I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Loomer »

Seriøst mand, hvad sker der for den mands tone?!
[youtube][/youtube]


Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Swampthing »

[quote="SustainerPlayer"]

Billy er sej - sår'n er det.
[/quote]
:thumbup: :thumbup:

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af MacG »

Første gang jeg så eller hørte ZZ: Rockpalast 1980, dengang både Billy og Pearly var unge:

[youtube]N2Hb-zQljE0[/youtube]

Og så bliver det vist ikke tungere:

[youtube]pN69GC2amTg[/youtube]

Og så lige mit yndlingsriff:

[youtube]6c7d8BYJy8I[/youtube]

8-) 8-) 8-)

Muligvis den eneste tone der kunne få mig til at købe en Les Paul..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af efrandsen »

The Rev er så sej, at jeg arbejder på at få samme fuldskæg... 8-)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Runem »

Yeah- han er grunden til, at jeg overhovedet ejer en LP! Og jeg har naturligvis pearly Gates pu'er i :)

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Plexi »

Helt ærligt så er de der klip røvsyge. Heller noget John Scofield sammen med en ellar anden kendt fra Hollywood. <a href="" rel="nofollow">


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Sasha »

Ja-ja, hver sin lyst...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Loomer"]Seriøst mand, hvad sker der for den mands tone?!
[youtube][/youtube][/quote]


Hey Lummer, jeg vil gerne vædde en kasse pils på at jeg kan lave en tone der ligner med min LP med Seth Lovers. Det er altså ikke rocketscience. Du skal bare finde en god Les Paul og smide nogle fede vintage-lydende pickupper i den i stedet for alle de der higain pups jeg tror florerer i din samling. Tadaa
Orange amp'en har self også sit at skulle ha sagt, da den booster så meget mellemtone som den gør, men jeg tror stadig jeg vil kunne komme tæt på med min Marshall cranked godt op og eksempelvis en ts9 foran

jkha
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af jkha »

Hatten af for ZZ top... Damer, Biler og rock der rykker :D Og Billy er da for cool.. spiller enkelt og fedt..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Dannyboy »

.. Og Lummer forresten. Hvis du stadig deler øver med Psyke, så har vi øvelokale i samme bygning. Lad os da lige drikke nogle stifter og lege lidt m gear en dag

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Morten_Lyse »

Jamen, er der noget specielt ved Billys LP..? Det er vel bare en sluthalvtredser LP standard af fineste aftapning manøvreret af en dygtig pilot..?

Jeg tror ikke nogen af jer kommer til at lyde meget mere som Billy med "The-very-most-exclusive-aftermarket-pickup" i jeres Les Paul, end I ville med ganske almindelige Gibson '57 Classics. - I en virkeligt god LP med de "rigtige" komponentværdier. (Der i sig selv ikke er nogen nem størrelse..)

Mvh;
Morten Lyse

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af shm »

First album til mig, hvor han spillede super reverb, og så syntes jeg der har være "slemme" perioder rent lydmæssigt, men med fede numre......og så spiller han med 0.8, til alle dem, der er af den opfattelse, at jo tykkere strenge, jo bedre...

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="shm"]First album til mig, hvor han spillede super reverb, og så syntes jeg der har være "slemme" perioder rent lydmæssigt, men med fede numre......og så spiller han med 0.8, til alle dem, der er af den opfattelse, at jo tykkere strenge, jo bedre...[/quote]


... 0.8..?? Det var nogen fede svende.. Jeg spiller 0.10, Stevie Ray var på 0.13 og de anses da for at være jævnt tykke.. Jesus, min lave E ligger på 0,46, så et sæt med 0,8 er jo i bas-ligaen.. :o
Hehe.. Nej, men 0,08 er godt nok "noget dingleværk"( som ræven betegnede det at bedække en stork..) på en guitar med en oven i købet ret kort mensur..

Btw, fik Billy G. ikke lavet noget custom-forstærker-halløj med 2x10" højttalere på et tidspunkt..?
Mvh;
Morten.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Dannyboy »

Morten Lyse, jeg siger ikke at jeg spiller som Billy Gibbons. Jeg siger at hans tykke mellemtonede Gibson lyd i den pågældende ikke er særlig svær at efterligne. Hvis du f.eks tager din Les Paul med 57'ere og smider dem ind i en AD30 og skruer op, så er det altså ikke gearets skyld hvis du ikke kommer virkelig tæt på den tone han har her. Jeg har haft en AD30 for nogle år siden og med en Gibson foran, så er det bare sådan de lyder. Det er som altid bare om at finde det rigtige sweetspot. Og som jeg skriver vil jeg stadig gerne stå ved at jeg burde kunne ramme nogenlunde med min Marshall også

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af shm »

Han har sgu stil.... så ka man ta det eller la være...

<a href="" rel="nofollow">

Skøn Gretsch Billybo med TV Jones....

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Dannyboy"]Morten Lyse, jeg siger ikke at jeg spiller som Billy Gibbons. Jeg siger at hans tykke mellemtonede Gibson lyd i den pågældende ikke er særlig svær at efterligne. Hvis du f.eks tager din Les Paul med 57'ere og smider dem ind i en AD30 og skruer op, så er det altså ikke gearets skyld hvis du ikke kommer virkelig tæt på den tone han har her. Jeg har haft en AD30 for nogle år siden og med en Gibson foran, så er det bare sådan de lyder. Det er som altid bare om at finde det rigtige sweetspot. Og som jeg skriver vil jeg stadig gerne stå ved at jeg burde kunne ramme nogenlunde med min Marshall også[/quote]

Jamen jeg siger heller ikke at du IKKE spiller som billy Gibbons. :-) Og mit indlæg gik da også på, at Billys Les Paul netop ikke er meget andet (men heller intet mindre..!) end én af de allerbedste Les Pauls ogg som du selv siger; lyden af en rørforstærker der er oppe og svede for sagen. Om det så er en Marshall, en Vox eller noget andet der er "oppe og forvrænge i den liga" kan ikke grundlæggende "ødelægge" lyden af sund Les Paul.

Og jeg tror, at "sund Les Paul," er nøgleordet her. Jeg har i min guitar-tid oplevet Les Pauls nok der bare ikke leverer varen, og er for døde i sværen. Og så kan man altså hoppe og danse som man vil med exclusive pickups og hvad man ellers finder på af narrestreger, det kommer bare ikke til at fungere.

Mvh;
Morten Lyse

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Loomer »

[quote="Dannyboy"][quote="Loomer"]Seriøst mand, hvad sker der for den mands tone?!
[youtube][/youtube][/quote]


Hey Lummer, jeg vil gerne vædde en kasse pils på at jeg kan lave en tone der ligner med min LP med Seth Lovers. Det er altså ikke rocketscience. Du skal bare finde en god Les Paul og smide nogle fede vintage-lydende pickupper i den i stedet for alle de der higain pups jeg tror florerer i din samling. Tadaa
Orange amp'en har self også sit at skulle ha sagt, da den booster så meget mellemtone som den gør, men jeg tror stadig jeg vil kunne komme tæt på med min Marshall cranked godt op og eksempelvis en ts9 foran[/quote]

Jeg har skam heller aldrig været af den opfattelse, at det er en tone man ikke kan opnå nogensinde :D Den er som du siger, sikkert ret nem at få. Ikke desto mindre, så lyder det jo stadig pissehamrende godt! Og Billy G spiller altså fedt, ligemeget hvad :)

Men jo, stifter på larmcentralen lyder som en ide!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I denne tråd hylder vi Billy Gibbons.

Indlæg af Anonym »

Der er vist lidt mere i hans signalkæde :D ...

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen