Føj for en skuffelse!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

Jeg er ved at gå op i limningen lige nu. Så jeg vil lige søge trøst hos folk, som kan sætte sig ind i mit problem.

Jeg er i gang med et projekt, som jeg indtil videre ikke har løftet sløret så meget for, da det kommer til at tage en rum tid. Kort fortalt er planen er en Monterey strat, med en tribute til Hendrix i halsindlægget.

Jeg har en donorguitar, som jeg allerede har brugt halsen fra til noget andet. Min 79' us strat, som jeg har taget al hardware, pickupper osv. fra til min Monterey. Planen var så at få Henning Hansen til at lave en hals efter mine specs og lave en lille tribute i form af et "- 1967- " indlæg i et af de nederste bånd.


Først skulle jeg naturligvis bruge en Monterey-krop. Så jeg fandt frem til Crazyparts.de, som sælger en til 649 €. Til den pris kunne jeg jo kun gå ud fra, at der virkelig var tale om en lækker krop og et prima paintjob.

Men nej... ØVØVØV!!! efter fire ugers venten hentede jeg kroppen på posthuset i dag. Og jeg var grædefærdig da jeg pakkede den ud. Hold kæft hvor var jeg skuffet! Med det samme sprang der bare en række fejl lige op i øjnene på mig. Kroppen er tilsyneladende af fin kvalitet mht. træ og i hvert fald er den let.

Men der er så mange fejl i malearbejdet, at jeg slet ikke kan se hvordan de kan være bekendt at tage så mange penge for det! Jeg har naturligvis straks taget en masse billeder og sendt en lang mail. De kommer til Vintage-show i Svendborg. Så jeg har opfordret til, at vi mødes der. Jeg er jo i min gode ret til at sende den tilbage på min egen regning, hvis jeg ikke er tilfreds. Men det her handler jo ikke om at være tilfreds eller ej. Det handler jo nærmere om, at de har sendt mig et produkt, som ikke er i nærheden af den lovede standard!

I kan jo forholde jeg lidt til mine billeder af det. Det er desværre med det gamle kamera, da det nye ikke er hjemme.

Først og fremmest er der er en skade ved neckpocket, hvor lakken simpelthen gaber og er ødelagt. Tilsyneladende efter at man har fjerne den stang, som den var monteret på... Well... døm selv:
Billede
Billede
Billede

Dernæst er der mønsteret, som udover tilsyneladende at være klistermærker også bare ligner lort:
Det er svært at fange på billeder. Men man kan fornemme kanten af klistermærket på dette foto, og desværre er det mere tydeligt i virkeligheden:
Billede

Eksempler på hvor sjusket det er lavet.
Billede
Billede

Måske er det ikke klistermærker men en eller anden form for lakering - men det er godt nok amatør-arbejde ligegyldig hvad.

Det stopper desværre ikke her. Slagpladen er ud over at være fuldstændig ridset af noget, der ligner en dårlig polering med maskine, en anden farve end bagpladen.
Og så er mønsteret fuldstændig gennemsigtigt og i øvrigt enormt sjusket. Specielt omkring switch-revnen. Billederne taler igen for sig selv:

Billede
Billede


Og jeg kunne blive ved med at dokumentere sjusk og dårligt håndværk på den krop... Eksempelvis det elendige sprøjtearbejde. Tilfældige pletter over det hele.
Billede


Det skal siges, at jeg ikke forventede 100% perfekt. Men det her er simpelthen så kritisabelt at jeg slet ikke ved hvilket ben jeg skal stå på.

Og vi taler altså om en krop til næsten 6000 kroner!!!

Det er da mit held, at de kommer til Svendborg. For så kan jeg da personligt konfrontere dem med kroppen i hånden... Men hvor er det dog frustrerende, at det er nødvendigt!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Sasha »

Nej, kønt er det ikke, må man sige.

Jeg håber, at I trods alt i al mindelighed finder en løsning på problemet, som alle kan være tilfredse med...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

[quote="Sasha"]Nej, kønt er det ikke, må man sige.

Jeg håber, at I trods alt i al mindelighed finder en løsning på problemet, som alle kan være tilfredse med...[/quote]

Ja. Det kan jo kun være til begges fordel, at vi kan mødes i næste weekend, frem for at der skal sendes ting frem og tilbage. Men jeg er bare så skuffet.

Har spurgt dem om de rent faktisk overhovedet har haft den ude af kassen før de sendte den til mig. Den er jo lavet ved "monsterrelic", som tilsyneladende laver all deres paintjobs. Så det er måske der det går galt...

Monster... Ja... Relic... Ufrivillig... ØV

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Smittefar »

Det ser godt nok helt vildt dårligt ud :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af AnotherDan »

Forstår godt du er skuffet til den pris...
Bah

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

Update.



Andreas fra Crazyparts har allerede svaret. Han beklager dybt og siger, at de ikke har tjekket den, da den kom fra Monsterrelic. De har bare sendt den videre i samme kasse... Der er en ny på vej, som han håber at have med til mig i Svendborg. Og ellers finder vi en løsning dernede...



Fint med hurtig respons fra Crazyparts, og han var helt enig med mig i, at det var langt under niveau.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Smittefar »

spændende at høre, hvordan det går i Svendborg.
Modded guitars were crap right out of the factory

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

[quote="Smittefar"]spændende at høre, hvordan det går i Svendborg.[/quote]

Ja. Crazyparts virker meget fornuftige. Så nu må vi se. Men hvis det her er standarden for hvad Monsterrelic sender ud af døren, skal jeg sgu ikke nyde noget!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Pluto »

Det er da surt.
Har selv haft kig på en krop fra monster relic ,men den skal jo være heavy relicered ,så der betyder finishen jo nok knap så meget.Bare de
da er lavet af noget ordentlig træ.Nå jeg må hellere se om de har nogen løse kroppe med til Svendborg og se hvad de er lavet af.Og håber at høre nærmere om
dit projekt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Morten_Lyse »

Er man først gået ind i "smadremands-branchen" kan det være svært at komme ud igen, lader det til. :-) Nej, drøn ærgerligt, -håber du finder en løsning..

Mvh;
Morten Lyse

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

[quote="Morten_Lyse"]Er man først gået ind i "smadremands-branchen" kan det være svært at komme ud igen, lader det til. :-) Nej, drøn ærgerligt, -håber du finder en løsning..

Mvh;
Morten Lyse[/quote]


Mjaaah. Det er vist nærmere sjusk en relic, vi har at gøre med her :)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Starcaster »

Fandenme surt! Især det med at vente og så blive skuffet så fælt. Jeg håber den næste du får er bedre og glæder mig til at følge projektet!

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Morten M »

Der er vist en lærling, der står til skideballe nede i Tyskland ;)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"]Der er vist en lærling, der står til skideballe nede i Tyskland ;) [/quote]


Monster relic er produceret i østen.Så lærlingen slipper i denne omgang. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

[quote="Pluto"][quote="Morten M"]Der er vist en lærling, der står til skideballe nede i Tyskland ;) [/quote]


Monster relic er produceret i østen.Så lærlingen slipper i denne omgang. ;) [/quote]


Ja, det er vist nærmere en lille kineserdreng, som ikke får sin ration ris og lim... Og han har fortjent det!!! hehe

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Smittefar »

Bump :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Runem »

[quote="Smittefar"]Bump :) [/quote]

Ahh ja. En update... Jeg havde allerede lagt det projekt bag mig... For ja, føj for en skuffelse det hele endte med!

Jeg tog naturligvis til Svendborg og mødtes med Crazyparts, som havde en stand ved Vintage-Show. Jeg havde sat forhåbningerne temmelig meget ned til den næste krop, og alligevel var det bare en skuffelse. De er ganske enkelt bare ikke i stand til at lave en ordentlig Monterey-finish.

Den anden krop havde ligeså mange sjuskefejl i finishen og selve grundfarverne var ikke de samme som den første krop. På den ene var den hvide halvdel mere gul end olympic white og på den anden var den bare hvid... Så jeg sagde nej tak, og bad ham fra crazyparts lave en kontrakt på at jeg fik mine penge igen.

Så han fik kroppen tilbage og jeg har allerede fået returneret mine overførsler. Så ikke noget at klage over på den front...

Sjovt nok komme Guitarrasmus og Alwan forbi, da jeg stod og var lidt småfrustreret og forvirret. For det var en sur erkendelse at nå frem til, at mit Montereyprojekt løb ud i sandet...

Overvejede at få Henning Hansen til at lave en krop med den rød/hvide grundfinish til mig. Og så finde en paintbrushartist med styr på sit håndværk til detaljerne. Men i takt med at projektet stille og roligt er feset ud i sandet, har jeg besluttet mig for at lægge det bag mig. På 'så kan det også være ligemeget'-måden...

Det ændrer dog ikke på, at jeg ligger inde med en donorguitar, som jeg gerne vil omsætte til en lækker spade. Og jeg har længe gået og været lidt varm på Lake Placid-blue statocastere...

Så nu har jeg i stedet bestilt denne kombination.
http://www.warmoth.com/Showcase/Showcas ... 680&Body=2
http://www.warmoth.com/Showcase/Showcas ... 170&Body=1

Donorguitaren er som bekendt en 79'er strat.

Tortoise pickguard og cream knobs og pickupcovers... mmmn

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Funkis »

Ærgeligt, med Monterey kroppen.
Men den anden ser sq fed ud. :thumbup:
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af MacG »

[quote="Runem"][quote="Smittefar"]Bump :) [/quote]

Ahh ja. En update... Jeg havde allerede lagt det projekt bag mig... For ja, føj for en skuffelse det hele endte med!

Jeg tog naturligvis til Svendborg og mødtes med Crazyparts, som havde en stand ved Vintage-Show. Jeg havde sat forhåbningerne temmelig meget ned til den næste krop, og alligevel var det bare en skuffelse. De er ganske enkelt bare ikke i stand til at lave en ordentlig Monterey-finish.

Den anden krop havde ligeså mange sjuskefejl i finishen og selve grundfarverne var ikke de samme som den første krop. På den ene var den hvide halvdel mere gul end olympic white og på den anden var den bare hvid... Så jeg sagde nej tak, og bad ham fra crazyparts lave en kontrakt på at jeg fik mine penge igen.

Så han fik kroppen tilbage og jeg har allerede fået returneret mine overførsler. Så ikke noget at klage over på den front...

Sjovt nok komme Guitarrasmus og Alwan forbi, da jeg stod og var lidt småfrustreret og forvirret. For det var en sur erkendelse at nå frem til, at mit Montereyprojekt løb ud i sandet...

Overvejede at få Henning Hansen til at lave en krop med den rød/hvide grundfinish til mig. Og så finde en paintbrushartist med styr på sit håndværk til detaljerne. Men i takt med at projektet stille og roligt er feset ud i sandet, har jeg besluttet mig for at lægge det bag mig. På 'så kan det også være ligemeget'-måden...

Det ændrer dog ikke på, at jeg ligger inde med en donorguitar, som jeg gerne vil omsætte til en lækker spade. Og jeg har længe gået og været lidt varm på Lake Placid-blue statocastere...

Så nu har jeg i stedet bestilt denne kombination.
http://www.warmoth.com/Showcase/Showcas ... 680&Body=2
http://www.warmoth.com/Showcase/Showcas ... 170&Body=1

Donorguitaren er som bekendt en 79'er strat.

Tortoise pickguard og cream knobs og pickupcovers... mmmn[/quote]

Jeg var der også.. ;) Godt at du fik pengene retur. I det hele taget var jeg skuffet over Crazyparts ting. Det virkede som om deres Relic-ting var en undskydning for dårlig finish. Selv en smadret gammel guitar har jo været fin og glat engang, men de kroppe jeg så var bare sjusket lakeret, og det samme galdt halsene.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Føj for en skuffelse!

Indlæg af Pluto »

Ja jeg var også henne og rode lidt ved deres kroppe.De kunne ikke rigtig give mig hard on ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen