S-1 switch i stratocaster.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

S-1 switch i stratocaster.

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej forum.

Jeg har jo en lone-star stratocaster. Altså den med en Seymour Duncan pearly gates humbucker ved stolen. Standard er den lavet sådan, at humbuckeren splittes til position 2 lyden, og det lyder fint. Jeg har købt et S-1 push/push potmeter, da jeg gerne vil kunne lave en bridge-single-coil lyd også. Men den der S-1 switch har jo 4 kontaktsæt indbygget. Så der er plads til, at man kunne lave et par alternative pickup-kobinationer også.

Er der noget der er værd at prøve..? - Det drejer sig ikke om at få mange kobinationer. Ideen var, om der var en enkelt eller to mere, som lyder godt..?

Mvh;
Morten Lyse

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S-1 switch i stratocaster.

Indlæg af MacG »

Du kunne jo lave så den både splittede humbuckeren, og gjorde den aktiv uanset hvordan pickup-switchen står. Så ville du få alle muligheder, inkl. alle 3 pickups. Det lyder lidt sært, men jeg har en Strat sat op til slide, hvor en switch i tonepotmeteret for den bagerste pickup (Som er en P-90´er) gør det, og muligheden for at have de to yderste pickupper aktive giver en god, Tele-agtig, hul rytmelyd.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S-1 switch i stratocaster.

Indlæg af Morten_Lyse »

Så kom S-1 switchen i.

Jeg har lavet det sådan, at med switchen ude, er humbuckeren splittet i alle 5 postitioner, dvs, standard strat setup.Pickuppen splitter faktisk ganske godt. Ikke som en strat-bridge pickup, men lyder meget som humbuckeren gør. Bare med ca 60% output og en mere slank karakter i lyden.

Med S-1'ern inde, er der humbucker, men kun i position 1, altså når bridge-pickuppen står alene. Postition 2-3-4 er stadigt standard strat og postition 5 er bridge (split) sammen med halspickuppen. Som du skrev, Uffe, - meget brugbart.

Jeg har valgt at holde det simpelt, og med en "super-switch" og S-1'ern er det umiddelbart nemt at få lavet nogle rodede ting som man ret beset absolut ikke har brug for. Tænk på AM Deluxe HSS straten med S-1. That's mostly just weird..

Mvh;
Morten Lyse

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S-1 switch i stratocaster.

Indlæg af DarkoPage »

Jeg har sådan en Deluxe Strat, dog med SSS PU-konfiguration, og jeg bruger nærmest aldrig S-1 switch'en. Der er måske en kombination der lyder lidt anderledes og fedt, med S-1'en nede, men ellers er det nogle lyde man sagtens kan få når den er oppe også. Det kan så også være at de der Noiseless PU'er har noget at skulle have sagt. Det er ikke verdens fedeste og lidt tamme i forvejen, så det kan sagtens være at man ville få nogle flere fede kombinationer med nogle andre PU'er.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen