Guitarstativ til mange guitarer..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Guitarstativ til mange guitarer..

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg er ved at have det antal guitarer der ville gøre det smart at kigge på et guitarstativ til mange af dem - så står de ikke bare op af væggen osv..
Dem jeg har kigget på i Thomann ser fine ud.. Men ved alle sammen står der: "not recommended for guitars with nitro lacquer"..

Hvorfor, om jeg må spørge, laver man sådan en så? Og hvorfor er den ikke "recommended"?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarstativ til mange guitarer..

Indlæg af Sasha »

Tanken bag advarslen er jo, at visse typer kunststof som dét, sådan et stativ er polstret med, udsender en lillebitte smule dampe, som kan opløse eller ihvertfald blødgøre celluloselak, hvilket igen kan give anledning til misfarvninger eller at polstringens struktur sætter aftryk i lakkens overflade. Nu kender jeg ikke Thomann´s stativer. Men er det ikke sådan nogle Warwick Rock stand? Jeg har ét af disse. Og jeg bruger det trygt til celluloselakerede guitarer uden problemer, selv om jeg efterfølgende er blevet opmærksom på advarslen. Jeg tror, det er sådan en "både livrem og seler" advarsel, som gør, at producenten på ingen måde kan stilles til ansvar, hvis Svend Bent går i gang med at Relic´e sin vintageguitar og så bagefter, når han har fortrudt, kommer og påstår, at det er afsmitning fra hans stativ, så nu har producenten den ondelyneme bare at købe en ny Les Paul fra 1959 til ham.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarstativ til mange guitarer..

Indlæg af K-P »

Ellers kan man jo proppe et viskestykke eller andet i den dur over de steder, der kommer i kontakt med guitarene, så der ikke opstår nogle problemer.
Cogito sumere potum alterum

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarstativ til mange guitarer..

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Tanken bag advarslen er jo, at visse typer kunststof som dét, sådan et stativ er polstret med, udsender en lillebitte smule dampe, som kan opløse eller ihvertfald blødgøre celluloselak, hvilket igen kan give anledning til misfarvninger eller at polstringens struktur sætter aftryk i lakkens overflade. Nu kender jeg ikke Thomann´s stativer. Men er det ikke sådan nogle Warwick Rock stand? Jeg har ét af disse. Og jeg bruger det trygt til celluloselakerede guitarer uden problemer, selv om jeg efterfølgende er blevet opmærksom på advarslen. Jeg tror, det er sådan en "både livrem og seler" advarsel, som gør, at producenten på ingen måde kan stilles til ansvar, hvis Svend Bent går i gang med at Relic´e sin vintageguitar og så bagefter, når han har fortrudt, kommer og påstår, at det er afsmitning fra hans stativ, så nu har producenten den ondelyneme bare at købe en ny Les Paul fra 1959 til ham.[/quote]

Ja, okay - jeg forstår.. Ja, det er den der hedder Rock stand.. Det er jo egentlig ligesom et helt almindeligt stativ, ikke? Bare med plads til flere.. Dem har jeg i hvert fald aldrig haft problemer med..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarstativ til mange guitarer..

Indlæg af Anonym »

Jeg bruger en "Rockstand" til 5 spader og ingen probs der, bortset fra da jeg i sin tid købte to, fik min bandbuddy den anden og den mangler jeg nu....

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Guitarstativ til mange guitarer..

Indlæg af Funkis »

Rockstand er testet med celullose lak...
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen