Nyt pedalboard

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Af én eller anden grund finder jeg det stærkt provokerende. Hvad med at skifte det ud til et stempelur, nu vi er ved det?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Af én eller anden grund finder jeg det stærkt provokerende. Hvad med at skifte det ud til et stempelur, nu vi er ved det?[/quote]sådan et Har min svigerfar. Der skal alligevel lidt til at drive sådan er. Og så larmer det frygteligt når kl. Er hel og halv.:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Det kunne da være, at det i det mindste kunne sørge for, at de stakkels hårdtplagede ballekrigere holdt sig vågne under udøvelsen af deres tilsyneladende kedsommelige og plagsomme pligtforetagende.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Det kunne da være, at det i det mindste kunne sørge for, at de stakkels hårdtplagede ballekrigere holdt sig vågne under udøvelsen af deres tilsyneladende kedsommelige og plagsomme pligtforetagende.[/quote]

Det er vel ikke urimeligt, at kunden får, hvad han har betalt for? Jeg har nu ikke selv noget ur på mit pedalbræt, men jeg savner det af og til.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Joh, men er idéen ikke mere at sørge for, at kunden ihvertfald ikke får mere, end vedkommende har betalt for?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af gajda »

[quote="Sasha"]Af én eller anden grund finder jeg det stærkt provokerende. Hvad med at skifte det ud til et stempelur, nu vi er ved det?[/quote]

+1
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Joh, men er idéen ikke mere at sørge for, at kunden ihvertfald ikke får mere, end vedkommende har betalt for?[/quote]

Man kan jo ikke tage "overdans", hvis man først stopper, når der ikke er stemning for mere :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Joh, men er idéen ikke mere at sørge for, at kunden ihvertfald ikke får mere, end vedkommende har betalt for?[/quote]

Det er jo den ene af de to oplagte tolkninger - jeg kan bedre lide den anden, men jeg er også en glasset-er-halvt-fuldt-kinda-guy :-)

For mit eget vedkommende er det ret almindeligt at have aftalt fx 2x45 eller 3x45 minutter med bookeren/arrangøren/fødselaren. Så er det da meget fikst at kunne holde lidt øje med tiden, synes jeg. Og selvom jeg faktisk holder meget af at spille balle, så ER det jo et arbejde, der bør håndteres professionelt, ganske som alle mulige andre jobs. Jeg må have mig sådan et balleur, som jeg så kan flashe her - alt sammen til ære for dig, Søren, der jo elsker både flashes og digitalure :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Jamen, for min skyld må folk da have alle de ure, de lyster, på deres velfriserede balle-brædder. Personligt synes jeg dog, at der ville være mere stil over at slæbe en Bornholmer med på scenen (men OK - så skal man gå en gang mere ud til bilen. Og dét er heller ikke noget, den hårdtprøvede ballehær bryder sig om). Jeg tror, at det grundlæggende problem er, at jeg finder hele idéen i dette "halvlevende jukeboks-koncept" en anelse stærkt provokerende. But each to his own...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Jamen, for min skyld må folk da have alle de ure, de lyster, på deres velfriserede balle-brædder. Personligt synes jeg dog, at der ville være mere stil over at slæbe en Bornholmer med på scenen (men OK - så skal man gå en gang mere ud til bilen. Og dét er heller ikke noget, den hårdtprøvede ballehær bryder sig om). Jeg tror, at det grundlæggende problem er, at jeg finder hele idéen i dette "halvlevende jukeboks-koncept" en anelse stærkt provokerende. But each to his own...[/quote]

Ja, hvis du forsøger at camouflere din antipati for hele idéen om at underholde med covernumre til folks fester, så må jeg sige, at der er plads til forbedringer :-) Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor man kan være så negativt indstillet over for balle, men det behøver jeg vist heller ikke. Jeg synes bare selv, det er fedt at høre et godt band spille gode sange, uanset om de har skrevet dem selv. Og så kan jeg rigtig godt lide at spille balle og gøre folk glade (når bare det ikke er hver weekend), så det virker som en rigtig behagelig måde at tjene lidt ekstra kroner på. Bevares, jeg har også hørt bands, jeg hellere ville have undgået, men sådan er der jo så meget. Jeg anstrenger mig selv for at gøre det så godt som muligt og have det sjovt imens.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Ja, men jeg tror egentlig, at vi er enige et langt stykke henad vejen. Jeg tænder absolut også på spilleglæde - næsten lige meget hvad det så end er, der præsenteres med en sådan. Men disse hersens voldsomt "institutionaliserede" ballebands, hvor det virker som om, at de ville kunne udstråle cirka samme entusiasme og kølige professionalisme ved at pakke frosne skinker ude på Danish Crown fredag nat, kan jeg næsten ikke tage. I mine øjne er det så tæt på musikalsk død, som man næsten kan komme. Og så er det sådan set lige meget, om de står i det mindste forsamlingshus eller på den største festivalscene og spiller "hjemlandets vemodige sange" fra for et par årtier siden...

Edit: Men vi er vist ved at fjerne os lidt fra trådens egentlige emne?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Ja, men jeg tror egentlig, at vi er enige et langt stykke henad vejen. Jeg tænder absolut også på spilleglæde - næsten lige meget hvad det så end er, der præsenteres med en sådan. Men disse hersens voldsomt "institutionaliserede" ballebands, hvor det virker som om, at de ville kunne udstråle cirka samme entusiasme og kølige professionalisme ved at pakke frosne skinker ude på Danish Crown fredag nat, kan jeg næsten ikke tage. I mine øjne er det så tæt på musikalsk død, som man næsten kan komme. Og så er det sådan set lige meget, om de står i det mindste forsamlingshus eller på den største festivalscene og spiller "hjemlandets vemodige sange" fra for et par årtier siden...

Edit: Men vi er vist ved at fjerne os lidt fra trådens egentlige emne?[/quote]

Ja - den slags musikere burde lægges levende i formaldehyd. Men at et ur på pedalboardet skulle udgøre en indikator for, hvorvidt man nærmer sig den tendens, er jeg ikke så sikker på. I øvrigt trænger mit pedalboard til at blive friseret, nu du siger det.

Og ja - trådens emne berører vi efterhånden kun meget perifert :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]...I øvrigt trænger mit pedalboard til at blive friseret, nu du siger det.

[/quote]

Jamen, så ved du da, hvad du skal lave i weekenden.

Det bliver så flot... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]...I øvrigt trænger mit pedalboard til at blive friseret, nu du siger det.

[/quote]

Jamen, så ved du da, hvad du skal lave i weekenden.

Det bliver så flot... :-)[/quote]

Ja - jeg skal nemlig spille balle :-D Det bliver dog uden pedalboard, men bare med en westernguitar af mærket Gretsch og en mikrofon til at synge i. Så bliver det vist ikke meget enklere. Brætfriseringen må nok vente til min sommerferie. Og flot bliver det aldrig, når jeg har en finger med i spillet, men det bliver nok mere stabilt.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"][quote="Telemaster"]...I øvrigt trænger mit pedalboard til at blive friseret, nu du siger det.

[/quote]

Jamen, så ved du da, hvad du skal lave i weekenden.

Det bliver så flot... :-)[/quote]

Ja - jeg skal nemlig spille balle :-D Det bliver dog uden pedalboard, men bare med en westernguitar af mærket Gretsch og en mikrofon til at synge i. Så bliver det vist ikke meget enklere. Brætfriseringen må nok vente til min sommerferie. Og flot bliver det aldrig, når jeg har en finger med i spillet, men det bliver nok mere stabilt.[/quote]

Så må du sige til hvis du skal have hjælp til at få det til at stå i rækker. :)
jeg kender også een der hjælper til for jordbærkager.

Billede

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"]
Så må du sige til hvis du skal have hjælp til at få det til at stå i rækker. :)
jeg kender også een der hjælper til for jordbærkager.
[/quote]

Gerne :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JesperB »

Da jeg lige havde nogle boards med hjemme til lidt vedligeholdelse, tog jeg dette billede til ære for Søren :)

Bemærk de er sorteret efter "mest-balle-nederst" og hvert board har selvfølgelig eget ur ;)

Billede
- Jesper Barrit

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af JGreen »

Et lille hi-jack af tråden:

Jeg har længe ledt efter et lille LED ur til at putte på boardet så jeg kan holde øje med tiden uden at skulle have telefonen op ad lommen, men kan simpelthen ikke finde et som lyser konstant og IKKE er kæmpestort til væg ophæng.

Det skal være noget i stil med det her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://magnumclock.com/Images/Giant%20L ... /Giant%20L ... 0Timer.jpg</a><!-- m -->

Men småt nok til at have på boardet. Nogen der ligger inde med info om hvor man kan få det, eller har nogen ideer?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af Sasha »

Det kan være, du kan finde noget her?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dantid.dk/default.asp?Action ... asp?Action ... tAodkgJqZg</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dan-time.dk/stempelur.html"> ... ur.html</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt pedalboard

Indlæg af FunkyValle »

Kunne sådan et ur her være noget?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... spx?page=a ... tno=H29416</a><!-- m -->
Det er godt nok lidt stort, men det kan da ses...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen