Smalle strat-sadler søges.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Loomer »

Hej allesammen.

Jeg har for nyligt anskaffet mig en gammel Ibanez RX40, som i og for sig er et temmeligt forbandet godt rivejern til de penge. Der er dog det skår i glæden, at broen og sadlerne vist kommer fra en helt anden guitar. Det er således, at justeringskruerne til sadlerne er alt for lange, og rager en 2-3 mm op over sadlen, selv når den er justeret til høj action. Da jeg jo er sådan en metal-tosse der ikke spiller andet end palmmutede powerakkorder og lignende nonsens, er det jo ikke ligefrem optimalt, da det snildt kan snitte min hånd i stykker.

Jeg prøvede at løse dette ved at købe et sæt almindelige graphtech sadler til strat i Aage, men det viste sig at de så var for brede til at kunne sidde der. Så nu har vi ligesom balladen; Jeg mangler nogen sadler, i den smalle afdeling! Hvor kan sådan nogen nemmest skaffes, og er der evt. nogen af jer derude der ligger inde med nogen?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvorfor ikke blot gøre skruerne kortere? Du kan meget nemt skære dem over med en nedstryger, og få "dornen" i bunden tilbage, ved at sætte den i en boremaskine, og file den mens den kører rundt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Loomer »

Det kunne jo så være en ide, men jeg er sgu ikke sikker på at jeg ville kunne gøre det der med noget specielt tilfredsstillende resultat. Faktisk er jeg ret sikker på at jeg ville kokse op i det.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Rasmus »

Hehe, jeg troede der stod.... "Smalle sadler søges!" Det havde været en bedre tråd ;)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Loomer »

Vi bumper lige en gang her. Hvis ikke jeg kan hitte en løsning her, må dyret bare ryge til salg igen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Sasha »

Nu findes Strat-sadler, som du har erfaret, i flere forskellige bredder. Har du prøvet at kigge hos <a href="http://www.callahamguitars.com" rel="nofollow">http://www.callahamguitars.com</a>, om de skulle have noget, du kan bruge?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Anonym »

En Callaham kommer vist til at koste 3 gange så meget, som guitaren har gjort.

Er det sådan en standard 6 skrues sag? Jeg har en gammel namset strat-stol liggende, du må få. Du må selv rense den - og/eller skifte sadlerne. På den her er de ca. 11 mm.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Sasha »

Ja, tingene skal selvfølgelig stå i et rimeligt forhold til hinanden. Jeg var ikke lige bekendt med prisniveauet for den pågældende guitar.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Vi bumper lige en gang her. Hvis ikke jeg kan hitte en løsning her, må dyret bare ryge til salg igen.[/quote]


Der var en her fra der kontaktede mig, angående netop den her, og også ville købe den, så dne burde være let nok at komme af med igen, jeg tror endda sagtens du kan sætte den af til 550 kr
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Smalle strat-sadler søges.

Indlæg af Loomer »

[quote="CobraPizza"][quote="Loomer"]Vi bumper lige en gang her. Hvis ikke jeg kan hitte en løsning her, må dyret bare ryge til salg igen.[/quote]


Der var en her fra der kontaktede mig, angående netop den her, og også ville købe den, så dne burde være let nok at komme af med igen, jeg tror endda sagtens du kan sætte den af til 550 kr[/quote]

Ok, det lyder også til at gå fint op med tid brugt på justering + nye strenge :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen