S Type Prestige

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

S Type Prestige

Indlæg af Dannyboy »

Yo

Er de fede de der Ibanez Prestige S2170? Jeg overvejer lidt at købe en fra eBay her i morgen, men jeg er bare lidt bange for at den ultratynde krop betyder 0 tone? Jeg veksler en del mellem Les Paul og Strat for tiden og gad godt ha lidt en mellemting, men som mere føles som strat end lp at stå med (og høre på). Det er som om lp'en blir meget gumpetung at danse med ifht den noget mere spanky lyd i en 'strat' formet spade.. Man kunne selvfølgelig også finde en HH strat, men jeg synes måske bare det ku være sjovt med et noget mere fræser agtigt hegn og har ret god erfaring med Ibanez. Synes de laver fremragende guitarer

<a href="http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 2759.l1259" rel="nofollow">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 9.l1259</a>

Andre forslag er velkomne

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af AnotherDan »

Hvad jeg læser tænker jeg umiddelbart PRS.
Jeg kender meget lidt til Ibanez andet end deres gamle Les Paul kopier.

Hvis du tør andet end det "kendte" kunne du prøve Patrick Eggle's Berlin eller Vienna. Syntes de har en god balance mellem de to "typer".
Du må godt låne min Patrick Eggle Vienna i en periode, jeg spiller mest på mine strats alligevel pt.
Bah

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Pluto »

Jeg har i perioder haft det lidt ligesom dig ,men er de sidste år helt sikker på at det skal være en strat jeg vil spille mest på.Så jeg har strater med humbug i bridge og strater kun med singlecoil som jeg mest bruger idag.Så jeg ville nok vælge en strat hvis det var mig ,måske endda med H-H pickups i.
Har været igennem både Musicman og andre ,men er altid endt med en strat og Les paul.
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Dannyboy »

Ja prs er måske slet ikke et dårligt bud.. Og hey, den der Eggle sjover ligner da lidt sådan en? Måske ville jeg gerne lige prøve den. Jeg vender lige tilbage. Det er i hvert fald et flot tilbud :)

Pluto, ja h-h strat er absolut heller ikke udelukket. Jeg tænkte bare at det ku være sjovt med noget andet ;)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af AnotherDan »

Du siger bare til :)
Ja den minder ret meget om en PRS, og de gamle modeller fra midt halvfemserne har en rigtig god kvalitet.
For god ordens skyld er den ikke til salg, men så kan du ihvertfald se om det er noget i den dur du leder efter :)
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg tror også jeg vil sige at PRS er noget af det der kommer tættest på en Les Paul lyd, i en indpakning der føles og balancerer henad en strat. Især fordi de har mange af Les Paulens konstruktionsmæssige specifikationer - mahognikrop og hals, ahorn top, hardtail, osv.

Min McCarty lyder svinefedt, og man kan ofte få dem for omkring 11-1200$ på ebay.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Dannyboy »

Helt klart. Jeg må hellere få prøvet noget PRS. Men det er jo lidt en urskov med alle de modeller? Hvad er forskellen på en McCarty, en 22 og en 24?

.. Hey er det i øvrigt ikke sådan en Ibanez S Prestige model Smittefar har? Jeg vil stadig meget gerne høre erfaringer

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Loomer »

Altså, jeg ELSKER ELSKER ELSKER Ibanez' S-serie. Ikke kun pga. at Plet er en af dem, men også sådan generelt. De er de mest comfy guitarer i verden, og de lyder altså godt.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Dannyboy"]Helt klart. Jeg må hellere få prøvet noget PRS. Men det er jo lidt en urskov med alle de modeller? Hvad er forskellen på en McCarty, en 22 og en 24?

.. Hey er det i øvrigt ikke sådan en Ibanez S Prestige model Smittefar har? Jeg vil stadig meget gerne høre erfaringer[/quote]

McCarty'en har en tykkere krop og en tykkere hals - ikke baseballbat tyk, men lidt mindre end Gibson 50's. Der er også en større vinkel på hovedet, Custom 22 og 24 er ikke så stejl. Du er selvfølgeligt også velkommen til at komme forbi og prøve min. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Morten M »

Nu er jeg ikke sikker på man kan sammenligne med Ibanez, men min '80 Flying V har en krop der er 1 cm tyndere end de nuværende modeller. Den er meget levende i tonen, også unplugged, og holder stemningen stabilt. Mange Flying V entusiaster foretrækker de gamle modeller pga den tyndere krop.

En af mine venner har en Patrick Eggle. Halsen er så tynd, at når han bender, skifter de øvrige strenge stemning. Han er glad for lyden og guitaren i øvrigt. Jeg synes den er noget bras. Halse kan blive så tynde at de nærmest er flitsbuer.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Loomer »

...men Plet spiser stadig dem allesammen til morgenmad.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Morten M"]En af mine venner har en Patrick Eggle. Halsen er så tynd, at når han bender, skifter de øvrige strenge stemning. Han er glad for lyden og guitaren i øvrigt. Jeg synes den er noget bras. Halse kan blive så tynde at de nærmest er flitsbuer.[/quote]

Jeg gætter på at din kammerat's Eggle ikke er en Berlin eller Vienna :)
Jeg har også en New York Liberty som har en tyndere hals - det er den eneste model jeg kan forestille mig man kan føle har en "tynd" hals. Det bend du problem du beskriver lyder af en dårlig justering.

Eggle har kopieret PRS så meget at de har valgt at bruge den fucked up rotations switch på nogle af modellerne, heldigvis har mine det ikke...
Så vidt jeg husker har Andkrup herinde fra en Berlin.

Nårh nok om de eggle's - jeg tror OP skal ud at prøve nogle PRS'er.

[quote="Loomer"]...men Plet spiser stadig dem allesammen til morgenmad.[/quote]

For dem som ikke er indforstået med det, er Plet dit Ibanez hegn?
Bah

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Loomer »

Jep, den smadrede gamle S7420 som jeg har et komplet unaturligt forhold til.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af AnotherDan »

Jeg kunne jo også bare læse din kommentarer lidt oppe hvor du havde skrevet det, flot Dan :D
Bah

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Smittefar »

Jeg må sige, at min Ibanez SV5470 (prestige) er hands down det mest alsidige og lettest spillende hegn, jeg har prøvet i mit liv.

Men jeg foretrækker nu som regel min strat eller Les Paul
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: S Type Prestige

Indlæg af Dannyboy »

Okay, jeg må nok hellere bare få prøvet en masse spader inden jeg begynder at eBay'e ;) Smittefar, hvis det er okay vil jeg nok gerne lige prøve dit Ibanez hegn en dag.

Rasmus det lyder fedt med din prs, den er jeg vist nødt til lige at prøve

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen