hjælp: højtaler til musicman

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af Sasha »

Jamen, som tidligere nævnt ER det jo i høj grad et spørgsmål om smag og behag. Men jeg er som sagt på det seneste blevet ret forelsket i Weber´s keramiske 1265.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af strattitude »

Jeg er også begejstret for Weber 1265 keramisk. Til min nye forstærker som er lidt mørkere i lyden, end dem jeg før har haft, lyder de også fedt, men jeg har bestilt 2 stk Weber Blue Dog Keramisk, som ifølge Weber har lidt af det same som 1265'eren men lidt mere top.

Men sådan en Musicman er det ikke i Fender afdelingen?
Hvis man vil ha klassisk fender lyd er WGS G12C (75w) en fremragende højttaler. WGS ET65 er også god, den har lidt mere top end Webers 1265, men er en tand "løsere" i bunden. Den skulle også være god i en Fender type forstærker (har ikke selv prøvet den i en Fender, men andre)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af Sasha »

[quote="strattitude"]Jeg er også begejstret for Weber 1265 keramisk. Til min nye forstærker som er lidt mørkere i lyden, end dem jeg før har haft, lyder de også fedt, men jeg har bestilt 2 stk Weber Blue Dog Keramisk, som ifølge Weber har lidt af det same som 1265'eren men lidt mere top.
[/quote]

LIDT mere top? Ja, det kan man vist roligt sige. Til gengæld kan jeg nu ikke høre mange paralleler mellem disse og så en 1265´er...

Og det er korrekt, at en 1265´er måske ikke lige er indlysende valg til en Musicman. Men hvis den klanglige reference er en Celestion G12H30, som ejermanden er glad for, er det vel ikke så "far fetched"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af itsaysvuff »

Hvad koster de weber ca.?

Jeg har også tænkt på at få sat én 15'' enhed for at få den der "store surf-lyd" hvilket egentlig er det jeg bruger den forstærker til.. Hvad ville i foreslå der?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu skal jeg på ingen måde gøre mig til den mindste smule kender af 15" enheder, da jeg stort set nul erfaring har med dem. Jeg er dog heller ikke sikker på, at jeg ville gå i dén retning, hvis det var mig. Jeg ville blot lige sige, at til netop "surf-lyd" (whatever that is), ville jeg måske ikke ligefrem mene, at de nævnte Celestion- og Celestion-lignende Weber-modeller med deres udtalte mellemtone var det mest oplagte valg.

Men skal det være 15", ville jeg måske kigge lidt på Weber´s California 15 eller Michigan 15...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af strattitude »

De 2 stk 12" jeg har bestilt,har jeg sluppet ca 2000,- for inkl fragt. Der ryger så told + gebyrer oveni, så jeg regner med at det bliver ca 2500-3000 i alt.

Det er faktisk noget dyrere end WGS og Eminence.

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af reindane »

[quote="strattitude"]De 2 stk 12" jeg har bestilt,har jeg sluppet ca 2000,- for inkl fragt. Der ryger så told + gebyrer oveni, så jeg regner med at det bliver ca 2500-3000 i alt.

Det er faktisk noget dyrere end WGS og Eminence.[/quote]

Weber sender konsekvent kun med FedEx Kurer, som er halvdyrt men som fungerer 100% hver gang! Hvis du har giver 2000 kr. incl. fragt, skulle det endelige regnestykke hedde: 2000 kr. x 125% = 2500 kr. + importgebyr 155 kr. = ialt 2655 kr. leveret til din dør.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af itsaysvuff »

Torben herinde har en weber 15'' til salg - ville den passe til min forstærker? Jeg er ikke helt en ørn til at finde ud af hvordan det ohm skal passe..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af Smittefar »

Altså - den vil jo ikke passe i kabinettet med mindre du selv skærer frontpladen til! I øvrigt kører den på 50W, så den vil være for lidt til dit kabinet. jeg tror ikke, der er plads til både en 12" og en 15", men det ved jeg ikke, det må du måle op.
Modded guitars were crap right out of the factory

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af reindane »

Der er ikke plads til både en 12" + en 15" enhed i en MusicMan 65-212. Kabinettet har samme størrelse som en Fender Twin Reverb.
Jeg kan nu heller ikke lige forestille mig at en 15" skulle være sagen til dét "surf" ideal der nævnes, og én enkelt 15" vil have mindre membranareal og dermed også mindre bas end 2 stk. 12" enheder.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg kan godt se det med 50 watt..

men nu mente jeg også kun som en enhed.

Jeg har bare læst at dick dale bruger/brugte 15'' enheder.. men jeg vidste ikke at den fik mindre bas af det.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af Sasha »

Narh, nu er der måske også "a bit more to it" end blot det samlede membran-areal...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: hjælp: højtaler til musicman

Indlæg af Torben »

Aner intet om surf-lyd. Jeg kunne dog forestille mig, at hvis det er 1x15", du sigter efter, er det nok noget JBL-inspireret, der er hot. Min er nok mere oplagt til en svedig blues-amp ;-)
Mvh Torben

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen