Coldplay-guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Coldplay-guitar

Indlæg af Stevi »

Jeg skal til at spille lidt Coldplay, og leder i den forbindelse efter gode råd til effekter der passer lige til dét. Kom frisk!
See you in heaven if you make the list

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Coldplay-guitar

Indlæg af Telemaster »

Skal man bruge andet end lidt drive og delay?

Bonusinfo: en af mine venner købte engang en sort Tele Deluxe i Denmark Street, efter at have kigget på den ret kortvarigt, da butiksejeren havde fortalt, at man skal skynde sig lidt med sorte vintage Teler, fordi Chris Martin plejer at købe dem alle sammen meget hurtigt :-)
So many assholes, so few bullets

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Coldplay-guitar

Indlæg af JesperA »

Siden Coldplay startede skulle Johnny Buckland have sværget til Boss RV5 Digital Reverb og Boss DD3 Digital Delay. Det er siden blevet udvidet med en DL4 fra Line 6. Han havde i flere år en Rat som sin eneste drive. Nu har han dog også en TS9 og en OCD. Men rimelig standard setup, der skulle være til at efterligne.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Coldplay-guitar

Indlæg af Stevi »

Okay, så jeg må have fat i en reverb og en Rat. DD-3 har jeg, men jeg er lidt i tvivl om man er nødt til at have tap-tempo?
See you in heaven if you make the list

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Coldplay-guitar

Indlæg af kraen »

Jeg ville også udstyre mig med nogle øjendråber, så det kunne komme til at ligne, at man står og græder.

JesperA
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Coldplay-guitar

Indlæg af JesperA »

[quote="kraen"]Jeg ville også udstyre mig med nogle øjendråber, så det kunne komme til at ligne, at man står og græder.[/quote]

Det kan man klare med en lidt for kort cigaret i mundvigen...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.jesper-andersen.com">www.jesper-andersen.com</a><!-- w -->

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Coldplay-guitar

Indlæg af Telemaster »

[quote="kraen"]Jeg ville også udstyre mig med nogle øjendråber, så det kunne komme til at ligne, at man står og græder.[/quote]

Hæhæ, cheap shot, men det er jo dit forum :lol: :thumbup:

Forresten gider jeg ikke være med til at hade Coldplay. De er ikke sådan vanvittigt interessante, IMO, men har altså lavet nogle fine popsange.
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen