Valg af guitarkabler?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af spuncut »

Okay vi skal altså ud i noget røgelse og myrra skær ;)
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af MacG »

[quote="spuncut"]Okay vi skal altså ud i noget røgelse og myrra skær ;) [/quote]

Ja da. Det hedder "Brug dine ører". Det er meget brugt ude i virkeligheden, med ret gode resultater..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af Pluto »

Jeg bruger Dimarzio kabler all the way.De er lidt stive men holder evigt.Det ene kabel jeg har er over 20 år gammelt.Det er dem stygejernledning agtige nogen jeg bruger.
De er sikkert meget for dyre men igen de holder.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af Sasha »

[quote="spuncut"]Okay vi skal altså ud i noget røgelse og myrra skær ;) [/quote]

Nu har jeg aldrig gjort det meget i røgelse. Men jeg mener, at "myrra skær" var noget nær det mest dyrebare, man i hedengangne tider kunne opdrive. Jeg vil egentlig mene, at dette er en meget passende betegnelse for mit forhold til mine ører. Så ja: På sin vis har du ret.

Føler du trang til at tilsætte røgelse, står det naturligvis enhver frit for at gøre dette efter behov...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

spuncut
Johnny B. Goode
Indlæg: 108
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af spuncut »

åååh nej ... kabelhomøopaterne slår til igen ... :pray:
Der er noget ved alting men det er ikke alting der er noget ved.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af Sasha »

Mjah, muligvis.

Men hvis man ikke kan - eller VIL - høre forskel på forskellige bud på kabler, kan man jo blot vende sig om på den anden side og lulle sig i søvn igen , mens man lovpriser sig over at være en yderligere bekymring foruden....
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af MacG »

[quote="spuncut"]åååh nej ... kabelhomøopaterne slår til igen ... :pray:[/quote]

Jeg ved så godt hvad jeg ville kalde en person der må forlade sig på tal og beregninger fremfor sine erfaringer og ører... Antagelig fordi han ikke har nogen af delene.

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af Bunuel »

Jeg fornemmer hurtigt at jeg har startet en religionskrig omkring valg af kabler.

Hvordan har I det med kabler fra Van Damme og Vovox?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af Sasha »

Hvis jeg er en del af "I", så har jeg det slet ikke...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af Rasmus »

Jeg spiller lige for tiden med et sæt mogami xxxx med switchcraft stik, som Fortytwo har lavet til mig.

6m fra guitar til pedalbræt, og 9m fra bræt til forstærker.

Jeg synes de virker ret godt. Men min umiddelbare tanke da jeg fik dem var "nå det er jo bare et kabel". Men nu er jeg egentlig meget godt tilfreds...

Før det hedder jeg et fender Coil Cord(inden det havde jeg et billigt noname kabel som blev hugget over af et crash bækken), den billige hvide model. Det lød faktisk fint. Desværre var kvaliteten lidt snoldet, og jeg formåede at ødelægge et, men fik dog et nyt på garantien, så hvis jeg skal have et koilkord igen, så skal det ikke være Fenders. De siges dog at det sorte er lidt bedre, men jeg synes stadig det virker lidt for billigt.

Jeg er bare for nærrig til at give mellem 300-450 kr for et koil kabel, når det koster ca. 200kr at lave et godt og langt kvalitetskabel.

Meeeen... Ingen kæde er stærkere end det sværeste led. Så måske kan du købe gode kabler, men hvis dine patch kabler så er dem til 6 stk for 35kr i Aage, så hjælper det ikke så meget. Eller hvis alle dine pedaler er True Bypass, og du ingen buffere har.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Valg af guitarkabler?

Indlæg af JSThomsen »

Jeg bruger også DiMarzio kabler. Jeg træder ubevidst - og det gør bassisten også - på kablet mellem min guitar og mit pedalboard og jeg har ikke oplevet problemer endnu. Det er også det samme kabel jeg bruger når jeg spiller herhjemme. Mellem pedalerne er det også DiMarzio, og de er måske for dyre, men det lader til at de virker.

Mvh Jan

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen