Forslag til lille amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Låst
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg er ved at få lidt gang i min blues/rock karriere igen og mine forventninger er at de jobs vi får bliver på de små og mindre steder. Derfor går jeg lidt og spekulerer i at finde en lille combo af en art. Jeg har stadig min ac30 cc2x som faktisk er ok ,men stadig er lidt stor. Nu ved jeg godt jeg bare kan tage ud og prøve en masse ,men dem jeg har i tankerne som udgangspunkt, er bare ikke lige en stangvare i de danske butikker.
Dem jeg lige havde i tankerne kunne være Marshalls 18 w handwired (for dyr ?). Jeg har prøvet en Tone King Imperial for nogle år siden og den kunne jeg godt lide på det tidspunkt ,men tror muligvis den er for bright. Er der nogen der har erfaringer med Vox hw serie enten ac 30 eller 15 ?
har haft en Reinau på et tidspunkt og den var jeg ikke helt vild med på det tidspunkt.

Kort og godt har i hørt og prøvet nogen af oevennævnte eller har i bedre forslag.
Min drøm er som udgangspunkt en der kan brække sig tilpas uden pedaler. Der må godt være reverb i men ikke et must. Tremolo er lidt ligegyldigt ,men jeg vælger ikke fra pga den er der.

Lyd ideal ved jeg ikke ,men en Les paul og en ledning over i amp som kan brække sig tilstrækkeligt uden det skal være high gain. Gerne lidt Gary Moore på de klip hvor han ikke har alverdens gain på. Den skal være så dynamisk som muligt. Jeg har hørt at hvis de er point to point loddet at de skulle være mere dynamiske men hvad ved jeg. :-) Nogle bud ??
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan se, du har fået dobbeltpostet - jeg låser den her tråd, så vi kan holde diskussionen i een tråd (den anden)
Modded guitars were crap right out of the factory

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen