Kemper Profiling Amp!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Peter C »

Den lyder godt, rigtig godt faktisk!

De forud installerede higain-profiler synes jeg ikke, var noget at råbe hurra for, så der blev jeg anelse skuffet, men så fik jeg installeret diverse profiler fra nettet, og nu fungerer det RIGTIG godt!

Her er en lydprøve af profilen "Marshall Golub Crunch" (Mastodon-content).

Jeg skal prøve at se, om ikke jeg klan komme til at profilere min Super Lead '77 idag, det bliver spændende! :)

Jeg har faktisk også bestilt en Axe-FX II, hvis ikke jeg kunne lide denne, men det kan sgu godt være, jeg beholder denne og afbestiller A-FX'en. Idéen med at have alle sine forstærkere indspilningsklare kan jeg rigtig godt lide! :)

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af munch_30 »

Damn at smide næsten 30 kilo efter to seriøse "emuleringsmaskiner" er sør`me at tage skridtet fuldt ud :D Respekt for det !

Jeg synes at din lydprøve lyder rigtigt fedt Jeg hører ikke meget line6 over din lyd i hvert fald. Jeg er dog ikke selv "ekspert" indenfor stilarten :D

Post meget gerne dine betragtninger omkring Axe FX II - Det vil være interessant for os der latent går og GAS`er efter sådan en.

Har selv testet en Axe FX (ikke II`eren) lidt - der skulle trimmes noget her vil jeg sige, for at det blev rigtigt godt - factory presets var ikke super fede.

Der ligger dog super overbevisende klips af II`eren på nettet, så hvis man nu skulle smide 20 kilo efter en Axe FX II og et Fractal board, ja så er der mange fleksible muligheder der.
Kim

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Peter C »

Faktisk har jeg besluttet at beholde Kemperen og afbestille AFX-II. KPA'eren er virkelig fed.

Og så er det nok OK sundt for min økonomi. :lol:

Det er altså en anelse mere inspirerende og sjovt at indspille nu.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Plexi »

[quote="munch_30"]Damn at smide næsten 30 kilo efter to seriøse "emuleringsmaskiner" er sør`me at tage skridtet fuldt ud :D Respekt for det !

Jeg synes at din lydprøve lyder rigtigt fedt Jeg hører ikke meget line6 over din lyd i hvert fald. Jeg er dog ikke selv "ekspert" indenfor stilarten :D

Post meget gerne dine betragtninger omkring Axe FX II - Det vil være interessant for os der latent går og GAS`er efter sådan en.

Har selv testet en Axe FX (ikke II`eren) lidt - der skulle trimmes noget her vil jeg sige, for at det blev rigtigt godt - factory presets var ikke super fede.

Der ligger dog super overbevisende klips af II`eren på nettet, så hvis man nu skulle smide 20 kilo efter en Axe FX II og et Fractal board, ja så er der mange fleksible muligheder der.[/quote]

Axe koster en 5-6 gange så meget som en POD HD, men er den bedre ? Jeg har ikke hørt en Axe live, men har selv en POD HD 500, og når man virkeligt giver sig tid til at lære den at kende så lyder den overraskende godt.
Jeg forstår ikke rigtigt denne enorme interesse som mange har for Axe FX. Så vidt jeg forstår så kan man ikke prøve den i en musikbutik før man køber, men derimod bestille den over nettet. Hvad har man så at forholde sig til uden hype og youtube ? Og på f.eks denne her video lyder POD´en da mindst ligeså godt. <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

POD HD handler først og fremmest om at tweake. Synes ham her gør det helt overbevisende :

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af munch_30 »

[quote="Plexi"][quote="munch_30"]Damn at smide næsten 30 kilo efter to seriøse "emuleringsmaskiner" er sør`me at tage skridtet fuldt ud :D Respekt for det !

Jeg synes at din lydprøve lyder rigtigt fedt Jeg hører ikke meget line6 over din lyd i hvert fald. Jeg er dog ikke selv "ekspert" indenfor stilarten :D

Post meget gerne dine betragtninger omkring Axe FX II - Det vil være interessant for os der latent går og GAS`er efter sådan en.

Har selv testet en Axe FX (ikke II`eren) lidt - der skulle trimmes noget her vil jeg sige, for at det blev rigtigt godt - factory presets var ikke super fede.

Der ligger dog super overbevisende klips af II`eren på nettet, så hvis man nu skulle smide 20 kilo efter en Axe FX II og et Fractal board, ja så er der mange fleksible muligheder der.[/quote]

Axe koster en 5-6 gange så meget som en POD HD, men er den bedre ? Jeg har ikke hørt en Axe live, men har selv en POD HD 500, og når man virkeligt giver sig tid til at lære den at kende så lyder den overraskende godt.
Jeg forstår ikke rigtigt denne enorme interesse som mange har for Axe FX. Så vidt jeg forstår så kan man ikke prøve den i en musikbutik før man køber, men derimod bestille den over nettet. Hvad har man så at forholde sig til uden hype og youtube ? Og på f.eks denne her video lyder POD´en da mindst ligeså godt. <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

POD HD handler først og fremmest om at tweake. Synes ham her gør det helt overbevisende :

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Jeg vil da håbe en Axe FX er "bedre" for den, der vil bruge de 5-6 gange ekstra basseører på sådan en maskine. Men det er selvfølgelig altid en subjektiv vurdering. Kemper er jo så en knap så dyr løsning - måske er den "the shit".

Jeg kan kun sige at jeg står ved det jeg har skrevet ovenfor. Jeg har prøvet både en Axe FX (ikke en II`er) og en Pod HD live en dags tid. Sidstnævnte faldt mindst i min smag - specielt "dynamik/ampfeel" (hvis man tør sige det om en emuleringsmaskine) trak relativt mest ned mht. Pod HD`en for mig (en Pod HD 500).

Mht. om HD`eren er bedre/mindst lige så god, ja så kunne det sikkert være fedt, hvis du havde begge maskiner at sammenligne med, hvilket jo er svært i praksis, som du selv nævner.

Fedt at høre at du har fået tweaket nogle fede lyde ud af din Pod HD - kan/vil du evt. poste nogen af dem - det ville være super at høre?

Jeg synes ham her laver nogle rigtigt gode demoer af Pod`en:

[youtube]KaGk0bMI82g[/youtube]

Lidt sjovt at man allerede i 1996 havde hæderlig emulering - f.eks. hos Johnson/Digitech - det er godt nok mange år siden.

Her en vaskekælderoptagelse af Johnson - no tweaks. Factory preset og tryk på record - som en forhistorisk pendant til det vi snakker om :D

[youtube]Aip1MEUaWzM[/youtube]

og en mere i samme boldgade:

[youtube]NSLZsRNBl3s[/youtube]

Mere gain:

[youtube]LMP-sKkOvU0[/youtube]

Clean:

[youtube]bpMyXX57Vik[/youtube]
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af munch_30 »

[quote="Peter C"]Faktisk har jeg besluttet at beholde Kemperen og afbestille AFX-II. KPA'eren er virkelig fed.

Og så er det nok OK sundt for min økonomi. :lol:

Det er altså en anelse mere inspirerende og sjovt at indspille nu.[/quote]

Hehe ......... ja det med sund økonomi må vi alle skæve til - det kan dog være svært, af og til, når man fristes over evne :D

Spændende at følge dine optagelser og ikke mindst profileringer af dine amps. Keep up the good work :thumbup:
Kim

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Peter C »

Her er en optagelse mere: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.box.com/s/9f473c4ff28dde0ff3 ... e0ff394</a><!-- m -->

Tak! :-)

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Jejak »

Den lyder jo umiddelbart rigtig godt Peter! Fedt at du er glad for den.


[quote="Plexi"] <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]
Den POD lyder desværre, i mine ører, rigtig meget af line6, dvs. der er et eller andet irriterende line6-frekvensindhold i lyden det aldrig er lykkes mig at slippe af med. Både min gamle POD 2.0 og mit nuværende Toneport UX2 lydkort (m. gearbox SW) har samme problem...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Plexi »

Peter C: Sorry at jeg med mit indlæg kom til at dreje denne tråd lidt hen i offtopic. Kemper Profiling Amp lyder utroligt spændende synes jeg, og det er nogle fede lydprøver du har lagt ud. Kunne også godt tænke mig at høre lidt clean eller blues lyd....? . Mht Kemper tror jeg dog at, jeg venter med at prøve den i et par år. Af økonomiske årsager :? Og på det tidspunkt har de måske en opdateret version 2 på markedet.

Jejak : Jeg påstår ikke at POD´en lyder ligeså godt som en rørforstærker. Men i mine ører lyder den mindst ligeså godt/"ikke irriterende" som en Axe FX på de klips jeg har hørt på youtube. Og en Pod 2.0 eller toneport kan slet ikke sammenlignes med en Pod HD. HD´eren er væsenligt bedre.

Munch_30: Den der Anderson/Digitech havde jeg aldrig hørt om, men den lyder godt, især alderen taget i betragtning. Men som ved så meget, så er det på youtube, og f.eks. kan man ikke rigtigt fornemme hvordan den lyder/reagerer dynamiskt.
Det jeg mente med at POD HD handler meget om at tweake, er at den kan bruges i så mange forskellige sammenhænge og hvis man ikke finjusterer sine settings og indstillinger til hver sammenhæng så lyder det hurtigt dårligt. Altså at justere og gemme lyde til f.eks. hvis du spiller direkte i PC, eller direkte i PA, i en poweramp og guitarkabinett, eller i en normal rørforstærker. F.eks når jeg for et par år siden gik ind i Aage for at købe den, så havde de en demo som var sat direkte ind i en røramp´s input. Og uden at annulere kabinett simulatoren, og/eller poweramp simulatoren. Det lød decideret hæsligt, men heldigvis havde jeg læst lidt om den før, så vidste bedre. Og hvis du gerne vil bruge POD´en med din guitaramp så vil jeg anbefalde "4 cable method" (4CM) (check det ud på nettet).
Jeg bruger min POD live og i øveren med et balleband, hvori der kræves at jeg har mange forskellige lyde og mange effekter på (det ikke mit "primære" band). Det er et meget simpelt setup, guitar-POD- EHX Magnum 44 poweramp - Mesa 2x12 Rectifier cab. Fordelen med EHX´en er at den ikke farver tonen så meget i forhold til dyre rørpoweramps, og at den er billig og praktisk. Igen, så reagerer den ikke helt som en fed røramp, men jeg er på intet tidspunkt "træt" af lyden, tværtimod.
Der er rigtigt meget man kunne skrive om indstillinger på POD´en, men generelt skal man være opmærksom på overordnede issues. Om du vil bruge fuld ampsimulation, eller uden kabinett (som i mit tilfælde), eller kun preamp (som virker god til nogle amps, andre ikke), hvordan er dine inputs sat op (fra fabrikken sat til "guitar" og "same", som giver et lidt mere forvrænget signal, mens f.eks. sat til "guitar" og "variax" giver et mere rent klart signal....begge er fede, men til hver sin ting), osv osv. Hvad der passer best til hvad, er simpelthen for omfattende at komme ind på her. Check nettet, prøv selv, og som før nævnt så kan POD´en lyde meget skidt i de "forkerte omgivelser", og temmeligt fedt hvis man bliver med at prøve at indstille. Og husk at opdatere til den seneste software. Presetsene lød ikke specielt godt fra start af, men med de seneste opdateringer er det meget bedre. Og til sidst skal man huske på at POD HD har de samme effekter inbygget som den anmelderroste Line 6 M13 (som endda koster mere). Og der åbner sig så muligheden for at bruge den som effektmaskine (som også skal tweakes på ny).
Om den er bedre/værre en Axe FX, har jeg kun youtube at forholde mig til :) I hvilke omstændigheder prøvede du de to maskiner ? Hvis det var gennem PC eller PA, så vil jeg sige at der forsvinder meget af dens "real-amp-feel" kvaliteter, ifht en opsætning med poweramp-guitarkab eller 4CM.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af munch_30 »

@ Plexi. Tak for fin beskrivelse af dine erfaringer med Pod HD. Jeg har ikke nørdet maskinen som dig, men delte bare min spontane opfattelse.

Jeg prøvede både Axe FX og Pod HD over forstærkere og over power amps. Testede "bare" factory presets uden at tweaky synderligt.

Jeg tror, at jeg vil give Pod Hd endnu et skud ved lejlighed snarest - også gerne Axe FX II hvis der bliver mulighed herfor.

Back to the Kemper thing :D
Kim

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Dannyboy »

@Pod-fortaleren,

Nå, nu kunne jeg jo ikke dy mig. Jeg bestilte en POD HD på tilbud hos 4Sound, som jeg så modtog igår. Jeg sad med den hele aftenen igår og prøvede at lave fede lyde og jeg må sige at lige ud af posen lyder den i hvert fald LANGT fra ligeså godt som Kemper'en i mine ører. Det lyder som om at folk har fået nogle rigtig fine tunge heavy lyde ud af den på YouTube, så jeg leger selvfølgelig videre og prøver om jeg ikke kan tweake mig ind på noget tilsvarende.

Jeg ved så ikke helt om der er den helt store lydmæssige forskel på, hvorvidt man kører den gennem det andet lydkort med jackstik, eller om man kun bruger POD'en og kører denne direkte i computeren gennem USB (den fungerer på den måde samtidig som interface). Jeg nåede kun lige hurtigt at installere den og sætte den op som interface i morges, så det har jeg stadig til gode at prøve rigtigt af. Jeg kan dog ret hurtigt konstatere at den er super nem og overskuelig at lave lyde på, når man har det hele oppe på skærmen i modsætning til når man gør det direkte på POD'en. Dét, at bruge POD'en til at tweake, er desværre meget lidt intuitivt og virkelig åndssvagt sat op synes jeg.

Nå men lang historie kort. Jeg synes virkelig ud-af-posen slet ikke at de to maskiner kan sammenlignes lydmæssigt. Måske er det mine monitors (ESI nEar06) som er utroligt meget dårligere end Peter's, eller også er de to sataner bare slet ikke i samme klasse. Det er som om at POD'en, udover at være helt vildt komprimeret sådan generelt, er meget lidt rør-agtig og virkelig uægte at høre på. Jeg prøvede faktisk også lige kort at sætte den foran mit nyinkomne Fender Stage100 transistor halfstack, som faktisk i sig selv leverer en ret hæderlig indbygget rock overdrive. Men POD'en foran lød det lige pludselig bare dåligt, nærmest ligemeget hvad jeg stillede op. Det kræver vist en mere seriøs A/B test, hvis vi skal til bunds i det her. Jeg snakker med Peter.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Peter C »

Det er hermed afgjort! Vi laver en A/B test!

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af munch_30 »

[quote="Peter C"]Det er hermed afgjort! Vi laver en A/B test![/quote]

Jeg vil se frem til at høre/læse nærmere om jeres erfaringer.
Kim

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af Dannyboy »

[quote="munch_30"][quote="Peter C"]Det er hermed afgjort! Vi laver en A/B test![/quote]

Jeg vil se frem til at høre/læse nærmere om jeres erfaringer.[/quote]

Jeg sad med Peter's Kemper hele aftenen igår og jammede herhjemme over mine egne monitors. Det er godt nok vildt så fed den maskine er!

En anden ting. Nu har jeg så haft tid her til morgen til at sidde og tweake lidt på lydene i POD'en også. Efter lidt tid er det faktisk også lykkedes mig (med udgangspunkt i 100w Marshall Plexi + 4x12V30's + Distortion + EQ) at få en virkelig lækker lyd ud af denne. Jeg synes faktisk den lyder næsten ligeså godt som Kemperen nu her (desværre kun på mine egne presets) - men alligevel utroligt at den forlader fabrikken med så dårlige presets fra start. Det giver et utrolig dårligt førstehåndsindtryk.. Den anden ting som jeg synes er latterlig ved POD'en, er som sagt at den er virkelig svær at få overblikket over, hvis ikke man vælger at gøre det gennem USB og på skærmen. Knappernes opsætning giver simpelthen så dårlig mening - Det kunne være de skulle skæve lidt til Apple's produkter og se hvor simpelt og effektivt man kan sætte tingene op.

However, lige nu er jeg virkelig glad for min POD HD. Utroligt hvad man kan finde for 1695,-. Fedt i øvrigt at den også fungerer som lydkort. Så kan jeg undvære det ekstra led i min opsætning.

Jeg har ikke tid til at track'e noget i kan høre nu her, da jeg har familie-hygge-dag inden jeg skal ud på dødsdruk i aften, men det kan være jeg er tilpas bagstiv til at gøre noget ved det i morgen 8-)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kemper Profiling Amp!

Indlæg af AnotherDan »

Fedt Daniel, ser frem til lydklip :D
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen