Anbefal en basforstærker

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Anbefal en basforstærker

Indlæg af DarkoPage »

Hey yo!

Der var én herinde der, for ikke så længe siden, spurgte til en íde om et setup med en oktaver, hvor man tilføjer en oktav under og sender henholdsvis det "våde" signal til en basforstærker og det "tørre" til en guitarforstærker (http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/l ... t3854.html).

Jeg har selv længe tænkt på at lave sådan et setup, da jeg ret ofte bruger en oktaver med en oktav under til at fede nogle riffs op, og jeg kunne godt tænke mig at der kom lidt mere "oomph" på bassen.

Det eneste jeg egentlig mangler er en basforstærker, men jeg har INGEN forstand på sådan nogle fætre. Jeg søger ikke noget vildt, da idéen stadig er på afprøvelsesstadiet, så det skal (som altid) "bare" være noget godt til prisen. Mine krav til den er:

- Skal meget gerne koste omkring 2000,-, men jeg kan nok godt strække mig til 2500,-. Brugt er altid en mulighed.
- Må meget gerne være en combo. Jo mindre, jo bedre, men ikke noget krav at den skal være lille.
- Den skal selvfølgelig lyde så godt som den nu kan til den pris, da jeg også gerne vil bruge den til bas senere hen.

Jeg har jo kigget lidt og umiddelbart havde jeg fået øje på denne Ampeg sag: http://www.thomann.de/dk/ampeg_ba115_bass_combo.htm

Og så, så jeg i dag at en lille TC combo har fået et nøk i prisen: http://www.thomann.de/dk/tc_electronic_bg250.htm

Men der var også nogle Fender, EBS og Hartke ting som så interessante ud. Har I nogle forslag?

På forhånd tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Sasha »

Muligvis ubrugelig info: Der var engang, hvor bas- og guitarforstærkere var én og samme sag...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Muligvis ubrugelig info: Der var engang, hvor bas- og guitarforstærkere var én og samme sag...[/quote]

Det kan der være noget om, men der var også engang hvor man troede jorden var flad! ;) Jeg prøver i bund og grund nok bare at finde en løsning på at afskaffe bassister en gang for alle! :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Sasha »

Jeg tror næppe, at der kommer meget mere "oomph" i lyden fra din guitar, fordi du klamper den til en basforstærker - selv ikke, hvis du finder en flad jord at stille den på.

FWIW er nogle af de forstærkere, som er populære til bas (Ampeg SVT, Hiwatt 200, Fender Bassman 135 m.fl.) nogle af de forstrærkere, som lyder meget tyndt og rent, hvis man klamper en guitar til...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af DarkoPage »

Det er jo egentlig ikke en guitarlyd jeg vil have fra basampen, men en oktav under fra en EHX POG eller lignende, så tonen vil jo være den samme som på en bas. At det så ikke kommer til at lyde fuldstændig som hvis det var en bas der spillede det, er jeg godt klar over. Men der kommer nok til at være fuzz på alligevel, og jeg vil bare gerne have at folk skider i bukserne, når de bliver skudt i hovedet med de beskidte riffs!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Sasha »

Umiddelbart en lidt underlig reaktion at håbe på fra sit publikum, ville jeg nok mene. Det må være noget punk af en art, vi her er ude i, fornemmer jeg? Men vi må da håbe, at sådan en meget rent gengivet oktav+fuzz medfører det begærede omend noget ildelugtende resultat.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af mos »

[quote=" folk skider i bukserne, når de bliver skudt i hovedet med de beskidte riffs![/quote]

Er vi evt. ude i noget nytænkning omkring guitarspils påvirkning af folk?

En ny lærebog?? "How to Play Laxative Riffs"

Jeg er meget spændt på at høre fortsættelsen, endelig noget nyt og yderst interessant :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Sasha »

Well, musik, som man kan få tyndskid af, er da ikke ligefrem noget nyt begreb? I flæng kan blandt mange eksempler nævnes ting som Coldplay, Rasmus Seebach, Stevie Ray Vaughn samt det meste, der involverer Ron Wood. Men jeg synes nu, at det typisk handler mere om, at tingene netop IKKE er beskidte nok.

Om det så grundlæggende har været kunstnerens hensigt, at deres forskellige ytringer skulle virke peristaltisk accelererende - ja, måske ligefrem at resultatet deraf skulle havne i publikums benklæder, skal jeg ikke kunne sige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Smittefar »

TC's basforstærkere er sgu fede, men jeg tror ærlig talt ikke, der er den helt store forskel i det prisleje. Når nu det er noget med fuzz kunne det sikkert være fedt, at der sad lidt rør i (evt. kun i indgangen), men så skal der nok lidt flere kroner på bordet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Swampthing »

Der er en TC basforstærker i øvelokalet, den imponerer på ingen måde.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en basforstærker

Indlæg af Smittefar »

Det gør den der står i mit øvelokale ;) - men den er vist heller ikke i den billige ende
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen