Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Indlæg af Barf »

Hey folkens.

Noget spøjst skete her i fredags da jeg var nede og øve med et band. Pludselig da vi var færdige med et nummer, kunne jeg forholdsvis tydeligt høre noget musik igennem min forstærker. Jeg har før oplevet at man kan opfange radio, især med wah-pedalen aktiveret, men det her var noget helt andet. Ikke nok med at min wah-pedal (eller andre pedaler for den sags skyld) ikke var tændt, men det jeg kunne høre var heller ikke radio. Det var guitaren fra det band der øvede inde ved siden af. Jeg kunne styre volumen ved at vende min guitar væk fra den den tilstødende væg.

Jeg har aldrig selv oplevet det før, og jeg ville egentlig gå ind ved siden af for at se, hvad den anden guitarist brugte af udstyr for at se, om det kunne have noget med det at gøre, men han var smuttet igen.

Er det samme princip som førnævnte scenarie med radio-lyden eller har jeg oplevet en transcenderende, sonisk oplevelse i øvelokalet?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Indlæg af Sasha »

Ved du, om de spiller med trådløst halløj inde ved siden af?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Indlæg af Barf »

Det var også min overvejelse, men da jeg ville ind for at undersøge, var de som sagt gået igen. Men det kunne godt skyldes en trådløs "opsætning" tror du?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Indlæg af Sasha »

Altså: Et trådløst system inkluderer jo da typisk en radiosender af en art - nøjagtigt som de radiostationer, der tidligere er gået i dit grej...

Det kan dog sikkert også hænge sammen på andre måder.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Indlæg af Kallum »

Der var en periode for et par år siden hvor vi fik Volbeats øvevokal ud igennem min forstærker, det forsvandt dog da jeg afskærmede guitaren med kobbertape.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mærkelig lyd gennem guitar/forstærker

Indlæg af Barf »

Guitaren er afskærmet, så det burde ikke være problemet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen