Hjælp til setup af board (video på side 3)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board

Indlæg af Sasha »

Det var kun fordi, jeg ikke lige kunne finde min flammekaster til at puste til bålet med... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board

Indlæg af thomasrytter »

Nå, Pedaler.eu kunne desværre ikke skaffe Tube-driven hjem alligevel. Det løser jo sådan set en del problemer i forhold til strøm. Nu skal jeg bare hitte på, hvilken pedal jeg så skal købe i stedet for... Forslag til lignende pedaler modtages gerne :)

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board

Indlæg af rustie »

hej.
du kan handle direkte med effectrode,jeg har købt flere pedaler hos dem,de er flinke og hjælpsomme,de holder til i uk. og sender gerne derfra,så der er heller ikke nogen afgifter på.
jeg tror jeg gav ca. 2000 leveret på adressen for den sidste tubedrive jeg bestilte.
forøvrigt har jeg nu i flere år ikke kigget efter ny drive,efter tubedriven,så for mig ville den være værd at vente på.
som mild drive har jeg en Fire bottle,også fra effectrode,fed pedal med god dynamik/respons

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board

Indlæg af thomasrytter »

Cool. Vil lige tjekke den Fire Bottle. De er desværre holdt helt op med at producere Tube Drive hos effectrode - meldingen var, at den nu er "discontinued".

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board

Indlæg af thomasrytter »

Så har jeg fået rodet mig færdig med boardet - har brugt eftermiddagen på, at klippe, klistre, tape og bøvle. Nu er boardet færdigt, og her er det endelige resultat:

Billede

Billede


Der sneg sig et par ændringer ind, i forhold til min oprindelige plan. Tubedriven kunne ikke bestilles hjem, og pludselig fik jeg faktisk påny en stor optur over min Tube Works Tube Driver, så den er blevet på boardet. Der sneg sin en Lovepedal Kanji white ind fra sidelinjen, og min Little Green Wonder er røget på bænken. Jeg besluttede mig for ikke, at sætte mit Line6 G30 på boardet, jeg tager det med ved siden af, når det kunne være nyttigt.

Jeg har lyttet grundigt på setuppet, og kunnet konstatere, at der er mere hul igennem med en buffer i hver ende (bilder jeg mig i hvert fald ind). Under alle omstændigheder synes jeg det er rart at vide, at der er styr på strømforholdene nu, både med PP2'en (som i øvrigt er rigtig fed - penge godt givet ud, så tak for tippet!) og med bufferen. Så den er kommet for at blive. Desuden var det rart, at få tuneren ud af kæden, da den altid har "poppet" når jeg har tændt den. Tuneren er hele tiden tændt, jeg muter på bufferen, og stemmer så...

Boardet lyder rigtig fedt, og jeg synes, at det ser lige så godt ud! Jeg er super tilfreds, og takker for god og kyndig vejledning. :thumbup:

Signalvejen er:

Buff Deluxe > Lovepedal Church of Tone Gold > Lovepedal Kanji White > Tubeworks Tube Driver > Strymon Lex > Strymon El Capistan > MXR Boost > Buff Deluxe

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Pluto »

Det ser sku lækkert ud.Hvornår er det på tide at anskaffe sig en buffer.Er det noget man kan høre eller tælle sig frem til?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Odgaard »

[quote="Pluto"]Det ser sku lækkert ud.Hvornår er det på tide at anskaffe sig en buffer.Er det noget man kan høre eller tælle sig frem til?[/quote]
Lyt, lyt og lyt.
Er der hørbar forskel på, hvordan din guitar lyder når den kører direkte i forstærkeren ift., når den først tager en tur gennem boardet? Hvis ja, overvej da løsningsmuligheder, hvis du vel at mærke er utilfreds med lyden.
Det er vist cirka de fem øre jeg kan bidrage med i dag :)
Ps: Nydeligt board, Thomas.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]Det ser sku lækkert ud.Hvornår er det på tide at anskaffe sig en buffer.Er det noget man kan høre eller tælle sig frem til?[/quote]

- Tælle..?

Nej, høre!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af DarkoPage »

Fedt brædt! Jeg misunder dig lidt den El Capistan og Lex...

Hvor køber man sig sådan et balle-ur? Jeg har længe ledt efter noget à la det der, men har aldrig rigtigt kunne finde et, hvor jeg synes det er kompakt nok og med store tal.

Jeg har også et spørgsmål til buffer-snakken. Jeg har en del pedaler på brættet, hvis jeg selv skal sige det, og jeg kan høre en minimal forskel på " bræt imellem guitar og amp" og "guitar direkte ind i amp". Det skal lige siges at det var meget mere tydeligt før jeg fik George L kabler og før jeg fik smidt de pedaler der ikke var true bypass i et loop eller omdannet til true bypass. Men jeg tror at det signaltab der er nu udelukkende er på grund af de mange meter kabel.

Det er som sagt en minimal forskel og det er noget jeg kan leve med, men det lyder lige dét federe, mere defineret og "crisp" i toppen, når guitaren er direkte i amp'en, selvom det som før nævnt er en meget lille forskel... Dog hørbar.
Spørgsmålet er så, hvor det er bedst at placere en buffer, hvis man skal prøve at rode med sådan noget djævelskab? I slutningen af kæden, i starten eller begge dele?

Og hvilke buffere kan anbefales, hvis man heller ikke skal sprænge budgettet?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]Det ser sku lækkert ud.Hvornår er det på tide at anskaffe sig en buffer.Er det noget man kan høre eller tælle sig frem til?[/quote]

- Tælle..?

Nej, høre![/quote]


Ja jeg viste det jo godt at man ikke kunne tælle sig frem til det.Jeg tror så ikke jeg behøves buffer til rock/blues boarded da det er begrænset hvad der befinder sig på det. :)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Sasha »

Joh, men der skal såmænd heller ikke så meget til at smadre ens lyd.

Det er sjovt, som folk kun lader til at lytte på, hvordan tingene opfører sig, når pedalerne er slukkede... Hvis man f.eks. har en effekt, som benytter en stor del direkte lyd - f.eks. en delay eller lignende - sidst i kæden, hvordan lyder det så, når pedalen er henholds tændt og slukket? Hvordan med de andre pedaler i kæden?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Morten_Lyse »

Hvornår er det på tide, at anskaffe sig en buffer..?

Tælle, lytte, well, det kommer jo i grunden an på, hvad man gerne vil høre..?

Nogen har "always on" pedaler. For dem kan man sige ét.

Nogen, som mig, har det mål at min grundlyd skal være, som når min guitar er plugget direkte i forstærkeren gennem et 1 meters kvalitetskabel. For dem, er sagen en helt anden.

Nogen går efter noget helt tredje, og for dem er løsningen selvsagt også noget tredje.

Mvh;
Morten Lyse

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Rasmus »

meget pænt og nydeligt!

Har du selv lavet den "slap" switch til til at hente et gemt preset på din EL capistan? Jeg vil meget gøre høre hvordan!

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af thomasrytter »

Hej Rasmus.
Jeg har købt den lille switch af en bruger på aage, der vist også kommer herinde engang imellem. Det er en DIY favourite-switch, du kan se annoncen, samt hans mail her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... =145423</a><!-- m -->
Mon ikke han kan fortælle dig hvor den kan skaffes?

Darko: uret er købt i magasin, aner ikke hvad det er for et - men prøv at slå et smut forbi din lokale imerco eller lignende, og se om de ikke har noget, du kan bruge. Et godt balleur er uundværligt...

I øvrigt kan jeg på det varmeste anbefale LEX'en til alle der overvejer noget chorus-vibe-leslie-agtigt. Den lyder godt nok bare helt rigtigt!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Sasha »

[quote="thomasrytter"]
I øvrigt kan jeg på det varmeste anbefale LEX'en til alle der overvejer noget chorus-vibe-leslie-agtigt. Den lyder godt nok bare helt rigtigt![/quote]

Øøøhh, joh... jamen, det er da godt. Men hvordan?

I mine ører er chorus, leslie og vibe da tre meget forskellige effekter...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="thomasrytter"]
I øvrigt kan jeg på det varmeste anbefale LEX'en til alle der overvejer noget chorus-vibe-leslie-agtigt. Den lyder godt nok bare helt rigtigt![/quote]

Øøøhh, joh... jamen, det er da godt. Men hvordan?

I mine ører er chorus, leslie og vibe da tre meget forskellige effekter...[/quote]
Er de 3 ikke det samme som Flanger/phaser? ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Sasha »

Joh, faktisk er der her tale om fem sider af samme sag.

Og med tremolo og vibrato smidt oven i hatten, er vi så nu oppe på syv effekter, som i bund og grund er det samme... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af thomasrytter »

Hehe. Det jeg mener er, at med en langsom rotationshastighed, så har den en fed "swirly" lyd, som mange laver med chorus eller en vibe - tænk "Breathe" med Pink Floyd. Et track som mange plejer at genskabe med en uni-vibe, men som på indspilningen er lavet med en leslie. Jeg laver gerne en videodemo, når jeg får tid til det,med nogle af lydene fra den - men nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du vitterligt er interesseret, eller om du bare er ude på at drille ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af Sasha »

Arh, Indrømmet: Vi var nok mest i "tø-hø-afdelingen"... :-)

Men jeg lytter da meget gerne, hvis du laver en demonstration af, hvordan du bruger sagerne.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjælp til setup af board (flash på side 2)

Indlæg af munch_30 »

Ser tjekket ud dit board Thomas - Tillyke med det - Der er helt sikkert megen vellyd at hente der :D

Fedt hvis du en gang får tid og lyst til en lille videodemo. Den/dem vil jeg meget gerne lytte til.
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen