Min custom "tele" - lidt videreudvikling.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Min custom "tele" - lidt videreudvikling.

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg har rodet lidt videre med min custombyggede "tele" fra det gamle gearfreak. Der blev kommenteret på at halsen så for pæn ud i forhold til resten af kroppen, og så synes jeg egentligt at den ville se federe ud med en hvid slagplade, og sorte pickupper, så jeg fik fat i nogle stumper:

Billede

Der er iøvrigt blevet relic'et lidt mere på den øverste del af kroppen, hvor armen hviler, og så har jeg relic'et slagpladen med kaffe og skosværte, hardwaren har fået fint sandpapir og skosværte, og halsen har fået lidt brun skosværte omkring båndene - jeg synes sgu det ser meget cool ud.

Den spiller rigtigt godt, men jeg overvejer stadig at få den båndafrettet hos Solle, for lige at få de sidste 10% ud af den - og så skal jeg have rodet lidt videre med pickuphøjden - der sidder en Dimarzio Breed i bridge, som jeg er blevet helt vild med på min Iceman, men telen er noget mere bright i forhold til, så jeg skal lige have fundet ud af hvad jeg gør - jeg overvejer også et 250 kOhm potmeter som volume, for at tæmme toppen lidt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Min custom "tele" - lidt videreudvikling.

Indlæg af Izzy »

... den er råfed den der! Jeg er ikke en typisk tele elsker (ja, jeg syns generelt at teler er grimme og lyder tynde når JEG spiller på dem), men med den PUkonfiguration må den være total fed! Jeg kigger ikke så meget på relicen her, selvom den er fedt lavet!
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen