Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af Loomer »

..som manden fra Burnt By The Sun spiller på i denne video. Seriøst, jeg vil have sådan en her!!!
http://www.youtube.com/watch?v=3TeFEp2sl2c

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af GuitaRasmus »

Det er en Rickenbacker 650. Jeg kan næsten ikke forestille mig en guitar mindre velegnet til metal end en Rickenbacker. <a href="http://www.google.dk/images?q=rickenbac ... 19&bih=727" rel="nofollow">http://www.google.dk/images?q=rickenbac ... bih=727</a>

Hold da op noget lortemusik iøvrigt. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af Loomer »

NU PASSER DU EDDERFLØJTEME PÅ HR. RASK! >:-(

Aj, jeg havde nu heller ikke forventet at kaotisk mathcore med Grind-inspirationer lige skulle være dig :D Ikke desto mindre tak for heads up. Jeg elsker bare den lyd + den lyd som Kurt Ballou fra Converge fik med den samme i sin tid. Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve en en dag!

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af Loomer »

Er sådan nogen møjjerfåkkere i det hele taget til at skaffe i disse tider?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Loomer"]..som manden fra Burnt By The Sun spiller på i denne video. Seriøst, jeg vil have sådan en her!!!
http://www.youtube.com/watch?v=3TeFEp2sl2c[/quote]

Det er da total forkert metal, det dér. Guitaristen spiller på Rickenbacker, og bassisten har taget sin bas på, som en halskæde .... Jeez ... drikker de også te, og ser Desperate Housewives?? :problem:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af GuitaRasmus »

Sidst jeg tjekkede, da jeg stod i Supersound, har Rickenbacker en leveringstid på 3 år. Lars Green har lige fået en hollowbody ind, de bestilte for 6 år siden. Jeg tror du skal satse på brugtmarkedet. ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".


Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg har en sort Rick 620 fra 2003 i "mint condition" som kan købes, hvis du bare må eje.

:-)

Mvh;
Morten Lyse

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har haft en 480 og en 620. Det er nogle meget fede spader, men meget unikke også. 620'eren er helt vildt lille og har et meget smalt gribebræt, som meget tykt/rundt bagpå, det tog mig lige lidt tid at vænne mig til det. Pickupperne er neget lukkede i lyden. Nogle af modellerne bliver født med Toaster pickupper i stedet for deres standard higain pu's. De lyder super fedt og det er sådan et sæt du skal smide i dem hvis du vil ha lidt bid. Eller måske et sæt Filtertrons hvis de passer. Det har jeg dog ikke selv prøvet. Det kunne bare godt se ud som om det var samme str

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fortæl mig noget om denne Rickenbacker.

Indlæg af Loomer »

[quote="Morten_Lyse"]Jeg har en sort Rick 620 fra 2003 i "mint condition" som kan købes, hvis du bare må eje.

:-)

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

How much!?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen