Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af Harrison »

Jeg er egentlig en total old school type, der synes sådan noget gejl er kikset. Men jeg har købt mig et trådløst system, da det oftest er mig, der laver lyd på vores jobs. Og det er faktisk rigtig fedt at spille med :-)

Anyway - jeg kan ikke bestemme mig til, om jeg skal montere modtageren i mit pedalboard. Fordelene er selvfølgelig, at det hele er sat sammen på forhånd, og jeg slipper for at trække de ekstra kabler, når vi spiller koncerter. Der bliver også et kabel mindre ved mine fødder. Ulempen er, at jeg dermed altid er bundet til at spille trådsløs - også når vi øver eller når jeg står herhjemme og tæsker i mit udstyr. Mit board er tæt befolket, så jeg bliver nødt til at have min wha-pedal ud, for at skifte mellem trådløs og kabel.

Hvad gør I andre?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af Smittefar »

Trådløs på boardet - hele ideen med boardet er jo at undgå at skulle stille enkeltdele op hver gang og gøre det så nemt for sig selv som muligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af FunkyValle »

Helt enig med Smittefar.
Jeg har også min trådløse modtaget fastmonteret på boardet. Jeg ser ingen problemer i at være bundet til at spille trådløs.
Jeg synes derimod at det er lækkert, også i øveren og på små jobs, at der er så få kabler som muligt at sætte til og så lidt som muligt der ligger på gulvet og roder og som jeg kan vade i.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål:

Hvilket system bruger i, og hvordan oplever i lydkvaliteten i forhold til lyden med kabel? Jeg tænker mest på ting som tab af top og "definition" i lyden, eller "presence" om man vil. Altså bliver lyden lidt død i det, som hvis man har meget lange kabler, eller mange pedaler, hvor nogle måske ikke er "true bypass".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har er Line6 G50 monteret på boardet... :)


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af Smittefar »

[quote="DarkoPage"]Jeg har lige et par tillægsspørgsmål:

Hvilket system bruger i, og hvordan oplever i lydkvaliteten i forhold til lyden med kabel? Jeg tænker mest på ting som tab af top og "definition" i lyden, eller "presence" om man vil. Altså bliver lyden lidt død i det, som hvis man har meget lange kabler, eller mange pedaler, hvor nogle måske ikke er "true bypass".[/quote]

Dit største 'problem' i den sammenhæng er, at trådløse systemer har en buffer indbygget, så hvis du har pedaler, der ikke kan lide buffere foran sig, kan du rende ind i problemer.

Jeg ville også vælge Line6 g50
Modded guitars were crap right out of the factory

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af Harrison »

Tak for alle svarerne. Jeg monterer på boardet - så må jeg jo lave det om, hvis jeg ikke er tilfreds.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløs modtager på pedalboard eller løs?

Indlæg af thomasrytter »

Godt valg. Men husk nu, at gøre det på en sådan måde, at du også kan køre direkte i den næste pedal, hvis du en dag står til en øver og ikke har mere batteri på din sender.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen