Now GAS.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af JSThomsen »

Jeg synes at kunne læse mellem linierne at der skal laves en "lodde-camp" igen inden længe?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Swampthing »

[quote="JSThomsen"]Jeg synes at kunne læse mellem linierne at der skal laves en "lodde-camp" igen inden længe?[/quote]
:thumbup:
Jeg kune desværre ikke sidste gang, det kunne være fedt at få nogle tips og tricks.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

NG: kaoss pad3!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]NG: kaoss pad3![/quote]

Det ender med at du ikke gider spille guitar mere... I blame it on the Jazzmaster!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"]NG: kaoss pad3![/quote]

Det ender med at du ikke gider spille guitar mere... I blame it on the Jazzmaster![/quote]

Det er ikke guitarens skyld..

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="MacG"][quote="Rasmus"]NG: kaoss pad3![/quote]

Det ender med at du ikke gider spille guitar mere... I blame it on the Jazzmaster![/quote]

Det er ikke guitarens skyld..

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->[/quote]

Han Cline har en masse på samvittigheden.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

Nu har jeg allerede et Marshall stack, et par strater, nogle fuzz pedaler osv....
Såå nu må vi ud i fremtiden! Jeg er sikker på Jimi ville have haft en.:-)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"]Nu har jeg allerede et Marshall stack, et par strater, nogle fuzz pedaler osv....
Såå nu må vi ud i fremtiden! Jeg er sikker på Jimi ville have haft en.:-)[/quote]

Det er muligt, men han lavede masser af sære lyde uden. Jeg hører ikke noget i Cline som jeg ikke har hørt f.eks. Adrian Belew gøre mange år før.
Der har jeg været, med et analog delay, der kunne gå i selvsving, en flanger og en wah forbundet omvendt + et par snotpedaler = Masser af støj.

Jeg har skam prøvet at finde ud af hvad det er der er fedt ved Cline´s spil, men den der svømmende blæwwer-lyd fra en JM bliver aldrig fed i mine ører. Alle effekterne gør det kun værre. Han er jo egentlig meget traditionel.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"]Nu har jeg allerede et Marshall stack, et par strater, nogle fuzz pedaler osv....
Såå nu må vi ud i fremtiden! Jeg er sikker på Jimi ville have haft en.:-)[/quote]

Det er muligt, men han lavede masser af sære lyde uden. Jeg hører ikke noget i Cline som jeg ikke har hørt f.eks. Adrian Belew gøre mange år før.
Der har jeg været, med et analog delay, der kunne gå i selvsving, en flanger og en wah forbundet omvendt + et par snotpedaler = Masser af støj.

Jeg har skam prøvet at finde ud af hvad det er der er fedt ved Cline´s spil, men den der svømmende blæwwer-lyd fra en JM bliver aldrig fed i mine ører. Alle effekterne gør det kun værre. Han er jo egentlig meget traditionel.[/quote]

Jeg kender ikke Adrian Belew, men jeg vil helt bestemt tjekke ham ud!

Nu handler støj eller stilhed mest om æstetikken der omgiver den.
En 3-årig kan sagtens tegne et hus, men er det kunst? ;)

Jeg synes Nels Cline fungerer bedst i Wilco, men han er også fed når han spiller med F.eks Lee Ranaldo(ex.sonic youth). Når han spiller sine impro ting, så kan det godt blive lidt for avantgarde krydret.
Det er mere hans tilgangsvinkel til det at spille musik jeg er er fascineret af mere end det er de ting han spiller.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Jeg HAR vitterligt også prøvet at forstå det. Men jeg er åbenbart ikke klog nok.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Jeg HAR vitterligt også prøvet at forstå det. Men jeg er åbenbart ikke klog nok.[/quote]

Jeg har ikke noget særligt på hjerte. Jeg havde bare sådan en uimodståelig lyst til at citere dig for netop det :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

Det er sgu' fair nok. For jeg vedkender mig gerne, at jeg fatter det simpelthen ikke.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="MacG"][quote="Rasmus"]Nu har jeg allerede et Marshall stack, et par strater, nogle fuzz pedaler osv....
Såå nu må vi ud i fremtiden! Jeg er sikker på Jimi ville have haft en.:-)[/quote]

Det er muligt, men han lavede masser af sære lyde uden. Jeg hører ikke noget i Cline som jeg ikke har hørt f.eks. Adrian Belew gøre mange år før.
Der har jeg været, med et analog delay, der kunne gå i selvsving, en flanger og en wah forbundet omvendt + et par snotpedaler = Masser af støj.

Jeg har skam prøvet at finde ud af hvad det er der er fedt ved Cline´s spil, men den der svømmende blæwwer-lyd fra en JM bliver aldrig fed i mine ører. Alle effekterne gør det kun værre. Han er jo egentlig meget traditionel.[/quote]

Jeg kender ikke Adrian Belew, men jeg vil helt bestemt tjekke ham ud!

Nu handler støj eller stilhed mest om æstetikken der omgiver den.
En 3-årig kan sagtens tegne et hus, men er det kunst? ;)

Jeg synes Nels Cline fungerer bedst i Wilco, men han er også fed når han spiller med F.eks Lee Ranaldo(ex.sonic youth). Når han spiller sine impro ting, så kan det godt blive lidt for avantgarde krydret.
Det er mere hans tilgangsvinkel til det at spille musik jeg er er fascineret af mere end det er de ting han spiller.[/quote]

Belew spillede på Talking Heads Remain in Light, solo, og med King Crimson. En noget anden boldgade.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Det er sgu' fair nok. For jeg vedkender mig gerne, at jeg fatter det simpelthen ikke.[/quote]

I virkeligheden er det vel også den eneste fornuftige måde at sige det på, når man hører musik, man ikke kan lide: at man ikke lige fanger det.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

Man må også godt bare sige, at man syn's det er noget lort.. ;-) :-D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"]Man må også godt bare sige, at man syn's det er noget lort.. ;-) :-D[/quote]

Jamen jeg synes ikke Wilco er noget lort, og Cline spiller da pænt. Men jeg hører ikke noget i det jeg ikke har hørt masser af gange før.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Det er sgu' fair nok. For jeg vedkender mig gerne, at jeg fatter det simpelthen ikke.[/quote]

I virkeligheden er det vel også den eneste fornuftige måde at sige det på, når man hører musik, man ikke kan lide: at man ikke lige fanger det.[/quote]

Jah, det kan der måske være noget om. Smag og behag er jo, som bekendt, heldigvis forskellig...

Jeg kan da f.eks. huske, at hr. Rasmus Rask engang bemærkede, at han mente, at Annisette, der ofte har evnet at røre mig til tårer, formåede at frembringe den hæsligste lyd, han nogensinde havde hørt komme ud af et menneske. På samme måde var den gode Smittefar engang ved nærmest at forlange erstatning, efter at jeg i bedste mening havde forsøgt at udvide hans og alle andres horisont med den - i mine ører - fantastiske Sandy Dillon... :-)

Godt, at forskellige ting formår at sætte vores dertil indrettede i kog... :-) Det ville være frygtelig kedeligt, hvis vi alle var ens.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af fortytwo »

[quote="MacG"][quote="fortytwo"]Man må også godt bare sige, at man syn's det er noget lort.. ;-) :-D[/quote]

Jamen jeg synes ikke Wilco er noget lort, og Cline spiller da pænt. Men jeg hører ikke noget i det jeg ikke har hørt masser af gange før.[/quote]

Det sagde jeg heller ikke.. Jeg konstaterede bare, at man gerne må, hvis man nu synes det.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="MacG"][quote="fortytwo"]Man må også godt bare sige, at man syn's det er noget lort.. ;-) :-D[/quote]

Jamen jeg synes ikke Wilco er noget lort, og Cline spiller da pænt. Men jeg hører ikke noget i det jeg ikke har hørt masser af gange før.[/quote]

Det sagde jeg heller ikke.. Jeg konstaterede bare, at man gerne må, hvis man nu synes det.. ;-)[/quote]

Takker for tilladelsen... ;) SomOm !

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now GAS.

Indlæg af DarkoPage »

NG: [youtube]yNQB2JWI98w[/youtube]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen