Marshall top

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Sasha »

Kender og kender er måske så meget sagt. Men han har kontaktet mig, fordi han mener, at jeg skulle kunne hjælpe ham med at prissætte den rigtigt. Dét er jeg så i sig selv ikke så sikker på. Men det har været hans fars forstærker. Så han ved ikke så meget om den. Men den har næsten ikke været brugt i de sidste 20 år. Han har lovet at sende mig nogle fotos af dens indmad i løbet af ugen. Så må vi se...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"][quote="Sasha"]Nej. Men i Youtube-klippet med Suhr-forstærkeren bliver det nærmest fremhævet som om, at det er en semi-revolutionerende teknisk landvinding...[/quote]

Jeg tror at en af de ting, der er med til at gøre Suhrs indbygning bedre er, at den automatisk biasjusterer rørene afhængig af om man "Variac'er" eller ej .. Ved ikke om "konkurrenternes" også gør det ? :) [/quote]

Nu forholder jeg mig kun til, når det er lavet rigtigt. Klamphuggeri falder ikke inden for trådens rammer. Overlad trygt dén slags til f.eks. Mesa og beslægtede sjæle...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Plexi »

[quote="MacG"][quote="Plexi"][quote="MacG"]
Så byg en selv... Og husk at regne timelønnen med.[/quote]
Nej jeg er ikke i byggebranchen, og dit argument holder ikke en meter. Skal jeg også bygge min bil fordi jeg synes den er dyr ?
Fisker bare efter hvad det er der gør at præcis disse forstærkere er så dyre ? Du kan få en hæderlig Mesa, Bogner, Rivera, Brunetti, Hughes&Kettner for næsten halvdelen. Såvidt jeg forstår, så er det enkle kredsløb der præger gamle Marshalls.[/quote]

Så køb en "hæderlig Mesa, Bogner, Rivera, Brunetti, Hughes&Kettner". Serieproducerede stangvarer er der nok af. Du kan tilføje alle nye Marshalls.

Prøv at sætte dig ind i tingene før du siger at noget ikke holder en meter. Hvis du sætter dig ned og finder prisen på alle stumperne til at bygge en Marshall Super Lead klon af de "bedste" nye stumper du kan opdrive, og betaler en der er i "Byggebranchen" , som du noget nedladende kalder det, så ender du nok noget over hvad en Suhr koster. Og den er ikke en reissue, den er udviklet af Suhr for at give en bestemt lyd. Det koster også. Det her er en klon: http://plexireplicas.com/metropoulos-am ... 00-series/

Du har efterhånden fået rigtig mange gode svar, og i den periode denne tråd har kørt har der været en 4/5 rigtig gode bud på klassiske Marshalls på DBA, og der er et par stykker for tiden. Har du overhovedet prøvet en velkørende klassisk Marshall, hvad angår rør, bias, vedligehold, trimning ?
Det virker ikke sådan. Det har jeg, og i det udvalg af Marshalls jeg har prøvet i de år jeg gider beskæftige mig med fra ´65-´81 er der to ting de har tilfælles: De lyder alle forskelligt, også for samme model fra samme år, og de kan alle komme til at lyde fedt. Brug ørene.[/quote]

Jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med dit indlæg. Jeg oprettede en tråd og fik god vejledning herinde. Jeg er nu på jagt efter en gammel Marshall, og det har jeg vist skrevet flere gange. Sidenhen har tråden udviklet sig, og der er blevet vendt mange synspunkter omkring Marshalls. Og det er da fedt for os novicer at blive informeret om. Det var så i det lys at jeg skrev indlægget om Suhr forstærkeren. Ikke fordi jeg ville købe den. Og jeg undrede mig bare om prisen, 3300 £ er da en hel del. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.peachguitars.com/guitar-amps ... uitar-amps ... p-head.htm</a><!-- m -->
Om den er dyr eller ej, synes jeg stadig er en åben diskution. Og at du mener at jeg er nedladende over for dig, mens du først affejer mit indlæg med en "så byg den selv", er da lidt komiskt. Har jeg måske Suhrs ekspertise, hans leverandører, gode arbejdsfolk og 30-40 års erfaring med at bygge forstærkere ?? Om jeg har prøvet en gammel Marshall ? : ja det har jeg nu, og den er lige så fed som jeg håbede på.
Til sidst, hvad mener du med "brug ørene" ??

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Plexi »

[quote="Sasha"]Jo, men forskellen er, at de dyre "reissues", som du så smukt betegner disse mere eller mindre kloner af gamle Marshalls som, er håndbyggede i modsætning til de eksempler du nævner. Og det er arbejdslønnen, der koster! Så jeg ville nok ikke være slet så frisk med at affeje andres ganske fornuftige argumenter som "ikke holdende en meter". Det rigtige svar til det, du fisker efter, er nu givet op til flere gange!

Det er lidt som at sammenligne f.eks. en Stratocaster, som en guitarbygger pertentligt håndbygger ud af nøje udvalgte og gode materialer, med en Stratocaster, der sprøjtes ud i tusindvis fra samlebåndet i Mexico...[/quote]

Sasha, i dit første svar til mig i denne tråd skrev du "Denne Marshall er jo da et skoleeksempel på, at håndlodning i sig selv ikke gør en døjt for lydsiden - det eneste, det gør i dette tilfælde, er at koste!" Marshall reissue koster 13 k. Er det så fordi det er lavet i østen og med dårligere komponenter end Suhrs ? Marshall Reissue er også "håndbygget" ifølge 4Sounds hjemmeside.

Lidt offtopic : Det er latterligt at Marshall ikke længere kan finde ud af at lave deres egne forstærkere ordentligt. Skyldes det mon smarte businessfolk eller uduelige teknikere ?

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Kuli »

[quote="Plexi"]Lidt offtopic : Det er latterligt at Marshall ikke længere kan finde ud af at lave deres egne forstærkere ordentligt. Skyldes det mon smarte businessfolk eller uduelige teknikere ?[/quote]

Bundlinje, bundlinje og atter bundlinje!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af MacG »

[quote="Plexi"][quote="MacG"]
Så byg en selv... Og husk at regne timelønnen med.[/quote]
Nej jeg er ikke i byggebranchen, og dit argument holder ikke en meter. Skal jeg også bygge min bil fordi jeg synes den er dyr ?
Fisker bare efter hvad det er der gør at præcis disse forstærkere er så dyre ? Du kan få en hæderlig Mesa, Bogner, Rivera, Brunetti, Hughes&Kettner for næsten halvdelen. Såvidt jeg forstår, så er det enkle kredsløb der præger gamle Marshalls.[/quote]

Så køb en "hæderlig Mesa, Bogner, Rivera, Brunetti, Hughes&Kettner". Serieproducerede stangvarer er der nok af. Du kan tilføje alle nye Marshalls.

Prøv at sætte dig ind i tingene før du siger at noget ikke holder en meter. Hvis du sætter dig ned og finder prisen på alle stumperne til at bygge en Marshall Super Lead klon af de "bedste" nye stumper du kan opdrive, og betaler en der er i "Byggebranchen" , som du noget nedladende kalder det, så ender du nok noget over hvad en Suhr koster. Og den er ikke en reissue, den er udviklet af Suhr for at give en bestemt lyd. Det koster også. Det her er en klon: http://plexireplicas.com/metropoulos-am ... 00-series/

Du har efterhånden fået rigtig mange gode svar, og i den periode denne tråd har kørt har der været en 4/5 rigtig gode bud på klassiske Marshalls på DBA, og der er et par stykker for tiden. Har du overhovedet prøvet en velkørende klassisk Marshall, hvad angår rør, bias, vedligehold, trimning ?
Det virker ikke sådan. Det har jeg, og i det udvalg af Marshalls jeg har prøvet i de år jeg gider beskæftige mig med fra ´65-´81 er der to ting de har tilfælles: De lyder alle forskelligt, også for samme model fra samme år, og de kan alle komme til at lyde fedt. Brug ørene.[/quote]

Jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med dit indlæg. Jeg oprettede en tråd og fik god vejledning herinde. Jeg er nu på jagt efter en gammel Marshall, og det har jeg vist skrevet flere gange. Sidenhen har tråden udviklet sig, og der er blevet vendt mange synspunkter omkring Marshalls. Og det er da fedt for os novicer at blive informeret om. Det var så i det lys at jeg skrev indlægget om Suhr forstærkeren. Ikke fordi jeg ville købe den. Og jeg undrede mig bare om prisen, 3300 £ er da en hel del. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.peachguitars.com/guitar-amps ... uitar-amps ... p-head.htm</a><!-- m -->
Om den er dyr eller ej, synes jeg stadig er en åben diskution. Og at du mener at jeg er nedladende over for dig, mens du først affejer mit indlæg med en "så byg den selv", er da lidt komiskt. Har jeg måske Suhrs ekspertise, hans leverandører, gode arbejdsfolk og 30-40 års erfaring med at bygge forstærkere ?? Om jeg har prøvet en gammel Marshall ? : ja det har jeg nu, og den er lige så fed som jeg håbede på.
Til sidst, hvad mener du med "brug ørene" ??[/quote]

Du startede med at skrive:

[quote="Plexi"]Hej ville høre hvad i mener om denne her Marshall 1959 HW (reissue) <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/guitar-toppe/ ... tar-toppe/ ... wired.html</a><!-- m -->
Den er ikke ligefrem billig, men handwired og point to point lodning giver vel lidt på lydsiden og holdbarheden ?
Eller ville I hellere gå efter en brugt gammel Marshall top ?
Jeg kender ikke så meget til Marshall forstærkere, men ønsker mig en vintage Marshall-lyd. Mere 60-70´er rock end 80´er hairspray.[/quote]

Derfor siger jeg: Brug ørene, ikke internettet til at danne dig en mening. Og tillykke med at du har hørt en god Marshall siden du startede tråden.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Plexi »

Og tillykke med at du har hørt en god Marshall siden du startede tråden.[/quote]

Snakker du også sådan til folk i det virrkelige liv ?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af MacG »

[quote="Plexi"]Og tillykke med at du har hørt en god Marshall siden du startede tråden.[/quote]

Snakker du også sådan til folk i det virrkelige liv ?[/quote]

Ja. Jeg siger tit tillykke til folk der har oplevet gode ting. Gør du ikke det ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Sasha »

[quote="Plexi"][quote="Sasha"]Jo, men forskellen er, at de dyre "reissues", som du så smukt betegner disse mere eller mindre kloner af gamle Marshalls som, er håndbyggede i modsætning til de eksempler du nævner. Og det er arbejdslønnen, der koster! Så jeg ville nok ikke være slet så frisk med at affeje andres ganske fornuftige argumenter som "ikke holdende en meter". Det rigtige svar til det, du fisker efter, er nu givet op til flere gange!

Det er lidt som at sammenligne f.eks. en Stratocaster, som en guitarbygger pertentligt håndbygger ud af nøje udvalgte og gode materialer, med en Stratocaster, der sprøjtes ud i tusindvis fra samlebåndet i Mexico...[/quote]

Sasha, i dit første svar til mig i denne tråd skrev du "Denne Marshall er jo da et skoleeksempel på, at håndlodning i sig selv ikke gør en døjt for lydsiden - det eneste, det gør i dette tilfælde, er at koste!" Marshall reissue koster 13 k. Er det så fordi det er lavet i østen og med dårligere komponenter end Suhrs ? Marshall Reissue er også "håndbygget" ifølge 4Sounds hjemmeside.

Lidt offtopic : Det er latterligt at Marshall ikke længere kan finde ud af at lave deres egne forstærkere ordentligt. Skyldes det mon smarte businessfolk eller uduelige teknikere ?[/quote]

Ja, det er måske "latterligt". Jeg ville personligt vælge at formulere det som, at "det er TRIST, at Marshall i dag - selv når de tager sig sammen - ikke formår at bygge en forstærker, som tilnærmelsesvist lever op til, hvad de kunne engang". Jeg skal ikke kunne sige hvorfor. For på billeder ser de fine ud. Men det er unægteligt svært f.eks. at sige ret meget om en given transformators lyd ud fra et foto.

Men når en reissue så åbenbart koster 13.000, er der da ifølge min opfattelse kun så meget mere grund til at købe sig en original, få den sat i stand samt "tilpasset" ens klanglige idéer og tilmed spare et par tusinde. Det er sådan set dét, jeg har sagt hele tiden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Marshall top

Indlæg af Plexi »

[quote="MacG"][quote="Plexi"]Og tillykke med at du har hørt en god Marshall siden du startede tråden.[/quote]

Snakker du også sådan til folk i det virrkelige liv ?[/quote]

Ja. Jeg siger tit tillykke til folk der har oplevet gode ting. Gør du ikke det ?[/quote]

Jo klart :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen