Hvad er det jeg har købt?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Hvad er det jeg har købt?

Indlæg af Harrison »

Jeg så en gammel guitarforstærker i den lokale genbrugsforretning, og kunne ikke modstå at bruge et par hundrede kroner :-)

Det er en "Sisme" model 180. Man kan næsten intet finde på google, men det er tilsynelanden et italiensk mærke.

Transistorforstærker med tremolo og fjedrerum. Tremoloen kan gå fra hurtigt til fudstændig ubrugeligt stærkt og rumklangen har en helt urimelig lang udklang. Bortset fra det lyder den ok.

Er der nogen, der har et bud på, hvor gammel den er og hvor mange watt den ca er på? Jeg går ikke ud fra den har nogen værdi...

Jeg har uploadet billeder af det ydre og indmad her:
https://www.dropbox.com/sh/vru7r9efy7gaerk/LxuqlEETac

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt?

Indlæg af IkkeMig »

Jeg aner intet om forstærkeren, men har set navnet Sisme før ... på en harmonika!

Ejeren af harmonikaen fortalte, at det faktisk var en harmonika af et anerkendt mærke, men at Sisme var importør af dem til Italien og der satte de deres eget navn på. Måske er det samme historie med forstærkerne? Ikke at det hjælper meget til at finde ud af, hvad den eventuelt har heddet i andre lande...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt?

Indlæg af Sasha »

Det ser ud som om, at visse af komponenterne i den er datomærket med henholdsvis 1972 og 1973. Så mon ikke 1973 er et meget godt bud på fødeår?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er det jeg har købt?

Indlæg af Harrison »

Tak for svar. Så blev jeg da lidt klogere :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen