Gode bøger om forstærkere?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af Nicolai »

Hej

Jeg købte for et stykke tiden siden The Stratocaster Chronicles, som jeg meget glad for, at have ved hånden, hvis der er noget om denne guitar, jeg gerne vil vide.

Findes der lignende gode bøger, om fortærkere som Marshall eller Vox? Jeg ved "The Soul of Tone" beskæftiger sig med Fender-forstærkere. Begynder-bøger om hvordan forstærkere er bygget op og virker har også interesse.

Har f.eks. set denne:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... amplifiers</a><!-- m -->

Er den strat-bog noget værd også: <!-- m --><a class="postlink" href=" ... 7K3NEC8R6K</a><!-- m --> ?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af Sasha »

Doyle-bogen er fin - vel nærmest obligatorisk læsning, omend den på ingen måden er hverken 100% fyldestgørende eller bibelsk præcis i sin skildring. Og så skal man lige huske på, at den af indlysende årsager ikke dækker længere end til starten af 90´erne.

Jeg har også "Stratocaster-manualen" og har endda læst den. Jeg ville nok have levet præcist lige så lykkeligt desforuden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Doyle-bogen er fin - vel nærmest obligatorisk læsning, omend den på ingen måden er hverken 100% fyldestgørende eller bibelsk præcis i sin skildring. Og så skal man lige huske på, at den af indlysende årsager ikke dækker længere end til starten af 90´erne.

Jeg har også "Stratocaster-manualen" og har endda læst den. Jeg ville nok have levet præcist lige så lykkeligt desforuden...[/quote]

Der er kommet en opdateret version i 2013: <!-- m --><a class="postlink" href=" ... amplifiers</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af Sasha »

OK, dét var jeg ikke engang klar over. Men der kan man bare se!

Så kunne onde tunger jo måske diskutere, om der er sket så meget siden 1993, som er værd at tale om. Men det er en helt anden sag... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]OK, dét var jeg ikke engang klar over. Men der kan man bare se!

Så kunne onde tunger jo måske diskutere, om der er sket så meget siden 1993, som er værd at tale om. Men det er en helt anden sag... :-)[/quote]

"The book is also Predominantly full color (similar books are typically-sometimes exclusively-black and white) and includes more historical material than any previous publication."

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af Sasha »

Jah, det er jo altid godt, på trods af at selv "de kloge" ikke ligefrem er enige om, hvordan historien i virkeligheden var. Jeg faldt f.eks. lige selv over denne tråd i går, som jeg umiddelbart finder interessant, omend jeg - i kraft af, at den eneste absolutte sandhed, jeg kan bidrage med i denne sammenhæng er, at jeg ihvertfald ikke var der, da det skete - ikke skal prale af at vide "for sure", hvad der er skidt og kanel i denne sammenhæng:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marshallforum.com/marshall-a ... marshall-a ... -amps.html</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gode bøger om forstærkere?

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jah, det er jo altid godt, på trods af at selv "de kloge" ikke ligefrem er enige om, hvordan historien i virkeligheden var. Jeg faldt f.eks. lige selv over denne tråd i går, som jeg umiddelbart finder interessant, omend jeg - i kraft af, at den eneste absolutte sandhed, jeg kan bidrage med i denne sammenhæng er, at jeg ihvertfald ikke var der, da det skete - ikke skal prale af at vide "for sure", hvad der er skidt og kanel i denne sammenhæng:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marshallforum.com/marshall-a ... marshall-a ... -amps.html</a><!-- m -->[/quote]

Han har været på Plexi Plalace et stykke tid nu. Dudley Craven, Ken Underwood og Ken Bran blev nævnt i "15 years of Loud" ved Copenhagen Guitar Show:

http://youtu.be/F5ex1iHgIvc?t=3m25s

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen