildtang!", så tror jeg da jeg vil tage ud og høre den. Takker for indspark!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Sasha »

Nu er jeg absolut ikke ekspert. Men et billede af indmaden ville "come in handy", hvis man skulle kunne sige noget, som var meget andet end luftkasteller, om den. På den anden side så koster det jo i sig selv ikke noget at kigge... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af udepost »

Prisen er ok, men hvad jeg lige kan se, så er det en af dem hvor de første mange ændringer i kredsløbet sker, blandt andet solid state ensretter etc. Du kan godt risikere at den slet ikke lyder af ac30, og slet ikke med de højttalere :)

Personligt ville jeg hellere vælge en UK reissue af dem fra 90'erne

Prøv at læse lidt om årgange og modeller her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.voxshowroom.com/equipment/"> ... ipment/</a><!-- m -->

/Søren

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Starcaster »

Sælger kommer forbi med den idag. Men efter hvad der står om den periode rundt omkring på nettet, er det ikke ligefrem en eftertragtet årgang.... Men hvis den lyder godt så er den jo god ;)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Rasmus »

Ellers lyder sådan en fætter altså også ganske udemærket med greenbacks(evt gamle).

Jeg har for nyelig fundet ud af at min 64'er først lyder rigtig godt når man skruer "HØJT" op, som I så højt at man ikke tror det kan være så højt.

:) Jeg har ikke oplevet at nogen af de nyere Ac30'ere jeg har spillet på har spillet SÅ højt. WOW. :)

Jeg ville ønske jeg kunne spillede udendør stadion koncerter!

Edit: Men du skal ikke bare købe den fordi den er gammel, men købe den fordi den lyder godt. Fordi den er slet ikke gammel nok til at være penge værd.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er denne AC30 værd at kigge nærmere på?

Indlæg af Sasha »

[quote="udepost"]Prisen er ok, men hvad jeg lige kan se, så er det en af dem hvor de første mange ændringer i kredsløbet sker, blandt andet solid state ensretter etc. Du kan godt risikere at den slet ikke lyder af ac30, og slet ikke med de højttalere :)

Personligt ville jeg hellere vælge en UK reissue af dem fra 90'erne

Prøv at læse lidt om årgange og modeller her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.voxshowroom.com/equipment/"> ... ipment/</a><!-- m -->

/Søren[/quote]

Nu kan det så vist i allerhøjeste grad diskuteres, hvor meget - eller måske rettere sagt lidt - rør-ensretning har af betydning for lyden i en forstærker som en AC30´er. Er det ikke noget med, at de fører sig frem som værende klasse A-forstærkere? Så burde det jo overhovedet ikke have noget at sige...

Og jeg vil sige, at det er da ikke kvaliteten af de anvendte stumper, som skulle få én til at vælge sådan en engelsk reissue.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen